Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinähelistimet Viikonloppu vk13***

30.03.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9924579&p=&mpage=4&tmode=…

Linkki ed.keskusteluun...

Huomenta!

Juuh...täällä ei tapahdu juuri mitään. Eppuli riehuu maussa ja olin jo tuntevinani sen pienen jalan kättäni vasten... Viikolla 25 lapsen jalan koko on n. 4,2cm.(siis jalkapohjan).

Mie täytän tänään kokonaista 27 vuotta.. Eipä tässä juhlita kummemmin.. käydään illalla hesellä syömässä. HeHEH on ne juhlintatavat muuttuneet sitten sen ajan ennen " lapsia" . Silloin lähdettiin kaveriporukalla bilettää. Nyt mennään perheen kesken heselle syömään! No kohan 30vuotta tulee täyteen niin sitten juhlin ja urakalla!

Mullakin on ollut alaselkä ja " issias" kipuja lantiossa. Todella ikävää kunvälillä tuntuu ettei pääse sängystä ylös. Samoiten yöunet ovat tulleet tod.katkonaisiksi, herään aina siihen kun kädet on turrana! Inhottavaaa!!!Samoiten eppuli on kova yökukkuja...melskaa masussa minkä kerkeää, ja paljon juuri yöllä...Toivottavasti samameno ei jatku syntymän jälkeen...

Itsekkin värjäsin tukkaa tammikuun alussa...Otin semmoisia, kevyempiä kestovärejä. Nyt ajattelin ottaa vähän kiharaa kesänalussa, niin sitten synnytyksen jälkeen kun alkaa tukka tippumaan niin näyttää tuuheammalta..

No enää kolmisen kuukautta ja sitten siirrytään heinäkuulle ja meidän porukka alkaa poksua auki! JÄNNÄÄ!!!!

Nyt on aika nauttia vapaa-ajasta ja tehdä kaikkee mieluisaa...sitten syksy menee aika pitkälle vauvan kanssa touhutessa ja tietty muiden lasten kanssa jos niitä löytyy!!

Mutta KIRJOITELKAAHAN JA KERTOKAA KUULUMISIA! TÄÄLTÄ ON PaLJON ALKUAJAN HEINIKSIÄ TIPPUNUT POIS :0(

t.sadetar, eppuli 24+1 ja tyttö 03 ja mies80

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan..ettei taas tipahdeta kovin kauas!

Vierailija
2/15 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Sadetarelle hirmuisesti synttärionnitteluja!

Niin ne juhlintatavat tosiaan muuttuvat =)

Mä olen yhtäkkiä alkanut odottaa heinäkuuta ihan malttamattomana, vauvan kohtaamista ja vauva-arkea... vaikka mä nautin tästä masuajastakin kovasti niin nyt on vaan iskenyt malttamattomuus. Koitan saada sen kuriin ja nauttia tästä ajasta nyt täysin siemauksin. Sitä taas sitten heinäkuussa kun alkaa kaivata masuakin, onhan tämä niin erilaista, ihmeellistä ja ihanaa aikaa.

Nyt me lähdetään kuopuksen kanssa ulkoilemaan, esikoinen ja mies lähtivät rinteeseen nauttimaan vikoista laskupäivistä ennen esikoisen koulua, hän kun menee aina vasta iltapäiväksi kouluun =)

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Mitähän meinaatte puuhastella viikonloppuna?

Me ollaan kotosalla, rinteessä ja ulkoillaan, nautitaan vaan ihan rauhallisesta viikonlopusta. Mies aloittaa maanantaina uuden työn ja arki muuttuu aika paljon sen myötä kun tulee koulutuksia ja matkoja uuden työn myötä, joten nyt vaan relataan ja ollaan =)

Duracel rv 23+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa nyt ensimmäistä kertaa tänne heinäkuisiin, vaikka taustalla olenkin seuraillut jo raskauden alusta asti. On ollut mukava seurata teidän kuulumisia ja ajattelin, että jos kantaisi oman kortensa kekoon kanssa.

Tulin juuri ylimääräisestä ultrasta, kun on supistellut niin kivuttomasti kuin kivuliaastikin lähipäivinä. Kaikki oli onneksi kunnossa. Tuntuu siltä, että tämän tulokkaan kanssa käydään kaikki mahdolliset odotusajan murheet läpi. Oli viikkokausia piinaava raskauspäänsärky ja korkea verenpaine, sen jälkeen matala verenpaine ja parin viikon huimausjakso ja nyt nämä supistukset... Olen kyllä sopinut itseni kanssa, että kesäloman ja äippäloman koittaessa ei enää kärvistellä ongelmissa vaan nautitaan kesästä ja isosta mahasta =)

Sadetar: Kannattaa sitten mennä pienellä varauksella sinne permanenttiin, saattavat rahat mennä hukkaan. Mulla pitkät ja helposti kihartuvat hiukset joihin viime kesänä laitettiin permanentti. Tuossa kuukausi sitten ajattelin, että laitetaan ns. juurikasvuun kiharat kanssa. Kiharat olivat taas kuosissaan ja lähdin iloisena kotiin, mutta ensimmäisessä pesussa juurikasvu suoreni taas. Äitini tästä varoittelikin (parturi-kampaaja), mutta minä hölmö en uskonut, että raskaus jotenkin permanentin pysymiseen vaikuttaisi...

gallup: Moniko teistä miettii jo nyt sopivaa ajankohtaa masuasukin sisaruksen/sisaruksien yrittämiselle? Minä tuossa eilen ilmoitin isännälle, että jos tämän jälkeen vielä vauvaa yritetään niin sitten aika nopeasti perään. Mies siihen et katsotaan nyt tämä yksikin ensin... ;)

Vierailija
4/15 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailen vaan tuohon galluppiin pikaisesti, että meillä on viimeinen raskaus menossa, ennestään siis jo kaksi lasta.

-01 ja -03 syntyneet.

Vierailija
5/15 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea vaan sadettarelle! :)

Meillä kyllä tuon jätkän liikkeet ja raajat on voimistunu kauheasti. Aika vasta valittelin täällä tai msn:ssä että surullista ku liikkeet ei näy vielä päälle päin. Mutta siitähän se sitten alko ja nyt kyllä maha heiluu, joskin vaan selällään maatessa. Sitä on NIIN hauska seurailla!

Minun veli kysy tuota uusi lapsi-asiaa jo sillon ihan alussa ku kuuli että minä oon raskaana. Soitti ja kysy että no teettekö toisen sitten perrään? Vetipä aika hiljaseksi tuommonen kysymys :) Mutta nyt ku oon miettiny niin vois ihan hyvin tehdä, tiedä sitten miten mieli muuttuu ku tää ekku vauveli on meille muuttanu! Isäntä ei meillä osannu kommentoida tuohon asiaan vielä yhtään mitään, hänestäki ois parempi katsella että miten tämän yhen kanssa alkaa sujumaan :)

No, minä kait lähen syömään aamupuuron, tuli nukuttua hiukan pitkään. Niin, viikonlopun suunnitelmista: Huomenna lähdetään ilmeisesti käymään mökillä. Ihanaa päästä välillä näitten neljän seinän sisältä pois!

Rentouttavaa viikonloppua!

t: Annemari ja minimutti 23+3

Vierailija
6/15 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilin just tähän perjantaipäivään (ja kello on yli 12..). Yöllä en saanut nukuttua juuri yhtään, hyvää asentoa ei löytynyt yrittämälläkään. Kylkeä pitää kääntää vähän väliä ja se on jo melkoinen operaatio;)

G: Nämä ovat nyt virallisesti meidän viimeiset vauvat. Yksinkertaisesti ihan käytännön syistä. Auto on täynnä ja asuntokin alkaa olla jo melkoisen kansoitettu. Ekat neljä syntyivät reilun neljänvuoden sisällä, nyt onkin ollut sitten jo viiden vuoden tauko, joten ihan ihanaa että vauvoja tulee kaksi. Ompa isompana sitten seuraa toisistaan.

Hulluilla päivillä on käyty kahdesti ja lähinnä varusteltu isompia lapsia. vauvoille tarttui mukaan nameit fleecepuvut ja niihin sopivat asusteet. Meidän kaikki lapset kun harrastavat taitoluistelua joten vauvat saavat tottua jäähalli elämään jo viikonikäisestä (jos nyt laskettuun aikaan sisällä pysyvät). Isommat treenaavat 5 krt/vko ja syksyllä pienimmäinenkin jo 3 krt/vko. Eli fleecepuvut tulivat tarpeeeseen (enkö olekkin perustellut heräteostokseni itselleni hyvin...)

Huomenna olisi tarkotus käydä Bobon varastomyynnissä ja sunnuntaina lapsi messuilla, mikäli voimat riittävät. Siellä näkee sitten sen uuden äitiyspakkauksen livenä ja voi päättää vihdoin mitä sen suhteen tekee.

Hyvää viikonloppua toivotellen,

MotherOf4 ja Tiku&Taku rv. 23+4

Vierailija
7/15 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on se joka jo suunnittelee seuraavaa. Minä olen hiukan joutunut toppuuttelemaan, koska minut on jo kahdesti leikattu ja nyt siis kolmas sektio edessä, ja vaikka lääkärit ovat vakuutelleet niin silti koskaan ei voi tietää voidaanko minua vielä leikata, mutta mikäli voidaan niin kyllä uskon että itsekin vielä olen neljännen lapsen kannalla. Olenkin aina sanonut että näitä mussukoita saa tulla niin paljon kun on tullakseen, mutta neljä taitaa olla meille kuitenkin maksimi, jo ihan tuon leikkauksen takia. katsellaan, kivahan sitä on aina suunnitella.

Me ollaan aina menty sillä periaatteella että seuraava saa tulla kun on tullakseen ja kuopuksemme syntyikin aika vikkelään esikoisen perään, imetin reilun vuoden ja sen jälkeen tulinkin pikaisesti raskaaksi, ikäeroa heillä siis 2v, nyt tätä kolmosta sitten jouduttiinkin odottamaan reilu vuosi, mutta onneksi olen taas tässä tilassa ja masu kasvaa =)

Vierailija
8/15 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei...

Jos käyt siel lapsimessuilla, niin ota pari digikuvaa uudesta äippäpaketista... Miekin oisin niin kiinnostunut siitä, mutta ei ole mahd.tulla sinne lapsimessuille. Jos nyt et kuvaa ota, niin paina mieleen värisävyt ja erityisesti haalarin väritys ja kuviointi...

Kiitos jo etukäteen!

t.sadetar, eppuli 24+1 ja tyttö ja mies

Vierailija
9/15 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen käynti nyt tässä.

MotherOf4.lle: Missä päin on Bobon lastenvaatteiden varastomyynti ja onko vaatteet siellä kovinkin edullisia?

G: Meillä nyt neljäs odotus (kolme lasta siis) menossa ja ei se viideskään ole mitenkään mahdoton ajatus, mut meil on ollu jokaisen kohdalla et katotaan yksi kerrallaan ja mietitään sit et jaksetaanko lisää. Mut ihmeesti se vauvakuume aina nostaa päätään kun kuopus alkaa kasvaa isoksi. Jollekkin oon joskus sanonut et max 6lasta , et kattoo nyt saadaanko tuota määrää lapsia koskaan?

annim ja masupallero 25+0

Vierailija
10/15 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep. hyvää syntymäpäivää sadettarelle.. mullaki ois synttärit ens viikon lauantaina mut täytän vuoden vähemmän eli 26v, taidan tyytyä ihan kakkulinjalle jos vaikka vanhemmat tulis kahville... hampurilaiset kyl houkuttelee mut täytyy ajatella linjoja :)

G: toista lasta ollaan ajateltu mut ei ihan heti.. ehkä parin vuoden kuluttua.. riippuu miten selvitään ekaks tän yhen kanssa...

muakin kiinnostais se uus äitiyspakkaus.. jos niitä kuvia sais nii ois kiva..

hauskat viikonvaihteet!!

millaste ja napsu 23+3

Vierailija
11/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt myö lähemmä mökkeilleen.

Hauskaa viikonloppua! t:Annemari ja minimutti 23+4

Vierailija
12/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tänään ensimmäistä päivää töissä 1,5 viikkon talviloman jälkeen ja

ischias alkoi heti vaivamaan ollu jo ennen mutt on ollu parempi kun on ollu kotona saa nähdä miten käy ett pitääkö jäädä jo saikkulle ;(

Vaivaaks muilla toi ischias ja minkälaisessa työssä oot?

Itte kun oon vanhusten talossa ja paljon nostamista voi hu hu ....

Muuten meillä kahdella kaikki ok.

Sain ajan äippäpolille kun on toi RR lääkitys ym. niin lapussa luki ett otetaan ultra tarvittaessa toivottavasti pääsen ultraan muuten on puhuttava hoitajan ympäri :)

Se oli nyt omaanapaa

terkkuja kaikkille

sanna ja tyttö rv 24+4 meen niin sekaisin viikkojen kaa

Vierailija
13/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas kulunut tovi siitä, kun viimeksi kirjoitin. Päätän aina, että nyt aktivoidun tämän kirjoittamisen saralla ja sitten tulee aina muka niin kiirettä, etten ehdi. Parempi, etten lupaa enää yhtään mitään.

G: Meille on nyt toinen lapsi tulossa, eikä kovin paljoa olla juteltu mahdollisista seuraavista lapsista. Esikoisen jälkeen elimme " toinen tulee jos on tullakseen" -fiiliksissä ja ny lasten ikäeroksi on tulossa reilut pari vuotta. Mulle raskaaksi tulo ei ole itsestäänselvyys. Se vähä mitä ollaan puhuttu, on juteltu siihen malliin, että kyllä se kolmas lapsi olisi tervetullut ja saapi tulla sitten, kun meille sellainen suodaan. Tosin, eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Minä haluaisin vaikka kuinka suuren lapsilauman, mutta mies toppuuttelee.

Tänään on ollut ihanaa nauttia auringosta ja ulkoilusta. Jospa kuntokin vähän kohenisi kevään myötä, kun tulee ulkoiltua enemmän.

Synttärionnittelut, tosin vähän myöhässä tulevat, tältäkin suunnalta!!

t: Päivi, poika 06/05 ja mahavauva 25+0

Vierailija
14/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyneet onnittelut sadetar vanhenemisen johdosta =)

G: meille kolmas lapsi tulossa(minun kolmas, miehen toka) ja päätimme jo tätä yrittäessä, että tämä on meidän viimonen lapsonen! Kolme on meille oikein passeli luku!

Tämä päivä onkin mennyt ihan " harakoille" kun olin 1-9 töissä niin meni puoli päivää sit nukkuessa..Pienimmäinen on jo yöunillaan, oli päikyt jäänyt välistä kun olivat shoppailemassa kun mamma nukkui, isukki ja isoveikka hakemassa kebappii =)

Selkä alkaa kyllä oireilemaan sen verta pahasti töissä että saa nähdä kauanko siellä jaksan enää olla!!??

G: mites te joilla jo aiempia lasukaisia, joko odottavat uutta tulokasta innolla?? Meillä tyttö ei varmastikkaan ihan täysin ymmärrä että se vaavi tosiaankin on meille tulossa äippylin masusta..mutta poika odottaa jo kovin ja toivoo kuulemma veljeä! ;)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!!

tirppis ja pipaji 23+3

Vierailija
15/15 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pidätte uudesta pakkauksesta? Musta se on ihana, ainakin sen vähän perusteella, mitä AV:n kuvista näkyy. pitkä aika vaan on odotella, kun tulee jakoon vasta toukokuussa. Pojalle sopisi oikein hyvin myös tämä nykyinen. Tosin en tiedä kumpi on tuliossa.

Meillä ollaan sairasteltu niin pontevasti, että päässä jo heittää. Eikä tämä koko Suomen nähtävästi kirtävä mahatauti vielä ole edes tullut. Onneksi nyt kaikki pojat: 35v, 4v ja 1 v voivat paremmin. Ehkäpä äitikin voi jo vähän levähtää.

Onnea Sadetar vähän myöhässä. Mun hiukset värjättin tossa viikko sitten ja kyselin kampaajalta raskaudesta ja väristä Sanoi ettei ainakaan missään ammattilehdessä siitä varoitella. Permis saattaa sen sijaan pysyä huonosti tai ei ollenkaan.

UusivauvaG: Jos tämä vauva leikataan (takana 1. sectio ja 1 alatiesynnytys) pyydän samalla klipsit. Jos ei leikata niin mies saa lähteä leikkaukseen. Kolme on meille tarpeeksi. Ikääkin jo 36, kun pikku3 syntyy. Lisäksi raskaana oleminen on tosi raskasta.

SisarusG: Meillä 4v halii ja pussa Möhkövauva. Mietti jo kovasti minkänäköinen hän on. Jos vauvalla on pitkät hiukset se on kuulemma tyttö ja jos lyhyet niin poika. Ei auta vaikka kuinka sanon, että sulla ja veljellä oli molemmilla pitkät hiukset. 1v 10kk ei vielä ymmärrä pitää. Haluaa hyppiä mahan päällä ja laskea mäkeä.

Vompatti ja Möhköfantti 23+1