Tässä säästövinkki kaikille halukkaille
Yhden aikuisen perusosa on 593,55 josta maksetaan kaikki https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9013240a-8657-4350-bb36-e30f2d8d59cf… linkin kuvan hyödykkeet. Opettele elämään tällä budjetilla ja säätämään menosi sen mukaiseksi, ja kaikki mitä tuon yli jää, säästötilille. Alkuun kannattaa olla todella säntillinen mutta sitten kun säästöjä on kertynyt muutama satanen, voit silloin tällöin esim. kerran kuukaudessa juhlistaa ja nostaa sieltä esim. hampurilaisaterian verran rahaa.
Eli laita säästöt heti sinne säästötilille kun on palkkapäiväsi ja sitten kun haluat palkita itseäsi, ei tarvitse nostaa niitä kaikkia säästöjä tyhjäksi vaan vain pienen pieni osuus pieneksi palkaksi.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Iltapaskan talousneuvot 💀💀💀
Ei iltalehdellä ole neuvoni kanssa mitään muuta tekemistä kuin tuo selkokielinen toimeentulotukiohje. Voit laittaa siihen oman elämäsi rahasummat josko hahmottaisit paremmin.
Olen tätä välillä tehnyt, ja muutenkin on tapana palkkapäivänä siirtää 30-40 prosenttia nettopalkasta säästötilille ja pärjätä käyttötilille jäävillä varoilla.
Tässä toimeentulotuen perusosan laskennalliset menot, jos haluaa budjetoida sen mukaan:
- ravintomenot 49 %
- vaate- ja jalkinemenot 9 %
- informaatiomenot (puhelin, internet, lehdet) 20 %
- vähäiset terveydenhuoltomenot 3 %
- muut menot 20 %
Vierailija kirjoitti:
Olen tätä välillä tehnyt, ja muutenkin on tapana palkkapäivänä siirtää 30-40 prosenttia nettopalkasta säästötilille ja pärjätä käyttötilille jäävillä varoilla.
Tässä toimeentulotuen perusosan laskennalliset menot, jos haluaa budjetoida sen mukaan:
- ravintomenot 49 %
- muut menot 20 %
Onko ohjeesi asunnottomalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ravintomenot 49 %
- muut menot 20 %Onko ohjeesi asunnottomalle?
Asumisen kulut lasketaan toimeentulotuen päälle kunhan ne eivät ylitä tiettyä osaa (kaupunki- ja asuinmääräkohtainen), aivan kuten tuossa selkokielisessä kuvassakin. Onko sinunkin vaikea sisäistää sitä? Ei tätä oikein enemmänkään rautalangasta enää voi vääntää jos tuo kyseinen kuva on suunnattu luku- ja kirjoitustaidottomille ja itse osaat kuitenkin tätä palstaa lukea?
Iltapaskan talousneuvot 💀💀💀