Anna.fi: Naiset valittavat "piian roolista", mutta kyllä monet naiset haluavat kuitenkin lopuksi miehen joka kohtelee heitä sellaisina.
Anneli kertoi, miten hän joutui olemaan vuosikymmeniä miehensä "piikana", palvelemaan tätä kaikessa ja hoitamaan jopa miehen yrityksen asiat. Lopulta Anneli jätti miehen tämän alkoholiongelman vuoksi. Mutta vaikka näitä tarinoita kuulee jatkuvasti, niin miksi tuntuu, että juuri ne miehet, jotka käyttäytyvät huonosti, saavat naiset aina ympärilleen?
Minä olen nainen ja ihmettelen jatkuvasti samaa asiaa: Naiset valittavat, että miehet eivät tee kotitöitä, ovat välinpitämättömiä ja jopa kohtelevat heitä kaltoin. Silti juuri nämä miehet löytävät puolison toisensa jälkeen. Hiljaiset, kunnolliset miehet, jotka eivät istu nahkatuolissa komentelemassa ja olutta juoden, eivät tunnu kelpaavan. Ehkä meidän pitäisi katsoa peiliin ja kysyä: miksi niin moni nainen valitsee tällaisen miehen? Ehkä syy onkin naisissa itsessään - ehkä me salaa pidämme miehistä, jotka hallitsevat kotia ja ottavat tilansa?
Linkki: https://anna.fi/hyvinvointi/itsetuntemus/annelin-huono-parisuhde-ja-puo…
Kommentit (26)
Minua aina häiritsee tällaisissa aloituksissa se, että on luettu juttu, on ehkä nähty yksi samantyyppinen tarina, ja kas, mielikuvitus yleistää sen heti useimpia koskevaksi. On kyllä totta, että naista piikanaan pitäviä miehiä on maailma väärällään, mutta onko se naisen toive? Ei ole. Kyse on siitä, että nainen on taloudellisesti riippuvainen, maan rakoon lytätty ja manipuloitu, tai saatu uhkailemalla pysymään miehen käskyläisenä. Siitä sitten mies kuvittelee, että nainen haluaa olla sellainen. Wink wink ap.
Vierailija kirjoitti:
No nyt jotkut vähemmän älykkäät sitten ottivat tämän ragebaitin tosissaan :D
Sinua taitaa harmittaa, että syntyi hyvää keskustelua provoamisesta huolimatta.
Aina olen arvostanut sitä, että mieheni tekee kotitöitä vapaaehtoisesti. Muunlaista miestä en ottaisikaan.
Lisäksi kaupungissa kerrostalossa ei kauheasti ole mitään miesten töitä. Autonkin hoitaa korjaamo, jos siinä on jotain. Renkaat osaan vaihtaa ja lampuissa ei ole enää sokeripaloja. Mitäs se mieheni tekisi, jos pitäisi kotitöitä naisten hommina?
Vierailija kirjoitti:
Minua aina häiritsee tällaisissa aloituksissa se, että on luettu juttu, on ehkä nähty yksi samantyyppinen tarina, ja kas, mielikuvitus yleistää sen heti useimpia koskevaksi. On kyllä totta, että naista piikanaan pitäviä miehiä on maailma väärällään, mutta onko se naisen toive? Ei ole. Kyse on siitä, että nainen on taloudellisesti riippuvainen, maan rakoon lytätty ja manipuloitu, tai saatu uhkailemalla pysymään miehen käskyläisenä. Siitä sitten mies kuvittelee, että nainen haluaa olla sellainen. Wink wink ap.
Mikä tässä nyt oli estänyt naista lähtemään? Suomessa on niin avokätiset tuet ettei keneltäkään mene katto tai ruoka pöydästä vaikka menisi yksin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nyt oli estänyt naista lähtemään? Suomessa on niin avokätiset tuet ettei keneltäkään mene katto tai ruoka pöydästä vaikka menisi yksin elämään.
Luitko ollenkaan, minkä ikäisestä naisesta oli kyse?
.