Jos istut pitkän matkan linja-autossa ikkunapaikalla ja sun vieressä istuu tuntematon niin
jos sulle tulee kesken matkan kivulias kramppi selkään istumisesta niin uskallatko sanoa vierustoverille että päästäis sut jaloittelemaan ja kehtaisitko venytellä muiden matkustajien katsellessa linja-auton käytävällä?
Mulla on sos. tilanteiden pelko enkä uskaltanut. Tuska yltyi hirveäkdi ja vaan istuin paikallani munta tuntia. Miten tällaisesta pääsee? En enää koskaan halua tollaseen tilanteeseen.
Kommentit (11)
Kärsi sitten jos et saa suutasi auki.
Tottakai uskallan ja pitääkin sanoa. Kyse on omasta terveydestä, josta pitää huolehtia.
Joo sanoisin. Ja sanoisin sori on se tila ja pitää venytellä. Entä lääkettä mukaan ja pienempiä matkoja, ei tuntien.
...niin kunha se EI olisi persu tai muu rikollinen psykopaatti. Uskovainenkaan valheineen.
Mulla on skolioosimutka selässä ja ostan aina viereisenkin paikan itselleni. Oon aina makuuasennossa pitkät matkat. Mut kun tekee näin niin kannattaa huomioida että yleensä joku yrittää tulla istumaan siihen viereiselle paikalle kun linja-auto ihan täynnä. Silloin oon ihan viileästi sanonut että oon ostanut molemmat paikat itselleni sairauden takia. Jotkut suuttuu.
Veritulppariskin vähentämiseksi teen noin pidemmillä matkoilla. Joskus ihmiset vilkaisee nähdäkseen mitä aion, yleensä ei sitäkään näkyvästi.
Kokeile, AP, ja tsemppaa itseäsi. Mieti etukäteen mikä on sun tsemppilause.
- Mä olen oikeassa ja muut on hölmöjä, jos eivät ymmärrä
- Tää on hyödyllistä mulle ja yhteiskunnalle, koska en kuormita terveydenhuoltoa turhaan, vaan huolehdin itsestäni
Eikö ollut hyviä? No, keksit varmasti itse parempia.
Mitä itse ajattelisit, jos sinulta kysyttäisiin että anteeksi voinko mennä ohi?
No ei liity tähän... Mutta olin kerran 4,5 tunnin junamatkalla. Vastapäätä istui semisiisti hiukan vanhempi mies. Jossain vaiheessa sanoin sille muutaman lauseen, normaali small talk. Äijä kai alkoi kuvittelemaan, että himoitsin hänen kikkeliään. Viimeinen 1,5 h oli täydessä junassa yhtä tuskaa. Puolisolle laitoin viestin, että tulee laiturille vastaan.
Aloitukseen liittyen: koskaan et voi tietää, mikä idiootti vieressäsi istuu.
No en todella, mutta ei se johdu sosiaalisten tilanteiden pelosta, vaan terveestä järjestä!
Linja-autossa EI SEISTÄ matkan aikana, vaann istutaan turvavyöt kiinni oman ja kaikkien matkustajien turvallisuuden vuoksi. Tajuatteko, millainen tappoase edim vain 50-kiloinen ihminen on, kun se lentää onnettomuudessa 100km/h tuntivauhdilla edempänä istuvien päälle?
Jaloitelkaa silloin kun auto seisoo asemalla! Jollette pysty, matkustakaa jollain muulla välineellä!
No en miettisi kertaakaan. Sanoisin "anteeksi", nousisin, enkä alkaisi sitä mitenkään perustelemaan tai selittelemään terveydentilaani. Eikä kiinnostaisi vähääkään syy jos joku muu tekisi samoin.
Sanoisin, että hei pääsisinkö tästä vähän jaloittelemaan. Minulla ei kyllä ole sosiaalisten tilanteiden pelkoa.