Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytyksen jälkeen turvotusta sormissa ja jaloissa. mistä johtuu?

Vierailija
29.03.2007 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on, lähtee ajan kanssa...ne hormonit...

Vierailija
2/5 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla veren osmoottinen paine pienenee, ilman että nestetasapainon säätelymekanismit korjaisivat asiaa.

Myös laskimot ei ole terässään ja se tekee turvotuksia varsinkin alaraajoihin, mutta myös sormiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kolmannen raskauden jälkeen niin kammottava turvotus ja jäykkyys sormissa, että juoksin reumakokeissa puoli vuotta ja kävin keskussairaalalla reumalääkärillä.

Kaikki oireet täsmäsivät reumaan, joka saattaa puhjeta raskauden myötä. Useimmiten kuitenkin kyse väärästä hälytyksestä, kuten itsellänikin. Jäykkyyden ja turvotuksen katoaminen kesti lähes vuoden synnytyksestä ja 3 kk imetyksen täydestä lopettamisesta. Edelleen olen seurannassa reuman vuoksi (mulla siis oli reumatekijä kohollaan, mikä ei itsestään kerro mitään), mutta lähellä puhtaita papereita ollaan, eikä oireita enää ole.

Ja minulla kahdessa edellisessä raskaudessa ei ollut mitään vastaavaa. Kolmonen syntyi lievästi keskosena, vk. 36

Vierailija
4/5 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama oli ihan järkyn näköinen.

Vierailija
5/5 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon lisäksi se heti synnytyksen jälkeen (joillekin) tulevat turvotus liittyy maidon nousuun. Se menee ohi n. viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme