Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin mielivaltaa

Vierailija
13.07.2025 |

Työkkäri soitti ilmoittamanaan päivänä, mutta ei ilmoittamansa mukaan aamupäivällä vaan iltapäivällä kesken päivänokosteni. Johtuen kait tokkurasta yrittämisestä keskustellessamme kerroin ajatustasolla ideoineeni, mutta mitään konkreeettista ei yrittämisen suhteen ollut mielessä. Tuota ideoimista ei olisi pitänyt kertoa. Se oli paha, paha virhe!

Kela keskeytti maksamisen työkkärin ilmoituksen perusteella. Oli aika epätoivoista touhua muuttaa päätöstä ja aikaa meni. Tiukka talous meni entistä tiukammalle ja lainaa piti ottaa.

Ei kannata sanoa oikein mitään ja mieluiten kaikkeen aktiivisuuteen liittyvään sanoa "EI". Toki ne neljä hakemusta ehdottomasti kannattaa vääntää ajoissa.

Kommentit (181)

Vierailija
121/181 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä ne väitti että olivat soittaneet minulle ja sanoivat ajan. Eivät olleet soittaneet ja katkaisivat tuen selvityksen ajan. Tein rikosilmoituksen ja sanoin siinä että poliisin pitää selviittää dna lta onko työkkäri soittanut minulle. Pian  työkkäristä soitettiin että tuen maksut jatkuukin.

Milloin poliitikot heräävät huomaamaan työkkäreiden toimintatavat? Ja ylipäätään, onko edes OIKEATA tarvetta työkkäreille. Eikö kiinnosta?

Eilen VM:n virkamies ehdotti lisäsäästöiksi leikkauksia erilaisilta järjestöiltä ja mahdollisesti leikkauksia yritys- ja maataloustuista. Mutta ei sanallakaan julkisesta sektorista leikkaamisesta. Virkamiehet ovat lojaaleja toisilleen. Kun ovat päässeet kuppaamaan toisten rahoja, haluavat jatkaa sitä loputtomiin. Poliittisten päättäjien pitää tehdä ratkaisut ja eivät tee, jos äänestäjät ovat vaan hiljaa.

Vierailija
122/181 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tämän viestiketjun ja viimeaikaisten Ylellä olleiden juttujen innoittamana poliittisille puolueille viestin, jonka pääasia on, aikovatko puuttua työkkäreiden rikollisiin toimiin ja tuleeko jo tehdyistä rikoksista seuraamuksia. Taustatiiedoiksi laiton tämän viestiketjun ja Ylen jutut. Voi olla, että tämä viestiketju tulee poistetuksi. Toivottavasti mahdollisimman moni laittaa talteen.

Toivottavasti edes jotain värinää esiintyisi asian ympärillä. Jos ei, niin poliittisia päättäjiä ei voi vähempää kiinnostaa viestin asia, eikä laajemminkaan työttömyys ja työttömien asia ja vielä laajemmin, ei edes koko talouden dynamiikka kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/181 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin tämän viestiketjun ja viimeaikaisten Ylellä olleiden juttujen innoittamana poliittisille puolueille viestin, jonka pääasia on, aikovatko puuttua työkkäreiden rikollisiin toimiin ja tuleeko jo tehdyistä rikoksista seuraamuksia. Taustatiiedoiksi laiton tämän viestiketjun ja Ylen jutut. Voi olla, että tämä viestiketju tulee poistetuksi. Toivottavasti mahdollisimman moni laittaa talteen.

Toivottavasti edes jotain värinää esiintyisi asian ympärillä. Jos ei, niin poliittisia päättäjiä ei voi vähempää kiinnostaa viestin asia, eikä laajemminkaan työttömyys ja työttömien asia ja vielä laajemmin, ei edes koko talouden dynamiikka kiinnosta.

Ei tullut minkäänlaista vastausta miltään puolueelta. Eli asia ei kiinnosta heitä ollenkaan ja on heistä ilmeisesti törkeää, että kansalainen yleensä tulee mitään kyselemään. Kansalaisten verorahoja surutta tuhlaaminen on näemmä poliitikkojen etuoikeus.

Vierailija
124/181 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin!

Vierailija
125/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut minkäänlaista vastausta miltään puolueelta. Eli asia ei kiinnosta heitä ollenkaan ja on heistä ilmeisesti törkeää, että kansalainen yleensä tulee mitään kyselemään. Kansalaisten verorahoja surutta tuhlaaminen

VM Purralla oli ainakin OPH leikkauslistalla. Ihmetellä täytyy, miksi ei työkkäreistä leikattaisi. Olisi mielenkiintoista tietää edes perustelut, miksi niitä ei lakkauteta.

Vierailija
126/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön, pidä oletuksena kännykässä tallennus päällä jos työkkäri soittaa.

Mulla ei ole tuommosta tpuhelun tallennusta, voitko kertoa missä kännykässä(halpa, alle 200 e) se olisi? Ja, ne appsit ei toimi, oon kokeillu.

Vierailija
127/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut minkäänlaista vastausta miltään puolueelta. Eli asia ei kiinnosta heitä ollenkaan ja on heistä ilmeisesti törkeää, että kansalainen yleensä tulee mitään kysel

Lisää verorahojen säästöä saisi lakkauttamalla työttömyyden ympärille linkittynyttä kaikenlaista konsultointia ja tarpeetonta touhuamista.

Vierailija
128/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sairastan dissosiaativista identiteettihäiriötä, joka paineen alla oireilee voimakkaasti. (Suojelemiseen tarkoitettu persoonanosa aktivoituu jatkuvasti juuri tämän työkkärin ja kelan uhkailun/painostuksen takia) 

Viimeksi työkkärin tapaamisessa pillahdin itkuun ja sanoin tutulle sosiaalityöntekijälle, että mua pelottaa, että mun "sivupersoona" tappaa kohta jonkun. Työkkärin virkailija istui hiljaa ja lopuksi kysyi, että aionko lähteä nyt töihin vai opiskelemaan. Ihana sosiaalityöntekijä onneksi puuttui peliin ja hoiti mulle vielä lääkärillekin ajan.

En pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, koska tämä sairaus on huonosti tunnettu eikä moni psykiatrikaan tiedä siitä juuri mitään/tarpeeksi. Harmi, että sairastuin väärin. 

Ihan noin mielenkiinnosta, kun pääsit lääkärille, niin saitko sairaslomaa, tai ajan jatkoon? Pitää osata hakea uudestaan ja uudestaan jos ei heti saa aikaa. Ja, käytä hyväksesi myös etälääkärimahdollisuus. Hae googlen kautta semmonen juuri sen sun ongelman ekspertti, ja varaa etätapaaminen videon välityksellä. Pääset sairaslomalle tms. Googleta dissasiaatiohäiriön  täsmä ekspertti. Liity facebookin aiheen ryhmiin jos on, saat nimiä eksperteistä ehkä?

Vierailija
129/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jostain pitäisi työkkäriä kiittää, niin siitä, että ilmoittavat edellisenä päivänä tarkan ajan soittamiselleen. Osaa varautua ja mennä hiljaiseen paikkaan. Muutenhan ne puhelut ovat aivan tyhjänpäiväisiä.

Mullekin on soitettu ihan puskistakin, ei pitäisi toimia näin.

Mulle aiemmin tekivät just näin. Monesti oli juuri lämmin ateria naaman edessä, tai olin suihkussa, puhelin siinä kuuloetäisyydellä, kun soitto tuli. PAkkohan se oli vastata, kun mulla näkyy soittajan nimi (talleta se numero virkailijan nimellä puhelinmuistioon). Niin aina sanoin että voitko soittaa tunnin päästä, niin he teki sit näin. Puolentunnin-tunnin kuulusteluja. Ei alasti kannata suihkussa alkaa puhumaan kun shamppoot valuu silmiin.

Vierailija
130/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen ja mietin Ruotsiin tai Norjaan lähtöä töitten perässä. Suomen työkkäristä hemmo ei kysynyt Ruotsista yhtä asiaa, vaikka olisi kuulunut hänen se tehdä.  Piti itse se tehdä. Hemmo kiemurteli ja koetti väittää jotain hallnnollista estettä. Totuus paljastui kuitenkin ja oli se, että hemmo ei osaa ruotsia. Käsittääkseni Suomessa viroissa vaaditaan toisenkin kotimaisen hallinta.

Vierailija
131/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimiston työntekijät ovat itsekin suojatyöpaikassa. Katselin työhakuilmoituksia ja työvoimatoimistoon haettiin näitä "asiantuntijoita". Vaatimukset eivät olleet kovinkaan korkeat. Mikä ei yllätä, koska olen vuosien varrella törmännyt näiden asiantuntijoiden osaamattomuuteen ja ihan puhtaaseen tietämättömyyteen. 

Ihan yksi tai kaksi on ollut sellaisia, että vastaukset löytyi jokaiseen kysymykseenkuon apteekin hyllyltä tai lupasivat selvittää, ja selvittivät asian. Suurin osa on melko pihalla. Valitan, mutta näin asia on ja on jokseenkin valheellinen, että toiset etsivät töitä ja heitä auttaa ihmiset, jotka ovat töissä, mutteivat osaa työtään. Vie uskottavuuden koko järjestelmältä.

Vierailija
132/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelman ydin on se, että täysin tarpeettoman konttorin tuhannet työntekijät koettavat tehdä itsestään tarpeellisia keksimällä mitä ihmeellisempiä juttuja "asiakkuuksien hoidossa". Kirjoitellaan ties mitä shaibaa ja annetaan ties mitä lausuntoja, jotta tämä paskaratas kestää liikkeessä... Ilmeisesti heillä on myös työajalla aikaa surffailla "asiakkaiden" somessa.

No kun se ongelma ei ole niissä virkailijoissa vaan LAINSÄÄTÄJISSÄ jotka on  pakottanet ne virkailijat tekemään näitä juttuja asiakkaille! EI ne virkailijat niitä keksi, vaan kun heidän oN PAKKO. On tarkat aikarajat minkä jälkeen henkilö siirttyy pitkäaikaistyötömäksi, (en muista oliko se 300, 500, 1000 päivää työttömänä?) ja sen jälkeen heidän on pakko panna se henkilö aktiivisuustoimien kohteeksi, kuntouttavat, kurssit, opiskelut jne. SUOMEN LAKI EI SALLI kenenkään olla pitkäaikaistyötön. Ymmärtäkää nyt että se on eduskunta joka teitä pompottaa, ei nämä pikkurattaat siinä viimesessä päässä. Heidän on PAKKO.Ne on just ne joita te ITE ootte äänestäneet sinne lakivaliokuntaan tekemään näitä päätöksiä. Eism. Jani Toivola oli siinä lakivaliokunnassa/ryhmässä jotka PÄÄTTI työttömien tervsystarkastuksista, että kaikki Omakannan tiedot on nyt työttömillä JULKSIA eikä ole laillista oikeutta estää sossuja lukemasta sun omaKANTAA!!!!!!! TAJUTKAA NYT! Omakanta auki sossun edessä ja sitä luetaan ÄÄNEEN! Sinä et voi yhtään mitään. ET VOI. Poliisille on turha soittaa kun se käsky tulee eduskunnasta.

Vierailija
133/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jostain pitäisi työkkäriä kiittää, niin siitä, että ilmoittavat edellisenä päivänä tarkan ajan soittamiselleen. Osaa varautua ja mennä hiljaiseen paikkaan. Muutenhan ne puhelut ovat aivan tyhjänpäiväisiä.

Mulle aiemmin tekivät just näin. Monesti oli juuri lämmin ateria naaman edessä, tai olin suihkussa, puhelin siinä kuuloetäisyydellä, kun soitto tuli. PAkkohan se oli vastata, kun mulla näkyy soittajan nimi (talleta se numero virkailijan nimellä puhelinmuistioon). Niin aina sanoin että voitko soittaa tunnin päästä, niin he teki sit näin. Puolentunnin-tunnin kuulusteluja. Ei alasti kannata suihkussa alkaa puhumaan kun shamppoot valuu silmiin.

Joo kyllä saa tarkkana olla. Täytyy vastata kaikkiin, välillä soittaa joku muu kuin se oma virkailija jonka olen tallentanut. Petyin vain viimeksi kun joku soitti keskellä kesää vuosi sitten ja lupasi soittaa syksyllä uudestaan jotta pääsen heti mukaan työpaikkoihin hakijaksi joita heille tulee tarjottavaksi eikä hän soittanut koskaan. Viimeksi on oltu yhteydessä viime vuoden syyskuussa kun halusin uusia sen työnhakusuunnitelman. Oletan että minulle ei ole sittenkään tarjottavia paikkoja. Onneksi töitä voi hakea ilman suunnitelmaakin ja nyt ei oikein ole paikkoja ollutkaan niin ainakin olen välttynyt siltä stressiltä että ne neljä täytyy aina ilmoittaa tiettyyn aikaan. 

Vierailija
134/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko avata miten käytännössä tuollainen tapahtui.

Vierailija
135/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt helvetissä töihin sieltä kortistosta! Jos oman alan töitä ei löydy niin hopi hopi uudelleen kouluttautumaan

MILLÄ OPINTOTUELLA? kun se on ainoa on käytetty. Toista EI TULE! Muutenkin 50+iässä on ihan eri asia hypätä opintotuen varaan (200e/kk?) elämään jos sulla on vaikka lapsia, talolaina, pakko asua siellä missä olet, jne. Kylilläs ei ole kouluja muita kun kaivinkoneenkuljettajan ammattikoulu...just just. Et siitä vaan noin niinku hypätään helsingin lääkikseen, ja alotetaan 55 v uus ura? Eli vietäis toiselta nuorelta mahdollisuus ja hukkaan heitetään kallis opetus? Näitä 5-kymppisiä alanvaihtajia on liikaa. Opiskellaan 5. tutkinto 55 vuotiaana, työuraa jäljellä 7 vuotta kun valmistut? Alotat uran alusta, harjottelijana? LOL

Vierailija
136/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelman ydin on se, että täysin tarpeettoman konttorin tuhannet työntekijät koettavat tehdä itsestään tarpeellisia keksimällä mitä ihmeellisempiä juttuja "asiakkuuksien hoidossa". Kirjoitellaan ties mitä shaibaa ja annetaan ties mitä lausuntoja, jotta tämä paskaratas kestää liikkeessä... Ilmeisesti heillä on myös työajalla aikaa surffailla "asiakkaiden" somessa.

No kun se ongelma ei ole niissä virkailijoissa vaan LAINSÄÄTÄJISSÄ jotka on  pakottanet ne virkailijat tekemään näitä juttuja asiakkaille! EI ne virkailijat niitä keksi, vaan kun heidän oN PAKKO. On tarkat aikarajat minkä jälkeen henkilö siirttyy pitkäaikaistyötömäksi, (en muista oliko se 300, 500, 1000 päivää työttömänä?) ja sen jälkeen heidän on pakko panna se henkilö aktiivisuustoimien kohteeksi, kuntouttavat, kurssit, opiskelut jne. SUOMEN LAKI EI SALLI kenenkään olla pitkäaikaistyötön.

Työssään työttömiä kiusaavien on turha piiloutua lain taakse. Laki on kirjoitettua tekstiä ja työvoimavirkailijoiden toiminta tulkintaa lain tarkoituksesta. Itse asiassa laki kieltää sen työvoimatyöntekijöiden itsensä mieltämän tärkeimmän velvollisuuden, mutta laillisuusvalvonta ei voi lain rikkomiseen puuttua, koska laillisuusvalvojalle selvityksen antava väittää kaiken tapahtuneen lain määräämän teoria mukaisesti. 

Vierailija
137/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli umpikännissä, kun soittivat. Vastasin piruuttani, siitä tuli hauska puhelu :)

Vierailija
138/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko järjestelmä on eräänlaista teatteria. Jolla pidetään näytelmä käynnissä sillä aikaa kun kone arpoo työpaikkaa seuraavalle. Älykkäiden ihmisten totaalista aliarvioimista.

Ensinnäkin virkailijoiden pitäisi olla koulutetumpaa. Yliopisto käytynä soveltuvalta alalta vähintään. Toisekseen heidät pitäisi perehdyttää lakiin ja byrokratiaan niin hyvin, että osaavat vastata OIKEIN ihan peruskysymyksiin. Itse sain väärää tietoa, joka aiheutti todellista haittaa elämääni.

Toiseksi koulutukset pitäisi olla todellisia, pidempiä ja räätälöidympiä, jotta ne oikeasti auttaisivat työnsaannissa. Korkeasti koulutettu osaa jo tehdä toimivan cv:n ja ansioluettelon. Näiden kurssien tarjoaminen on kaasuvalotusta, ei muuta. Työnsaanti ei johdu cv:n huonoudesta vaan TYÖPAIKKOJEN VÄHYYDESTÄ. 

Kolmanneksi, lakeja säätämässä, työministeriössä, tulisi olla ihmisiä, joilla on itsellä kokemusta korkeakoulutettujen pitkäaikaistyöttömyydestä ja jokin kosketus myös duunarin maailmaan ja elämään.

Vierailija
139/181 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin mielivaltaa - Twistin ylivoimaa.

Vierailija
140/181 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus kyselee nyt Kelalta, mitä sosiaaliturvasta voisi leikata. Ehkä siellä olisikin jotain leikattavaa ja se pitäisi olla sellaista, mitä hyvätuloiset saavat. Mutta muuten on kummalinen ajatus, ettei hallinnosta voitaisi poistaa turhaa ja työkkärit ovat juuri sellaisia. Säästöt olisi merkittäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme