Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-vuotias rattijuoppo puhaltanut 5,49 promillea alkometriin

Vierailija
13.07.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011362552.html

Melkoinen tulevaisuuden toivo. Ihan sairaat lukemat kun miettii sitäkin paljonko on pitänyt harjoitella juomista että pystyy ajamaan tuossa kunnossa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hörpänny juuri viinaa autossa. Oikea lukema voi olla vaikka 1.00

Paskaa puhut, nykyiset alkometrit ei ole enää tuollaisia että viinahuikka juuri ennen vaikuttaa noin paljon laskevasti. 

Verikokein vahvistetaan kuitenkin.

Vierailija
22/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seulonta-alkometriin puhaltaessa tuo ei kyllä välttämättä tarkoita muuta kuin että on ollut eväät mukana ja juuri ottanut huikkaa ennen kuin käry kävi. Se on sitten eri asia mitä tarkkuusalkometri tai verikoe on näyttänyt, sitähän ei tarina kerro.

Näinpä. Nuorempana meillä oli kisa kuka puhaltaa selvinpäin ratsioissa kovimmat lukemat. Da capo -patukoilla ennen puhallutusta saattoi saada jopa promillen verran.

Sullekin tiedoksi ettei nyt eletä enää ysäriä ja seulonta-alkometrit on paljon kehittyneempiä nykyään.

Alkometri mittaa alkoholin määrän ulos hengitettävästi ilmasta. Jos suussa on pienikin määrä 40% eli 400 promillen viinaa niin suusta ulos hengitettävästi ilmassa alkoholia on valtavasti enemmän kuin pitäisi olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla seulonta-alkometri näytti 4,87 promillea ja toinen mittari 4,93 promillea. Otin korkillisen vodkaa kun näin että ratsia edessä.

Kyselivät että koska olen viimeksi juonut ja sanoin että edellisenä päivänä.  No siitä sitten autosta pihalle ja maijalla asemalle tarkkuusalkometriin 3 kertaa, joka näytti 0.04 promillea. Ihmettelivät kovasti.

Vierailija
24/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeilla saa maksan pilalle hyvin nopeesti ja sit ne promillet nouseeki nopeaa

Vierailija
25/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla seulonta-alkometri näytti 4,87 promillea ja toinen mittari 4,93 promillea. Otin korkillisen vodkaa kun näin että ratsia edessä.

Kyselivät että koska olen viimeksi juonut ja sanoin että edellisenä päivänä.  No siitä sitten autosta pihalle ja maijalla asemalle tarkkuusalkometriin 3 kertaa, joka näytti 0.04 promillea. Ihmettelivät kovasti.

Ni varmaan otit juu

Vierailija
26/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ni varmaan otit juu

Mitä kieltä toi on? Ni?

Vierailija
27/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä käytössä kalibroitu jonkun tonnin maksava Drägerin alkometri. Uskoisin että näyttämä pitää kutinsa.

Testattiin kaverin kanssa, että käsidesiä hieromalla käsiin ja samalla hengittämällä haihtuvaa alkoholia, päästiin 0.8 promillen lukemiin. Tosin seuraavalla puhalluksella oli enää 0,1 ja sitten nolla.

Vierailija
28/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ni varmaan otit juu

Mitä kieltä toi on? Ni?

Ruotsia. Ni=te

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi