Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turismi on maailman tyhmin harrastus!

Vierailija
13.07.2025 |

ei koskaan mitään tekemistä, typeriä rantoja, ruokia joita osaa tehdä itsekin ja aina samat perushuvitukset, tylsä matkustus lentokoneessa ja rahaa menee hukkaan ja naurettavia muistomerkkeja ja typeriä museoita. 

ainoa mikä toimii voisi olla oma lohikoski jossain Lapissa tai Norjassa piilossa, jossa ei ole muita ihmisiä ja aurinko paistaapi

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP.

Näköjään rintaasi pistää ja v!tuttaa. 

Oliko muuta?

Vierailija
2/12 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy sinä vaan kotona, pälli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on kavala tauti

Vierailija
4/12 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele turismi.

Tarkoittaako se kaikkea vapaa-ajan matkailua? Omalle kesämökillekään ei sitten pidä reissata.

Vierailija
5/12 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukisen väninää 🥱

Vierailija
6/12 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on iso paikka, matkusta semmoiseen paikkaan mistä pidät äläkä mihinkään turistirysään josset semmoisesta pidä. 

Vierailija
7/12 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yleensäkin tekevät tylsiä asioita. Siinä mielessä turismi on luontevaa ihmisille. Siirrytään johonkin toiseen paikkaan kotikulmilta. Mutta paikanvaihdos on monesti hyväksi ihmisen mielelle, pääsee irtautumaan arjesta. Mieli lepää. Turismilla on sitten sekä hyviä että huonoja seuraamuksia paikallisesti ja globaalisti, mutta niin on kaikella toiminnalla. 

Vierailija
8/12 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva matkustelu ulkomaille on suomalaiselle keskiluokalle muutenkin jonkinlaista pakkopullaa, jota jokaisen pitää harrastaa statuksen vuoksi. Samaan tapaan kuin että pitää olla parisuhde, lapsia, Iittalan astioita, rotukoira jne.

Kysy keltä tahansa suosituksia kotimaan matkailuun, kellään ei ole mitään sanottavaa. Kukaan ei tiedä yhtään mistään. Jos itse käyt jossain ja jaat kokemuksia, ketään ei kiinnosta. Noloa.

Vierailija
9/12 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  turismi ei ole harrastus. Se on hauskaa pämppäämistä allabaarissa ja hiekkarantaa ja lämpöä. Mutta tosi on, että ei kovin monta reissua kannata tehdä näihin turistirysiin, koska niissä ei näe paljon mitään. Minä olen nähnyt maailman neljänneksi suurimman marketin, myyntiala 41 hehtaaria, maailman suurimman kirkon, nähnyt Mantiguen kristallinkirkkaan veden, nähnyt köyhyyttä, nähnyt kun karabau vetää auraa, nähnyt sivuvaunu moottoripyörien ruuhkan. Jos maailmalla on omia tai vaimon tuttuja, niin kannattaa mennä käymään, mikäli he kutsuvat sinne.

Vierailija
10/12 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva matkustelu ulkomaille on suomalaiselle keskiluokalle muutenkin jonkinlaista pakkopullaa, jota jokaisen pitää harrastaa statuksen vuoksi. Samaan tapaan kuin että pitää olla parisuhde, lapsia, Iittalan astioita, rotukoira jne.

Kysy keltä tahansa suosituksia kotimaan matkailuun, kellään ei ole mitään sanottavaa. Kukaan ei tiedä yhtään mistään. Jos itse käyt jossain ja jaat kokemuksia, ketään ei kiinnosta. Noloa.

En usko, että ulkomaan matkat ovat niitä tekeville pakkopullaa, vaan haluttuja juttuja. Jostain syystä matkailu Suomessa ei niinkään kiinnosta, on ehkä liian tuttua. 

Vierailija
11/12 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain homot käy turismissa homoilemassa ja pissistytöt museoissa

Vierailija
12/12 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No  turismi ei ole harrastus. Se on hauskaa pämppäämistä allabaarissa ja hiekkarantaa ja lämpöä. Mutta tosi on, että ei kovin monta reissua kannata tehdä näihin turistirysiin, koska niissä ei näe paljon mitään. Minä olen nähnyt maailman neljänneksi suurimman marketin, myyntiala 41 hehtaaria, maailman suurimman kirkon, nähnyt Mantiguen kristallinkirkkaan veden, nähnyt köyhyyttä, nähnyt kun karabau vetää auraa, nähnyt sivuvaunu moottoripyörien ruuhkan. Jos maailmalla on omia tai vaimon tuttuja, niin kannattaa mennä käymään, mikäli he kutsuvat sinne.

Eikö Keskisen kyläkauppa ja maailman suurin puukirkko riittäneet, kun piti ulkomaille asti mennä?