Miksi jotkut ostavat Prismasta Chiquita-banaaneja vaikka vieressä olisi Coop-banaaneja 20 senttiä halvemmalla kilohinnalla?
Erona noissa on erilainen tarra. En tajuu chiquita-ihmisiä. Selittäkää ja auttakaa ymmärtämään.
Kommentit (29)
Coop ovat epänormaalin pieniä ja mustuvat ennätysvauhtia. Selvästi jotain b-laatua.
Yritän välttää kaukaa tuotuja elintarvikkeita. En siis syö banaaneja. Syön kotimaisia hedelmiä ja marjoja. Talvella pakastimesta/soseena purkitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Valitsen ideologisista syistä reilun kaupan tuotteen, maksaa mitä maksaa, koska minun ei ole pakko venyttää ihan viimeiseen senttiin. Jotain coopia en edes ilmaiseksi huoli, ennen kuin kertovat tuotteen alkuperän ja eettisen kestävyyden.
Tosin joudun puntaroimaan omia valintojani ja niiden mielekkyyttä, koska ruokakauppa Suomessa on korruptoitunutta mafiahommaa. Reilun kaupan tuote voi olla ihan silmänlumetta ja härskiä kusetusta keskusliikkeen taholta.
Chiquita ei ole mikään puhdas pulmunen, vaan on rahoittanut miljoonilla AUC terroristijärjestöä turvaamaan toimintaansa Kolumbiassa.
En osta Chiquitaa, koska se on yhdysvaltalainen tuotemerkki. Niin kauan kuin Yhdysvaltojen presidenttinä jatkaa tämänhetkinen tomppeli, pyrin välttämään kyseisen maan tuotteiden ostamista.
Vierailija kirjoitti:
Ostan vihertäviä banaaneja mieluummin kuin kypsiä/ylikypsiä. Jos Coopin ei satu sellaisia olemaan, ostan sitten Chiquitaa
Mä taas ostan niitä kypsiä, siltä merkiltä minkä parhaimmilta näyttää.
Omalta osaltani syy tähän on se, että olen aiemmin ostanut muissa ruokakaupoissa niitä "halvempia" banaaneja ja ne todellakin ovat olleet suureksi yllätyksekseni pahan makuisia. En olisi uskonut, että banaaneissa on eroja. Tämä sama kun tapahtui tarpeeksi monta kertaa ja eri merkeillä, niin totesin, että kai sitä sitten pitää ostaa Chiquitaa, jos joskus sattuu ostamaan banaaneja.
Coopin muut tuotteet ovat kyllä olleet tosi hyviä, joten ehkä pitää uskaltaa antaa Coopin banaaneillekin mahdollisuus.
Chiquita on paras banaani, sitä nöykeritkin syö.
Ite ostan mielelläni lidlistäkin, mutta siellä tulee käytyä harvemmin. Ap