Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2799)
Minä taas tykkään, kun ennen jonkun helkkarin pitkän sarjan seuraamista saa tietää, kuva voittaa. Jos voittaja on joku itselle vastenmielinen ihminen, niin jätä sitten katsomatta.
Onpa idea ohjelmalle laittaa mieleterveysongelmista kärsiviä itkijöitä metsään hajoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa idea ohjelmalle laittaa mieleterveysongelmista kärsiviä itkijöitä metsään hajoamaan.
Sisukkaita suomalaisia, vit..tu maailman heikoin kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisukkaita suomalaisia, vit..tu maailman heikoin kansa.
Mä katsoin jenkkisarjan toista kautta ja siellä ensimmäinen lähti jo ekana iltana. Ei edes yrittänyt tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi peseytyykö noi tuolla ollenkaan?!
Ne ukot oli kyllä yököttäviä. Asuvat veden äärellä eivätkä osaa yhtään huolehtia hygieniastaan. Petra kävi uimassa varmaan joka päivä.
Meille naisille peseytyminen onkin välttämättömyys joka päivä, koska meistä nyt erittyy kaikkea enemmän kuin miehistä.
Ja onhan noilla kaikilla joku yksityisyys oltava. Jos siellä on joku käyny per settään huljuttamassa niin ei sitä tarvitse televisiossa näyttää.
Kiitos mielellään juu ei!
Jos kerta Esa noista kolmesta (Aki, Repe) voitti, niin parhaimmalle mahdollisimmalle sitten meni. Hyvä.
Esan koira oli oikea suloinen lumipallo <3
Mitähän poistulijat halusivat syödä ekaksi ruoakseen? Olis hauska tietää, tuskin kalaa :)
Juu ällötti kun meni hakemaan kalaa, jonka syö, niin m*nat kalan vieressä lilluen.
Tässä on hyvä kun ei ole turhaa juontajaa. Sitä ei nimittäin tarvita.
Aki: "En saa kalaa"
HHHRARHHHHHHH...
Repe: "En saa kalaa"
HHHRARHHHHHHH...
Esa: "Normipäivä"
Esa sanoi, että hänellä on "pientä majoitustoimintaa"
https://mokkimatka.fi/kohde/wild-kevo-utsjoki/
Akin mietteitä jaksoista kiva kuunnella hänen Instagrammissaan.
Aki kirjoittaa Instassaan:
"Kun olet viikkokausia hyvin niukalla ravinnolla erämaassa, nälkä näyttäytyy kaikkialla. Varsinkin unissa. Olen kiitollinen kokemuksesta, koska sen jälkeen olen katsonut tätä kulutusperusteista elämänmenoamme aivan uudesta vinkkelistä. Nykyihminen on tullut liian pitkälle alkuasetelmistaan. Siksi ongelmat, siksi pahoinvointi. Syökää kotimaista kalaa, syökää sieniä, menkää metsään."
Millä kaudella on eniten villieläimiä? Sen voisin katsoa, olisi jotain oikeasti jännittävää. Suomen Lapissa taitaa tällä hetkellä olla vähiten susia ja karhuja, kun ovat varsinkin sudet muuttaneet etelään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petra taisi saada parhaiten kalaa. Eli hänellä eniten ravintoa tuolla. Harmi, ettei ilmeisesti mitään omia lääkkeitä saanut olla. Ei sillä biologillakaan ollut eturauhastulehdukseen lääkettä. Mutta jos lääkäri olisi tuonut migreenilääkkeet, olisiko Petra voinut jatkaa? Aki sai hoitoa jalkojen ruhjeisiin, eikä häntä lähetetty pois. Tosin ohjelman idea vesittyy, jos ei enää ollakaan yksin pärjäämässä, vaan lääketiede hyppää jeesaamassa aina tarvittaessa.
Hyvä pointti. Esa oli ainoa joka teloi itseään ihan koko ajan. Sehän oli verillä jo ekassa jaksossa kun tahvo veti puukolla käteensä. Jos hänen itseaiheutetut vammat paikattiin, niin silloin olisi pitänyt olla myös migreenilääkettä saatavilla. Migreeni ei ole itseaiheutettu. Mieluiten olisi toisinpäin, että omasta typeryydestä saa kärsiä ja muut sa
Eiköhän Esa paikkaillut itseään ihan itse. Näillä oli mukana joku ensiapulaukku, veikkaan että nuo sidetarpeet löytyivät sieltä. Kuten myös desinfiointiainetta. Onhan siellä saattanut särkylääkettäkin olla, mutta jos on kunnon migreeni päällä, ei sellainen auta mitään.
Liian paljon "säännöissä" kaikkea epäselväksi jäänyttä.
Osan paikkaili itse, osan paikkaili lääkäri, se kyllä näytettiin ohjelmassa. Ei tietenkään joku Burana auta migreeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ukot oli kyllä yököttäviä. Asuvat veden äärellä eivätkä osaa yhtään huolehtia hygieniastaan. Petra kävi uimassa varmaan joka päivä.
Miksi kukaan kuvaisi omat peseytymishetkensä?
Ne ukothan yhdessä jaksossa itse päivitteli omaa paskaisuuttaan ja hajuaan. KUN ASUU JÄRVEN VIERESSÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan kuvaisi omat peseytymishetkensä?
Kun ollaan tuollaisissa oloissa, niin parempi ettei pese pois kehon omaa suojaavaa rasva-likakerrosta, kun ruokaakin vähän ja kehon lämmönsäätely huonoa. Ja se vesi oli kylmää, ulkonakaan ei ollut enää lämmin. Toki omasta majasta olisi ehkä saanut tehtyä telttasaunan, mutta heillä oli energiat vähissä.
Aivan täyttä höpöä. Se paskakerros iholla ei auta lämmönsäätelyä pätkääkään, täysin päinvastoin. Se myös aiheuttaa tulehdusvaaran, esim Esa oli koko ajan haavoilla milloin mistäkin kohtaa. Nuo ukothan ei pesseet edes käsiään, sen verran mustia oli. Osoittaa vaan ettei ole mitään käsitystä miten luonnossa asutaan. Kyllä ne alkuperäiskansat on aina huolehtineet hygieniastaan ja tienneet sen vaarat.
Oli TTK ssa, oli kertomassa lapsensa sairastumisesta syöpään. Todella surullista.
AI-yhteenveto
Eetu, 31, oli yksi kilpailija Alone Suomi-ohjelmassa ja eräilijä, joka hiihti yhdeksässä päivässä erämaan halki Inarissa ennen kuin joutui lopettamaan kilpailun lääkärin käskystä. Hän on aiemmin kertonut YouTube-kanavallaan lapsensa traagisesta kohtalosta.
Nimi ja ikä: Eetu, 31 vuotta.
Eräilykokemus: On selvinnyt erämaassa hiihtämällä yhdeksän päivän aikana.
Osallistuminen Alone Suomeen:
Taustaa: On kertonut YouTubessa lapsensa traagisesta kuolemasta.
.