Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (220)
Olen toi jenkkikausia katsonut ja aina ihmetellyt sitä etteikö ne muut mukamas kuule kun pelastajat tulevat veneellä hakemaan ne tapped out pelaajat
Vierailija kirjoitti:
Olen toi jenkkikausia katsonut ja aina ihmetellyt sitä etteikö ne muut mukamas kuule kun pelastajat tulevat veneellä hakemaan ne tapped out pelaajat
Ei ne kilpailijat aina ole ihan lähellä toisiaan. Joskus on kymmeniä kilometrejä etäisyyttä.
Ja ihan varmasti joku joskus törmää satunnaiseen retkeilijään, veneilijään tai moottorikelkkailijaan. Varmasti tosi vaikeaa olisi olla yhtään missään maailman kolkassa jossa pystyy olemaan monta kuukautta näkemättä ketään. Vaikka onhan noi tosi syrjäisiä paikkoja olleet tähän asti. Taatusti suurin osa kilpailijoista on todellakin ollut täysin yksin siellä näkemättä ketään muuta kuin tuotantoryhmän ihmisiä sovitun mukaisesti.
Onko tää se ohjelma jossa 90% ajasta maataan teltassa ruikuttamassa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä välillä myös kalastetaan ja sitten ruikutetaan kun ei taaskaan saanut kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kilpailijat aina ole ihan lähellä toisiaan. Joskus on kymmeniä kilometrejä etäisyyttä.
Ja ihan varmasti joku joskus törmää satunnaiseen retkeilijään, veneilijään tai moottorikelkkailijaan. Varmasti tosi vaikeaa olisi olla yhtään missään maailman kolkassa jossa pystyy olemaan monta kuukautta näkemättä ketään. Vaikka onhan noi tosi syrjäisiä paikkoja olleet tähän asti. Taatusti suurin osa kilpailijoista on todellakin ollut täysin yksin siellä näkemättä ketään muuta kuin tuotantoryhmän ihmisiä sovitun mukaisesti.
Ne jenkkiversiot on useimmiten kuvattu Vancouver islandin sellaisessa poimussa joten vastaranta vaikuttaa olevan hyvinkin lähellä. Ajattelen siis sitä tilannetta kun tulee pelastusvene moottoreineen niin meneehän se niitten muiden telttapaikkojen ohitse jotka ovat siinä ns. matkan varrella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä välillä myös kalastetaan ja sitten ruikutetaan kun ei taaskaan saanut kalaa.
Kuulostaa liian jännittävältä.
"Ne jenkkiversiot on useimmiten kuvattu Vancouver islandin sellaisessa poimussa joten vastaranta vaikuttaa olevan hyvinkin lähellä. Ajattelen siis sitä tilannetta kun tulee pelastusvene moottoreineen niin meneehän se niitten muiden telttapaikkojen ohitse jotka ovat siinä ns. matkan varrella"
On sitä varmaan jotenkin mietitty. Koska koko kilpailun idea on siinä, ettei kukaan kilpailijoista tiedä kuinka monta muuta kilpailijaa on enää jäljellä. Voi olla, että olet kaksi kuukautta ollut yksin selviytymässä ja ehkä olet viimeinen jäljellä oleva tai jos luovutat niin olet ensimmäinen joka luovutti. Et voi mitenkään tietää. Vasta jos luovutat itse tai sinulle tullaan kertomaan, että olet voittaja niin saat tietää miten meni.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaikuttaa ihan lupaavalta. Paitsi se nuori mies, jolla on pieni vauva kotona tuntuu, ettei oikein kuulu joukkoon.
Alkaa varmaan jossain vaiheessa vollottaa ja jättää leikin kesken. Miksiköhän ottivat tällaisen mukaan. Sama juttu se toinen pienten lasten isä. Rasittavia ihmisiä tällaiset.
Vierailija kirjoitti:
"Ne jenkkiversiot on useimmiten kuvattu Vancouver islandin sellaisessa poimussa joten vastaranta vaikuttaa olevan hyvinkin lähellä. Ajattelen siis sitä tilannetta kun tulee pelastusvene moottoreineen niin meneehän se niitten muiden telttapaikkojen ohitse jotka ovat siinä ns. matkan varrella"
On sitä varmaan jotenkin mietitty. Koska koko kilpailun idea on siinä, ettei kukaan kilpailijoista tiedä kuinka monta muuta kilpailijaa on enää jäljellä. Voi olla, että olet kaksi kuukautta ollut yksin selviytymässä ja ehkä olet viimeinen jäljellä oleva tai jos luovutat niin olet ensimmäinen joka luovutti. Et voi mitenkään tietää. Vasta jos luovutat itse tai sinulle tullaan kertomaan, että olet voittaja niin saat tietää miten meni.
Enköhän 8. kauden jälkeen tiedä mikä on kilpailun idea ilman että sitä tullaan mulle kertomaan :D Katso itse ensin yhtä pitkälle niin alat kyllä huomata epäloogisuuksia
Jenkkiversio ovat saarilla oikeasti alone, yksin. Suomiversio, Lapissa täysin mahdotonta olla leiriytyneenä kahta päivää ilman että joku tulee juttusille "Päevää että pätkähti! Maistuuko suklaa?"
Vierailija kirjoitti:
Jenkkiversio ovat saarilla oikeasti alone, yksin. Suomiversio, Lapissa täysin mahdotonta olla leiriytyneenä kahta päivää ilman että joku tulee juttusille "Päevää että pätkähti! Maistuuko suklaa?"
Kyselijöille ja muille ohikulkijoille on sanottava että olen sellaisessa formaatissa että minun täytyy kärvistellä yksin sääskien kanssa tässä pressun alla ja toivoa että tuolla viereisellä suolla samassa formaatissa olevalla juipilla hermo pettää ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enköhän 8. kauden jälkeen tiedä mikä on kilpailun idea ilman että sitä tullaan mulle kertomaan :D Katso itse ensin yhtä pitkälle niin alat kyllä
Minulla on 12. kausi menossa. Ensimmäiset 7 jaksoa on tullut. Tällä kertaa ovat Afrikassa. Ihan uudenlainen ympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Jossain karttaa merkityllä eräkämpällä voi törmätä muihin ihmisiin, mutta kyllä tuolla Inarin erämaassa saa yksin vaeltaa päiväkausia näkemättä ristin sielua. Nuo pohjoisen Lapin erämaa-alueet on tosi isoja länttejä ja niissä liikkuu hyvin pieni määrä ihmisiä ylipäätään. On paljon paikkoja joissa ei välttämättä moneen vuoteen käy yksikään ihminen.
Ovatkohan nuo kilpailijat ihan oikeasti oikeasti tuolla yksin vai onko joku tuotantoporukkaa vahtimassa?
Vierailija kirjoitti:
Ovatkohan nuo kilpailijat ihan oikeasti oikeasti tuolla yksin vai onko joku tuotantoporukkaa vahtimassa?
Ainakin siinä amerikkalaisessa tuotantoporukka on omassa leirissä lähialueella. Käyvät noin kerran viikossa tekemässä terveystarkastuksen, vaihtamassa kameroihin uusia akkuja, yms. Sitten kilpailijoilla on hätypuhelin jolla voi kutsua tuotantoporukan nopeasti paikalle jos jotain ikävää sattuu. Ohjelmasarjassa on nähnyt mm. keskellä talvea aivan kokonaan tulipalossa tuhoutunut asumus. Se on tosi vaarallinen tilanne. Susia ja karhuja on myös pyörinyt nälkäisenä kilpailijoiden ympärillä. Tainnut lähes joka kaudella joku tarvita sairaalahoitoa... Ei mikään ihan nössö kilpailu.
Toivottavasti yhtäkään euroa mitä kulutan ei mene tähän paskaan. Nyt ollaan kovilla täällä erämaassa... sitten ollaan kovilla kun oikeasti vain yksi jäisi eloon. Sellaista voisin katsoa. 8 oikeistolaista metsästäjää korvessa, vain yksi selviää. Siitä voisin maksaa
Katsoin sen ihan alkuperäisen ekan jenkkikauden. Jännää katsottavaa. Odotan innolla tätä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti yhtäkään euroa mitä kulutan ei mene tähän paskaan. Nyt ollaan kovilla täällä erämaassa... sitten ollaan kovilla kun oikeasti vain yksi jäisi eloon. Sellaista voisin katsoa. 8 oikeistolaista metsästäjää korvessa, vain yksi selviää. Siitä voisin maksaa
Eihän sun sitä ohjelmaa mikään pakko ole katsoa. Ihme määkimistä joutavasta asiasta. Viihdeohjelma jota voi halukkaat katsoa ja muut olla välittämättä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaikuttaa ihan lupaavalta. Paitsi se nuori mies, jolla on pieni vauva kotona tuntuu, ettei oikein kuulu joukkoon.
Alkaa varmaan jossain vaiheessa vollottaa ja jättää leikin kesken. Miksiköhän ottivat tällaisen mukaan. Sama juttu se toinen pienten lasten isä. Rasittavia ihmisiä tällaiset.
Onhan se hirveää jos mies välittää mällihedelmistään. Helppo on jättää kotiin mätisäkin hoidettavaksi
Eiköhän nämä seikat ole kilpailun säännöissä huomioitu. Voihan sitä vaikka piirtää karttaan, että 'tässä menee hiekkatie, mutta saat vain kävellä sen yli ihan kuin mitään tietä ei olisi olemassakaan. Leikitään, ettei sitä tietä ole olemassa'.
Eikä sen alueen tarvitse olla täsmälleen ympyrän muotoinen. Voihan sen alueen piirtää sen muotoisena kuin haluaa. Vaikka silleeen, että asfalttitie on sen alueen yksi rajaviiva.
Tuskin mikään tv-tuotanto voi ikinä täydellisesti kuvata sitä minkälaista olisi elää täysin yksin erämaan keskellä. Hyvin lähelle tätä kokemusta kuitenkin ainakin siinä amerikkalaisessa versiossa on päästy.