Ruokakaupan 8% viinit on paljon parempia kuin Alkon väkevät viinit
Ja ei ole niin epäterveellistä, vaikka menisi puoli pulloa 8% kerran kuukaudessa niin ei ole yhtä paha kuin jos menisi vahvaa viiniä sama määrä.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkevän viinin alkoholiprosentti on 1522. Esim. Sherry, portviini jne.
Päätin tulla pätemään.
1522???
15-22 tarkoitettiin, mutta palsta sensuroi viivan. Tämä ongelma on aika monessa lainauksessa.
-ohis
Palstalaiset ei juo varmaa mitään lirua keskikaljaakaan :D Ei hitto mitä juoppoja kun viiniäkin juodaan vain humalaan pääsemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
8 prosenttiset just hyvin sillä en halua humaltua. Kasiprossaa on just hyvä, vaikka sekin jo häiritsee vähän unen laatua.
Sitten on sama juoda vaan vettä.
5l 8% laatikkoviiniä menee ihan saunan jälkeen!
Ritva
Vierailija kirjoitti:
Palstalaiset ei juo varmaa mitään lirua keskikaljaakaan :D Ei hitto mitä juoppoja kun viiniäkin juodaan vain humalaan pääsemiseksi.
Meillä tilataan Saksasta eurolava 12% viking olutta. Setä on tuolla puun alla juhlimassa vappua vieläkin!
Vierailija kirjoitti:
Viini viininä, vesi vetenä, olut oluena.
Jos tykkää rypälemehulla laimennetusta viinistä, niin varmaan näin on. Oikeiden viinien kanssa noilla sekoituksilla ei ole mitään tekemistä.
Jokusen kerran olen kaupan viinejä kokeillut. Yhtään hyvää ei ole vielä osunut kohdalle. Ei jatkoon. Ennemmin olen ilman, jos Alko ei ole auki, kuin ostan markettiviiniä.
Olin italialaisen tuttavani ruokakaupassa ja ihmetteli suuresti, sanoisi että kotimaassaan olisi pyhäinhäväistys, eikä olla kuultukaan mistään 8% viineistä.
Vierailija kirjoitti:
Puoli pulloa 8% viiniä on kaksi annosta alkoholia ja vastaava määrä 12% viiniä on kolme annosta.
Ihan totta, niin on. Onneksi minun ei tarvitse laskea alkoholiannoksia. Hyvässä punaviinissä on usein 14 %, mutta ei sitä tarvitse pullotolkulla juoda. Yleensä lasillinen tai kaksi riittää, ja ne voi nauttia hyvällä omallatunnolla ilman mitään alkoholiannosten laskemista.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noita mitään 8% voi edes viiniksi kutsua.
Limuviinoja minun makuuni
Alkoholi asiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Olin italialaisen tuttavani ruokakaupassa ja ihmetteli suuresti, sanoisi että kotimaassaan olisi pyhäinhäväistys, eikä olla kuultukaan mistään 8% viineistä.
Missä tämä italialaisen ruokakauppa on? Haluaisin asioida, kun sieltä saa varmaan hyvää tuorepastaa.
Jos kerran kuukaudessa juo puoli pulloa viiniä, niin se on niin harvoin, että terveyden kannalta tuskin on merkitystä, mitä viiniä se on. Mutta miksi sitä nyt pitäisi puoltakaan pullollista juoda? Viiniä nautitaan laseittain eikä pulloittain. Mieluiten nautin oikein hyvää viiniä, niin että siitä nauttii enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin punaviini on parempaa matala alkoholisena.
Miksi et osta marjamehua. Paljon parempaa eikä ole yhtään alkoholia.
8% Viinit vastaa mehua.
Mistä saa punaisista viinirypäleistä tehtyä mehua? Kun mä mieluusti joisin. Valiolla oli ennen litran tölkeissä, vaan eipä ole enää vastaan tullut. Enkä jaksais aina Tallinnasta mehua hakea lastitolkulla. ;D
Vital karpalo-rypäle, sitä saa aika helposti. Jos ei haittaa että siinä on myös karpaloa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran kuukaudessa juo puoli pulloa viiniä, niin se on niin harvoin, että terveyden kannalta tuskin on merkitystä, mitä viiniä se on. Mutta miksi sitä nyt pitäisi puoltakaan pullollista juoda? Viiniä nautitaan laseittain eikä pulloittain. Mieluiten nautin oikein hyvää viiniä, niin että siitä nauttii enemmän.
Juon suoraan hanapakkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Puoli pulloa on pari lasillista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon suoraan hanapakkauksesta.
Riittääkö yksi pakkaus vain?
Vierailija kirjoitti:
Italialaiset on niin vanhoillisia muissakin asioissa. Eikä ymmärrä, että surin osa suomalaisista juo edelleen humalahakuisesti, n.s. seurustelujuomana, vaikka onkin siirtynyt oluista ja viinoista viineihin. Suurelle enemmistölle 8% viini on ihan hyvä. Australiassa oli jo kymmenen vuotta sitten noita kevyitä kesäviinejä, etenkin naisille suunnattuna, etteivät tulisi niin humalaan.
Itse en siis koe lainkaan pyhäinhäväistyksenä, vaikka en kuulukaan markettiviinien kohderyhmään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Italiassa juoda spriz-tyyppisiä juomia, eli viinin sekaan kivennäisvettä? No, eihän se ihan sama asia ole tietenkään. Mutta saisivat nekin ymmärtää, että kaikki ei ole joka paikassa niin kuin Italiassa.
Jep, olisi saman tien jättänyt sen 8%nkin pois. Ja vichy ja mehu erillään.