Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, joilla on omasta mielestään aina kaikki parasta?

Vierailija
12.07.2025 |

Tapasin kauppareissulla tuttavan ja juteltiin kuulumiset. Jäi taas vähän ikävä ja raskas olo tapaamisesta. Kaikki oli taas kerran hänellä juuri niin kuin on paras olla. 

Tähän tyyliin: ai teidän Tarja kävi rippikoulun? Joo ei meidän Marja, oli mielummin mummolassa, kun ne riparit on nykyään mitä on. Mummi antoi kivasti rahaa saamastaan avusta, joten mielummin näin.  Ai, no voi että, onko äitisi niin huonona ja dementia jo pitkällä? Oon kyllä kiitollinen, että mun äiti on vielä tosi pirteässä kunnossa, poimii marjat, sienet ja käy kuorossa, pyöräilemässä ja muisti pelaa. Ja että onneksi asuu vuokralla. Mitään perintöjä ei saada, eikä todella haluta. Kun katsoo, miten kaikki niistä riitelee ja kiistelee, joo ei kiitos! Vuokrasopimuksen irtisanominen ja se oli siinä. Jne.jne.jne.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku kertoo äitonsä dementiasta ja se toinen alkaa hehkuttaa tervettä ja reipasta äitiään, on aika ottaa iso askel takavasemmalle. Seuraavan kerran vain tervehtiä, muttei jäädä vaihtamaan kuulumisia. Toksinen ihminen, ei positiivinen. 

Mulle yksi työkaveri kehtaa antaa neuvojaan iäkkään vanhempani kanssa kun olen joskus erehtynyt sanomaan ettei kovin helppoa ole. Mitään ei asiastani tiedä, mutta kovasti on tietävinään. Menen aina ihan sanattomaksi, pitää vissiin oppia sanomaan kunnolla takaisin. 

22/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ihmiset ovat tyytyväisiä elämäänsä tapahtui mitä tahansa, kääntävät asiat positiivisiksi. Ei se ole sinulta pois.

Juuri näin. Jos tuo ihminen olisi kertonut omista vaikeista kokemuksistaan, ap olisi valittanut, miten raskas ihminen ja valittaja se toinen on.

Niin tai näin, aina väärinpäin. Itse en siksi hirveästi edes kerro kuulumisia kenellekään, kun ei koskaan tiedä, miten toinen ne ottaa. 

Sama jos kysyt toisen kuulumisia, olet utelias ja rajaton. Jos taas et kysy, olet itsekeskeinen etkä osaa kiinnostua toisen asioista. 

Joidenkin ihmisten kanssa ei vaan toimi mikään.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiltä on häviämässä empatia and sympatia.

Itsekkyys, perisynti, on huipussaan.

Kerroppa jollekkin joku tapahtuma niin sama on tapahtunut triljoona kertaa vaikeammin/paremmin jollekkin kissanhoitajan naapurin kummin siskon lapsen luokkakaverin bussikuskille.

On taitolaji osata kuunnella! Antaa tilaa tarinankertojalle.Ei tarvitse alkaa aina kertomaan jatkotarinaa omalta kantilta😁

Ihmiset ei ylipäätään kuuntele! Et saa lausetta loppuun, kun keskeytetään omalla asialla. Onko tämä joku yleinen keskittymisen ongelma, en tiedä.

Vierailija
24/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ärsyttää nää, jos joku kertoo omasta elämästään, ja kertoo vastavuoroisesti omastaan. "Se lyttäsi mun kokemuksen kun alkoi kertoa itse omaansa". Miksei toinen saisi samaistua tai jakaa asioita, sehän yhdistää??

Minut on ainakin käsitetty joskus hyvin väärin, että lyttään toisen jos kerron omasta samasta kokemuksesta.

En ymmärrä.

Sitten nää, jotka väittävät että "tuo on hirveä leuhka" jos kertoo jotain hyvää omasta elämästään. Todella rasittavaa ja Raskasta! Ja pahin on huonoilla asioilla kilpailu. Argghh

Vierailija
25/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokaisen tuttavapiirissä on tällainen energiasyöppö. Varmasti siellä painaa huono itsetunto ja syvä kateus jota eivät ehkä itsekkään ymmärrä. Olen huomannut että kun 2h tälläista kuuntelee on ihan loppu. Olen tekemisissä vain maksusta ja pakosta.

Vierailija
26/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta tunnen ihmisiä, jotka ovat mielestään aina oikeassa asioista joista jotain tietävät.

Eli kaikki naiset.

Vierailija
27/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa tollaisia nimitettiin "ylittäjiksi". Sanoit tai kerroit mitä vaan niin ylittäjä vastasi nokittamalla vähän paremmalla tarinalla. Kyllähän niitä muutama tuttavapiiriin kuului. Vienolla hymyllä niihin suhtauduttiin.

Vierailija
28/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku kertoo äitonsä dementiasta ja se toinen alkaa hehkuttaa tervettä ja reipasta äitiään, on aika ottaa iso askel takavasemmalle. Seuraavan kerran vain tervehtiä, muttei jäädä vaihtamaan kuulumisia. Toksinen ihminen, ei positiivinen. 

Tämä on tietysti totta. Toinen vaihtoehto voi kuitenkin olla, että sosiaaliset taidot ovat vain erittäin heikot. Eli on aidosti kiitollinen omasta tilanteestaan, mutta sen verran kömpelö sosiaalisesti, ettei tajua, että nyt ei ole oikea aika sitä sanoa. 

Minä luulen, että minussa yhdistyy vähän nuo molemmat. Yritän luonnostaan nähdä asioista positiiviset puolet. Yleensä olen aina vilpittömästi kiitollinen siitä, miten asiat lopulta kääntyvät. Läheisten kuolemat poislukien. Mutta varsinkin nuorena olin huono lukemaan sosiaalisia signaaleja. Eli en tiedä, olenko ollut jonkun mielestä juuri noin ärsyttävä. En tarkoita kehuskella, eihän se ihmisen omaa ansiota ole, jos asiat on hyvin. 

Vierailija
29/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta tunnen ihmisiä, jotka ovat mielestään aina oikeassa asioista joista jotain tietävät.

Eli kaikki naiset.

Hah! Miehet ne vasta tietäväisiä ovatkin. En ole tavannut ainuttakaan miestä, joka ei kuvittelisi tietävänsä paremmin! 

Miehethän ei pysty kysymään edes ajoreittiä, jos eivät tiedä. Ei käy miehiselle ylpeydelle! Nainen olisi jo kysynyt reitin ja löytänyt perille. 

Vierailija
30/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, tuossa ei kyllä ole havaittavissa mitään väittämäsi kaltaista. Onko tuttavasi positiivinen asenne sinulle ongelma? Olisiko tuttavasi pitänyt osallistua kärsimyskilpailuihisi jotta olisit ollut tyytyväinen? En kyllä ymmärrä miten voi itselle jäädä kuvailemastasi kuulumisten vaihdosta ikävä olo ellei itse toivo tuttavan asioiden olevan huonosti.

Tollanen ei todellakaan ole positiivinen asenne. Ihminen joka markkinoi muille paskakikkareenkin olevan hyvän makuista vain koska hän itse joutuu niitä syömään on sairas, ei positiivinen. 

Vierailija
31/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen kaveri. Tajusin, että sehän halusi vain olla paras ja lytätä muita. Vaikea oli mistään kunnolla koskaan jutella, kun kaikki meni omakehuksi tai nöyräkerskailuksi niin se ystävyys sitten sai jäädä. 

Vierailija
32/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, tuossa ei kyllä ole havaittavissa mitään väittämäsi kaltaista. Onko tuttavasi positiivinen asenne sinulle ongelma? Olisiko tuttavasi pitänyt osallistua kärsimyskilpailuihisi jotta olisit ollut tyytyväinen? En kyllä ymmärrä miten voi itselle jäädä kuvailemastasi kuulumisten vaihdosta ikävä olo ellei itse toivo tuttavan asioiden olevan huonosti.

Et erota positiivisuutta ja lannistamista. Positiivisuus on sitä, että löytää positiivista myöa siitä toisen kertomasta. Ai oliko Tarjalla kiva ripari? No hienoa! Voi ei, toivotaan, ettei äitisi dementia etene nopeasti. Nykyään on onneksi jo hyviä lääkkeitä.

Eikä vain oman elämänsä hehkutusta....

Vierailija
33/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoruudessa tollaisia nimitettiin "ylittäjiksi". Sanoit tai kerroit mitä vaan niin ylittäjä vastasi nokittamalla vähän paremmalla tarinalla. Kyllähän niitä muutama tuttavapiiriin kuului. Vienolla hymyllä niihin suhtauduttiin.

Eri ilmiöstä kyse. Ylittäjällä menee aina huonommin kuin sinulla. Eli jos sinulla tai läheisilläsi on ikävä sairaus, ylittäjän lähipiirissä on tapahtunut pahempaa. 

Vierailija
34/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ylittäjät sentään yleensä löysivät oikeasti paremman asian, millä kerskua, mikä ei siis ole sen enempää ok, mutta nää ap:n kertoman kaltaiset on näitä, jotka kehuu paskaakin, mikäli se on osa heidän omaa elämäänsä.Eli siis se heidän paskansa on parempaa kuin mikään sinun hyväsi tai onnistumisesi. Se heissä on niin stanan raskasta.  

Vierailija
35/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ylittäjät sentään yleensä löysivät oikeasti paremman asian, millä kerskua, mikä ei siis ole sen enempää ok, mutta nää ap:n kertoman kaltaiset on näitä, jotka kehuu paskaakin, mikäli se on osa heidän omaa elämäänsä.Eli siis se heidän paskansa on parempaa kuin mikään sinun hyväsi tai onnistumisesi. Se heissä on niin stanan raskasta.  

Tuo petintöjuttu oli hyvä esimerkki. Ylimielistä naureskelua, että minua ei todellakaan mitkään perinnöt riitoineen kiinnosta. Onneksi ei ole tulossa, riidelköön muut ja katkokoon välinsä joka suuntaan. 

Vai harmittaako sittenkin? 

Vierailija
36/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai minä nyt narsisteja tunnen!

Vierailija
37/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo petintöjuttu oli hyvä esimerkki. Ylimielistä naureskelua, että minua ei todellakaan mitkään perinnöt riitoineen kiinnosta. Onneksi ei ole tulossa, riidelköön muut ja katkokoon välinsä joka suunt

No just näin. Ihan varmasti vtuttaa, jos ei vituttaisi ei olisi mitään tarvetta valehdella noin, että ihanampaa jäädä ilman. 

Vierailija
38/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argentiina: Jättileikkauksilla huolimatta kasvuun vain vuodessa!

7.7% BKT:n kasvu, 50% julkisen sektorin leikkaukset ja inflaatio lähes kurissa.

Pahoittelut että liitän tämän tänne mutta keskustelu aiheesta estetään maanisesti enkä ole sellainen luonteeltani että alistun fasismin edessä.

Vierailija
39/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen tuntenut, kaikki oli hienompaa ja parempaa heillä, koska heillä oli vain kallista tavaraa.

Vierailija
40/46 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen näitä ihmisiä valitettavasti. Todella raskas ihmistyyppi. Esim sukulaiseni. Kerroin eilen että täälläpäin sateli vettä. Heillä oli tietysti loistava ilma ollut koko kesän. Manasin autoani, meillä samanmerkkiset ja ikäiset autot, on ollut sitä ja tätä vikaa. Hänen autoonsa ei ole kuulemma missään kohtaa tarvinnut laittaa rahaa korjauksiin.  Bensakin heillä halvinta koko Suomessa aina. Näillä ihmisillä on kaikki aina olevinaan paremmin kuin muilla ihmisillä. Ikinä ei voida sanoa, että juu kyllä meilläkin satoi vettä tai olin kuumeessa 2 viikkoa sitten. Näille ei koskaan satu mitään negatiivista elämässä, kaikkea aina hehkutetaan, vaikka se on täyttä paskaa. halutaan vaan painaa toiset ihmiset alas, mitään oikeaa positiivisuutta tuo ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi