Väsytkö kyläillessä sosiaalisuuteen?
Jos olet useamman yön yli jonkun luona vieraana, väsytkö olemaan sosiaalinen? Itse alan helposti kaivata, että olisi kylässäkin ns omaa aikaa. Saisi vaikka tunnin lukea niin, että kukaan ei puhuisi mulle. Ja silti kyse ihmisistä, joiden kanssa tauotettuna viihtyisin hyvin.
Vanhoissa romaaneissa yövieraille annetaan aina joku kartanon oma vierashuone, sinne saa mennä matkan jälkeen lepäämään ja siistiytymään pariksi tunniksi. Minusta kuulostaa ihanteelliselta.
Kommentit (26)
Riippuu myös ihmisistä, joiden seurassa olen. Jotkut on tosi pahoja energiasyöppöjä, toisten kanssa taas pystyy olemaan pidempään väsymättä.
Toisen kotona on kyllä tosi vaikea ehdottaa, että olisitko välillä hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Toisen kotona on kyllä tosi vaikea ehdottaa, että olisitko välillä hiljaa.
Joo ja hirmu vaikea olla rennosti, ainakin mulla. Ja sit jos vaikka tehdään ruokaa yhdessä, niin ei oikein tiedä missä mitäkin on ja miten asiat siinä taloudessa tehdään. Kaikki pitää kysyä ja tarkistaa = rasittavaa!
En ole koskaan missään yökylässä yhtä yötä kauempaa ja aamulla lähden pois niin pian kuin suinkin kehtaan. Siinä on minulle ihan riittävästi sosiaalisuutta.
Onneksi ei meilläkään ole usein yövieraita, eikä yhtä yötä pidempään.
Väsyn kyllä ja joskus kaveri on myös loukkaantunut siitä, kun olen toivonut, että saisin vaikka levätä rauhassa lukemalla kirjaa tai mikä pahinta, olemalla puhelimella. Kauhea sättiminen ja syyllistäminen vaan tuli häneltä, että eikö seura kelpaa! No ei sen jälkeen kyllä
Kuulostaa kivalta!