Jos saisit 100% etätyön ja retkipakun käyttöösi, lähtisitkö talveksi koiran kanssa vähän lämpimämpään?
Esimerkiksi Espanjaan, tai minne nyt haluaakaan ajella.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuollainen suunnitelma on. Etätyö on, koira on, firman puolesta ok se 2kk vuodesta ulkomailla töitä tehdä. Paku vain vielä puuttuu, niitä tässä katselen ja tarkoitus olisi ensi talvena hankkia ja kesä laitella mieleiseksi.
Hei mahtavaa! Itse suunnittelen lähtöä kaverin kanssa, hänellä siis oma auto ja minulla oma. Hän asuu vakituisesti autossa, minulla pisin aika 5 kk yhteen menoon ja muuten vain kuukauden pätkiä. Nyt sain etätyön ja vihdoin pääsee oikeasti suunnittelemaan 😊 ap
Vähän tuo vakituinen asuminen itseänikin kiinnostaa, ainakin kokeiluna. Kämpän voisi laittaa vuokralle. Minulla on metsäpalsta Lapissa missä on pieni sauna ja vene ja pk-seudulle jäisi toiseksi kiintopisteeksi työpaikka Helsingissä os välillä käy ohi kulkiessaan toimistolla. Nyt kun on kerran tilaisuus niin tyhmäähän se olisi jos ei kokeilisi?
En, etätyö melkein jo on 100%, mutta ei meillä ulkomaille saa lähtä töitä tekemään. Pomo on erikseen kieltänyt, kun työkaveri kysyi. Sen sijaan sähköistetty mökki lapista voisi kiinnostaa ja sitä ehkä ens vuonna viikoksi kokeillaan (mieskin tekee etänä). Koirille olen allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin. Lasten koulua vaan vaikea järjestää
Etäopetus. Espanjassa on suomikouluja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti matkailuauto turisteja ei haluta mihinkään, paikalliset v i h a a v a t niitä etelässä.
Onhan niitä tspettu siellä ja haudattu takapihoille, ihan suomalaisiakin...
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti matkailuauto turisteja ei haluta mihinkään, paikalliset v i h a a v a t niitä etelässä.
Älä yleistä. Vai kuvitteletko että Suomessa "paikalliset" haluaa sinut Lappiin? Tai saaristoon? Kansallispuistoihin ja nähtävyyksiin? Jotkut haluaa, joillekin ihan sama, ja jotkut vihaa. Niin se on joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuollainen suunnitelma on. Etätyö on, koira on, firman puolesta ok se 2kk vuodesta ulkomailla töitä tehdä. Paku vain vielä puuttuu, niitä tässä katselen ja tarkoitus olisi ensi talvena hankkia ja kesä laitella mieleiseksi.
Hei mahtavaa! Itse suunnittelen lähtöä kaverin kanssa, hänellä siis oma auto ja minulla oma. Hän asuu vakituisesti autossa, minulla pisin aika 5 kk yhteen menoon ja muuten vain kuukauden pätkiä. Nyt sain etätyön ja vihdoin pääsee oikeasti suunnittelemaan 😊 ap
Vähän tuo vakituinen asuminen itseänikin kiinnostaa, ainakin kokeiluna. Kämpän voisi laittaa vuokralle. Minulla on metsäpalsta Lapissa missä on pieni sauna ja vene ja pk-seudulle jäisi toiseksi kiintopisteeksi työpaikka Helsingissä os välillä käy ohi kulkiessaan toimistolla. Nyt kun on kerran tilaisuus niin
Juuri näin! Sitä on aina ohimennen ajatellut että jos olisi etätyö, niin voisi lähteä. Kummallinen tunne kun yhtäkkiä tajuaa, että tie on auki, työ tulee mukana ja voi lähteä minne vaan. Aa että! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Suomessa mahdollista saada etäopetusta. Espanjassa on vain yksi Suomen opetussuunnitelmaa noudattava oppilaitos Fuengirolassa, mutta sekin aivan täynnä. Nuo Suomikoulut on enemmän sellaisia iltapäiväkerhoja, joita on kaikkialla maailmassa.
Pakulla en lähtisi mihinkään, mutta asunnon voisin vuokrata joltain keskeiseltä paikalta ja tehdä sieltä päiväreissuja eri kohteisiin.
Vierailija kirjoitti:
En, etätyö melkein jo on 100%, mutta ei meillä ulkomaille saa lähtä töitä tekemään. Pomo on erikseen kieltänyt, kun työkaveri kysyi. Sen sijaan sähköistetty mökki lapista voisi kiinnostaa ja sitä ehkä ens vuonna viikoksi kokeillaan (mieskin tekee etänä). Koirille olen allerginen.
Jep, siitä tulee työnantajalle ylimääräistä paperihommaa A1-todistusten, vakuutusten ym takia. JA jos on uusi juttu niin pitäähän siinä miettiä kaikki tietoturva ym käytännön kuviot myös. Siksi ei välttämättä ole intoa tuohon lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin viime talven farmariautolla etelässä, mutta ihan työttömyyskorvauksella. Ei pakettiauto ole välttämätön.
Ei tokikaan ole välttämätön 😊 Viihdyitkö? Ap
Viihdyn aina kaukana Orpon hallituksesta.
En lähtisi.Lähtisin mieluummin Pohjois-Norjaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Suomessa mahdollista saada etäopetusta. Espanjassa on vain yksi Suomen opetussuunnitelmaa noudattava oppilaitos Fuengirolassa, mutta sekin aivan täynnä. Nuo Suomikoulut on enemmän sellaisia iltapäiväkerhoja, joita on kaikkialla maailmassa.
Kotiopetus onnistuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Talvella?
Etätyöt on ok, mutta ei näitä miltään läppärin pikkunäytöltä hoideta ja oikeat työvälineet ei mihinkään retkeilyautoon mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Talveksi? 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi opiskelee yliopistossa, toinen lukiossa ja kaksi yläasteella. En kyllä ala heidän kouluja tässä vaiheessa sotkemaan. Muutama vuosi ja sitten saavat lapset huolehtia itsestään ja voin reissata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, siitä tulee työnantajalle ylimääräistä paperihommaa A1-todistusten, vakuutusten ym takia. JA jos on uusi juttu niin pitäähän siinä miettiä kaikki tietoturva ym käytännön kuviot myös. Siksi ei välttämättä ole intoa tuohon lähteä.
No mistäs se työnantaja tietää missä oikein 100% etätyön viettää? Ihan hyvin voi olla missä vaan jossa netti toimii.
Vierailija kirjoitti:
Etätyöt on ok, mutta ei näitä miltään läppärin pikkunäytöltä hoideta ja oikeat työvälineet ei mihinkään retkeilyautoon mahdu.
Mitkä on "oikeat" työvälineet?
Itse katsellut autoon 29 tuumaista ultrawideä, riittää omiin koodailuihin ihan hyvin ja mahtuu autoon koon ja virrankulutuksen puolesta. Kotona ja toimistolla käyttänyt aika monenlaisia settejä pelkästä 14" läppäristä 3-4 monitorin virityksiin ja 49" ultrawideen asti, eikä työtehossa kyllä sanottavasti eroa ole kunhan ei pelkällä läppärin näytöllä tarvitse tehdä.
Ei tokikaan ole välttämätön 😊 Viihdyitkö? Ap