Osaatko nimetä elokuvaohjaajalta 3 eri elokuvaa
Kommentit (490)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Don Siegel?
Kolme kovaa Clinttiä: Kourallinen dollareita, Likainen Harry, Pako Alcatrazista
Taitaa dollarit olla LeonenNäin todella on. Siegelin leffa on Kourallinen dynamiittia/Two mules for Sister Sara.
Noitten nimisuomennosten kanssa menee välillä solmuun. Kun on myös elokuva:
"Duck, You Sucker! (Italian: Giù la testa, lit. "Duck Your Head", "Get Down"), also known as A Fistful of Dynamite and Once Upon a Time ... the Revolution, is a 1971 epic Zapata Western film directed and co-written by Sergio Leone and starring Rod Steiger, James Coburn, and Romolo Valli."
https://en.wikipedia.org/wiki/Duck,_You_Sucker!
Tuolle leffalle on suomenkieliseksi nimeksi annettu ainakin "Maahan, senkin hölmö".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalmari Helander?
Onko ohjannut edes muuta kuin elokuvat Rare Exports, Big Game ja Sisu?Kuka ohjaa Sisu kakkosen?
Helander. Samoin kun tulevan Rambo-remaken. Helanderin alkuperäiset Rare Exports -lyhytleffat löytynevät vielä Youtubesta.
Luottomies -sarja oli ihan hauska.
Helanderissa on paljon samaa rentoa ja mustan humoristista asennetta kuin näiden kolmen ohjaajassa: Död Snö, Violent Night, Hansel & Gretel - witch hunters
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Luc Besson?
Mä katsoin kolme Bessonin elokuvaa vähän aikaa sitten.
Suuri sininen, Leon, the Fifth Element
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju toimisi ehkä paremmin, jos kysely olisi toisinpäin eli kolmella elokuvavihjeellä pitäisi tietää ohjaaja?
-winner-
Näin päin antaa enemmän vastausvaihtoehtoja, jotka ovat oikein.
Ja mikä leffatietämys se on, jos lisää leffaohjaajan nimen ja katsoo IMDB:stä kolme leffaa, jotka tähän liittää, vastaa itselleen ja laittaa omalle vastaukselleen yläpeukun?
Näitäkin ketjussa näkyy olevan...
Eri juttu tietämyksessä (tai IMDB:n käytössä) on, jos laitat, vaikka kuka on ohjaajana: The Innkeepers, Pearl ja Cabin Fever 2 (josta olisi halunnut tuotantoportaan leikattua elokuvan muuttaa krediittinsä siksi Alan Smitheeksi ;DDDD)
-winner-
Mistä sä voit tietää miten kukakin on toiminut? Minä en ainakaan ole huijannut. Mä oon vain osoittanut tietämykseni tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju toimisi ehkä paremmin, jos kysely olisi toisinpäin eli kolmella elokuvavihjeellä pitäisi tietää ohjaaja?
-winner-
Ja mikä leffatietämys se on, jos lisää leffaohjaajan nimen ja katsoo IMDB:stä kolme leffaa, jotka tähän liittää, vastaa itselleen ja laittaa omalle vastaukselleen yläpeukun?
Eri juttu tietämyksessä (tai IMDB:n käytössä) on, jos laitat, vaikka kuka on ohjaajana: The Innkeepers, Pearl ja Cabin Fever 2 (josta olisi halunnut tuotantoportaan leikattua elokuvan muuttaa krediittinsä siksi Alan Smitheeksi ;DDDD)
-winner-
Mistä sä voit tietää miten kukakin on toiminut? Minä en ainakaan ole huijannut. Mä oon vain osoittanut tietämykseni tässä ketjussa.
No hyvä jos näin on, silti varsinaista tietämystä osoittaisi nimenomaan se, että 3 leffasta pitäisi tietää ohjaaja, niin voisi kysyjäkin hakea 2 helppoa ja yhden supervaikean. Tää ei oo kritiikkiä vaan parannusehdotus seuraavaan ketjuun.
Yhtä lailla kun musaketjuvisan voisi tehdä niin, että mikä bändi, jossa on soittanut kolme muusikkoa ja sitten nimeää ne, kun aika moni on kuitenkin soittanut useassa bändissä ja kaksi tyyppiä kaikki osaisi yhdistää. Vaikeusaste ihan eri kuin että "örg, chatGPT, nimeä kolme Metallican basistia."
-winner-
Vierailija kirjoitti:
George A. Romero?
Two Evil Eyes, The Crazies ja kolmas vaikkapa joku Dead-sarjan monista leffoista.
-winner-
--- ja kolmantena Brian Yuzna
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
-winner-
Mitäpä se hyvejää tietää?
Spede Pasanen.
case closed.
-real and only original winner
Vierailija kirjoitti:
George A. Romero?
Night of living dead, Dawn of dead, Day of dead
Vierailija kirjoitti:
Teemu Nikki?
Armomurhaaja ja Peluri. Onko tehnyt muita
Vierailija kirjoitti:
Rocco Siffredi
Eikö tämä ole hydrauliikkaelokuvien näyttelijä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
-winner-
Mistä sä voit tietää miten kukakin on toiminut?
Itse myös olen yrittänyt kaivaa muistista ja tulkitsin aloituksenkin, että on niin on tarkoitus. Kyllähän elokuvat löytyy netistä. Siksi monesta ohjaajasta tuli mieleen vain kaksi elokuvaa.
-winner-