Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et opeta 3,5-4v lastasi ajamaan pyörällä?

Vierailija
11.07.2025 |

Tuo on oikea aika ja nyt on vielä pitkästi kesää jäljellä harjoitteluun.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut opettaa. Kunhan 3v hoksi äkkiä polkemisen, sai 4v ottaa apurattaat pois. 

Vierailija
2/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei kiinnosta :D ja pakottaa ei viitsi.

Mukavuudenhaluinen rinsessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apupyörät maailman turhin keksintö. Yksi- tai kaksivuotiaana kun aloittaa potkupyörällä, niin kolmen neljän kieppeillä voi jo alkaa pyöräillä. 

Vierailija
4/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstavájákkí jankuttaa.

Vierailija
5/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ettei ole jäänyt minkäänlaista mielikuvaa siitä, milloin opin ajamaan pyörällä ilman apurattaita. Vain hatara mielikuva, kun yritin taiteilla apurattaiden kanssa varustetulla pyörällä.

Vierailija
6/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratsastan, minä ratsastan

Vierailija
7/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat vanhemmat ei jaksa. Antaa lapsen vaan potkutella 2-vuotiaalle tarkoitetulla potkupyörällä. Noloa. 

Vierailija
8/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apupyörät maailman turhin keksintö. Yksi- tai kaksivuotiaana kun aloittaa potkupyörällä, niin kolmen neljän kieppeillä voi jo alkaa pyöräillä. 

Apupyörien avulla säästyy lääkärikäynneissä. Ne voi asentaa ylös ja lapsi oppii aivan huomaamatta pyöräilemään turvallisesti.

Vierailija
9/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska minulla ei ole 3,5 - 4 vuotiasta lasta.

Vierailija
10/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapseni ovat 34-45-vuotiaita. Kaikki ovat oppineet pienenä ajamaan pyörällä ja uimaan.

Vierailija
11/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin raskasta opettaa lasta kuuntelemaan satuja, syömään erilaisia ruokia, pyöräilemään, pukemaan itse, käymään pöntöllä, uimaan, käyttäytymään hyvin. Liian raskasta, ei me jakseta. Pitää levätä. 

Vierailija
12/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Enni(6v)polkee, mutta ei jaksa vielä pitkiä matkoja polkea. Ei myöskään jaksa pitkiä matkoja kävellä vaan alkaa valittaa, että jalat väsyy,a

Vierailija
13/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkoon tiktokista🤷🏼

Vierailija
14/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän osaa jo.

Vierailija
15/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei jaksa opettaa 3-4 -vuotiasta lasta edes pois vaipoista. Tätä näkee todella paljon. Ei hyödynnetä kesälomia eikä herkkyyskausia, vaan ostetaan aina vain isommille lapsille tarkoitettuja vaippoja. 

Vierailija
16/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa jo, potkupyörä ollut käytössä 1v alkaen. Nyt ostin polkupyörän, enkä laittanut apupyöriä ollenkaan. Hyvin osasi polkea ja pysyi pystyssä ihan opettamatta.

Vierailija
17/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei jaksa opettaa 3-4 -vuotiasta lasta edes pois vaipoista. Tätä näkee todella paljon. Ei hyödynnetä kesälomia eikä herkkyyskausia, vaan ostetaan aina vain isommille lapsille tarkoitettuja vaippoja. 

Ei oo ihan noin yksinkertaista. Mun lapsi ei vain halunnut käydä potalla. Kieltäytyi jyrkästi, kunnes yhtenä päivänä potta olikin ok. Oppi silloin taidon parissa päivässä. Ikää oli 3v2kk.

Vierailija
18/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on syksyllä 3,5. Ostan pyörän vasta ensi keväänä. On vielä pieni, joten voi hyvin potkutella tämän kesän.

Vierailija
19/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo ihan noin yksinkertaista. Mun lapsi ei vain halunnut käydä potalla. Kieltäytyi jyrkästi, kunnes yhtenä päivänä potta olikin ok. Oppi silloin taidon parissa päivässä. Ikää oli 3v2kk.

Entä jos kaikki ei olisikaan puhtaasti lapsen valittavissa? Sinä olet se kasvattaja. Tyrannimaisuus on eri, mut pliis, tee se homma mihin oot ryhtynyt. 

Vierailija
20/34 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa jo, potkupyörä ollut käytössä 1v alkaen. Nyt ostin polkupyörän, enkä laittanut apupyöriä ollenkaan. Hyvin osasi polkea ja pysyi pystyssä ihan opettamatta.

Juuri näin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi