Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

New Yorkes,Sinsay ym vaatteet niin järkyttävän pientä mitoitusta että normaalipainoinenkin tuntee olonsa tankiksi!

Vierailija
11.07.2025 |

Olen 164cm pitkä ja painan 68kg,yleensä M koko on sopiva. Noissa kaupoissa kuitenkin jopa L tuntuu liian tiukalta ja pitää yleensä ostaa XL.

S koko taas menee mun 9vuotiaalle noin 148cm/48kg tyttärelle. 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia. Yleensä käytän S- tai M-kokoisia vaatteita, mutta New Yorkerin vaatteissa XXS tai XXXS on minulle sopiva koko.

Hyvä yritys trolli 

Vierailija
42/51 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Sinsaysta alushousut sovittamatta,tietenkin,kuka nyt alkkareita sovittaa.AINA mennyt koko M/42 mutta nuo Sinseyn  alushousut eivät nousseet reittä ylemmäksi! Ihan järkyttävän pikkuruiset.

Ostin myös vahingossa tuolta paketin pikkuhousuja, mutta new yorkerista oppineena otin L kokoa. Menee päälle, mutta ovat epämiellyttävän pienet. Roskiin meni 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ongelmia NY:n S-kokoisten paitojen kanssa. Oleellista, että vyötärö vastaa tuota kokoluokitusta.

Vierailija
44/51 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sun 9v. tyttösi on kyllä ylipainoinen. Mun 10v. poika painaa n.32kg. Poika on kyllä alipainoinen, mutta 16kg lihavampana olisi ylipainoinen. Kauhulla katson lasten lihavia kavereita. Eivät jaksa edes juosta ja hengästyvät kun kiipeävät 3 kerrosta rappusia ylös. Ei mitään liikuntaharrastuksia. On karhunpalvelus lapselle.

Luuletko liikkumattoman liian laihan jaksavan? Mikä ylpeydenaihe se on, että lapsi on noin pahasti alipainoinen

Vierailija
45/51 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostan Lidlistä tai Prismasta koko M sujahtaa päälle ilman ilman ongelmia. Myös H&M.n vaatteissa M on usein  täysin sopiva. Mutta sitten jos menen New Yorkeriin. M onkin äkkiä ihan nukenvaate. Painan 65 kiloa noin ja olen 170 senttiä pitkä eli ylipainoiseksi minua ei todellakaan voi sanoa. Ymmärrän kyllä sen että joku 100 kiloinen voi huijata itseään ja itkeä että miten hän muka mahdu kokoon XXS, mutta nyt ei ole kyse siitä vaan  pienestä mitoituksesta ja tavallisista normaalipainoisista naisista!

Itse olen myös 170 pitkä ja täytyy sanoa, että new yorkerin housuissa nilkat paistaa aina sen vähintään kymmenen senttiä. Ovat siis tehty myös joillekin kääpiöille 

Vierailija
46/51 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut ongelmia NY:n S-kokoisten paitojen kanssa. Oleellista, että vyötärö vastaa tuota kokoluokitusta.

Miten se vyötärö liittyy paitoihin, kun ongelma ovat hartiat ja rinnat 

Vierailija
47/51 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirpparilta 8v sitten ostettu amisu (New Yorker) paita. Koko S. Poolopaita. Ihan sopiva.

Ostin kaupasta uuden samanlaisen (tai niin luulin) tilalle. Kokoa M sovittamatta ja yhden pitkähihaisen kokoa L sovittamatta. Molemmat on ihan makkarankuoria. Luotan enemmän silmämääräiseen mittaan kuin kokolappuun, mutta nuo ei kyllä mennyt nappiin.

Olen 167cm ja 64kg.

Vierailija
48/51 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se vyötärö liittyy paitoihin, kun ongelma ovat hartiat ja rinnat 

Ehkä sinun oikea koko siis ole S, vaikka olet olettanut näin vaatermerkkien perusteella, jotka tekevät kokoluokitusta suurempia vaatteita.

Vierailija
49/51 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 165-senttinen ja painan 68 kiloa. Käytän kokojen XL-XXL yläosia ja 42-44 alaosia. En tajua, kuinka koon M vaatteet voivat mennä yhtä pitkän ja painavan päälle alun alkaenkaan.

Samaa kattelin, kun oon itse samoissa mitoissa.. mutta varmaan jenkkikoon M meneekin?

Vierailija
50/51 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma ostaa oikean kokoisia vaatteita olkoon koko lapussa vaikka xl? 

No ongelma on ainakin ajanhukka, kun jonottaa sovituskoppiin tavanomaisesti käyttämänsä vaatekoon kanssa ja sitten joutuukin jonottamaan uudestaan eri koon kanssa. Mikä idea on edes laittaa kokolappuja, jos ne voivat olla mitä tahansa? Vähintään voisi sitten edes hintalappuun merkitä koot eri maiden systeemeillä, tyyliin kiinakoko xxl mutta vastaa DK-kokoa 36. 

Vierailija
51/51 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole normaalipainoinen etkä M-kokoinen. 

Höpö höpö, Painondeksin mukaan 165 ja 68 on  normaalipaino. Googleta itse,ellet minua usko.

Olet ylipainoinen