Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

New Yorkes,Sinsay ym vaatteet niin järkyttävän pientä mitoitusta että normaalipainoinenkin tuntee olonsa tankiksi!

Vierailija
11.07.2025 |

Olen 164cm pitkä ja painan 68kg,yleensä M koko on sopiva. Noissa kaupoissa kuitenkin jopa L tuntuu liian tiukalta ja pitää yleensä ostaa XL.

S koko taas menee mun 9vuotiaalle noin 148cm/48kg tyttärelle. 

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama, mun 10v tyttö käyttää noiden kauppojen S-kokoja. Itse oon 165/60 eikä siltikään mahdu M-L pienempi koko noissa.

Vierailija
2/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia. Yleensä käytän S- tai M-kokoisia vaatteita, mutta New Yorkerin vaatteissa XXS tai XXXS on minulle sopiva koko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton liikkeen vaatteet on pääosin nuorille. Tyyli ja mitoitus on sellainen. Miesten puolelta löytää isompia kokoja.

Vierailija
4/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ovat kiinanmitoitusta, tehty pienille ja siroille naisille joilla ei ole lanteita tai rintoja.

Vierailija
5/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 164 cm ja 59 kg. New yorkerin M-kokoa käytän paidoissa ja on sellainen tiukka itselle. Ehkä L koko olis sit parempi. Menee kyllä hihoissa sitten isoksi. Pientä kokoa kyllä ovat! 

Vierailija
6/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Sinsaysta alushousut sovittamatta,tietenkin,kuka nyt alkkareita sovittaa.AINA mennyt koko M/42 mutta nuo Sinseyn  alushousut eivät nousseet reittä ylemmäksi! Ihan järkyttävän pikkuruiset.

Vierailija
7/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, itse taas olen kiitollinen että on new yorker. Muissa kaupoissa xs-koot roikkuu päällä. Ja olen ihan aikuinen kahden lapsen äiti. Älä osta ap vaatteita sieltä jos tulee paha mieli. Pienikokoisille joku new yorker voi olla ainut liike, josta saa ostettua vaatteita. 

Vierailija
8/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, itse taas olen kiitollinen että on new yorker. Muissa kaupoissa xs-koot roikkuu päällä. Ja olen ihan aikuinen kahden lapsen äiti. Älä osta ap vaatteita sieltä jos tulee paha mieli. Pienikokoisille joku new yorker voi olla ainut liike, josta saa ostettua vaatteita. 

Käytän siis new yorkerin kokoja xs ja xxs. Vanity sizing ei mun mielestä mitenkään ole hyvä juttu.

Vierailija
9/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole normaalipainoinen etkä M-kokoinen. 

Vierailija
10/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165-senttinen ja painan 68 kiloa. Käytän kokojen XL-XXL yläosia ja 42-44 alaosia. En tajua, kuinka koon M vaatteet voivat mennä yhtä pitkän ja painavan päälle alun alkaenkaan.

Vierailija
11/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, Painondeksin mukaan 165 ja 68 on  normaalipaino. Googleta itse,ellet minua usko.

Vierailija
12/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, Painondeksin mukaan 165 ja 68 on  normaalipaino. Googleta itse,ellet minua usko.

Ap:n antamat mitat: 164cm ja 68kg

Bmi: 25.3

https://www.terveyskirjasto.fi/pgt00001

Ei ole normaalipaino. 

Vierailija
13/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma ostaa oikean kokoisia vaatteita olkoon koko lapussa vaikka xl? 

Vierailija
14/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 165-senttinen ja painan 68 kiloa. Käytän kokojen XL-XXL yläosia ja 42-44 alaosia. En tajua, kuinka koon M vaatteet voivat mennä yhtä pitkän ja painavan päälle alun alkaenkaan.

Viimeksi ostin bikinit, joiden yläosa on kokoa XL ja alaosa on kokoa 44. En pidä soivan tiukoista vaatteista, mutten kuitenkaan osta mitään liian löpsöä yläosaa, joka ei istu kunnolla eikä peitä riittävästi. Liian suurikin yläosa voi paljastaa liikaa esimerkiksi rinnan sivusta katsottuna ja kainaloiden alta.

Vierailija
15/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on normaalipainoinen noilla mitoilla. 

Vierailija
16/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän New Yorkerista M koon paitoja ja housuista menee 36/S. Oon 168 cm ja 60kg. Sinsayn mekko on kokoa S. Yleensä mulle menee paidoista aina S muilla merkeillä (Zarassa usein S tai M, riippuu mallista)

Vierailija
17/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 170cm/60kg ja Sinseystä pitää aina ottaa xxl koko ettei ole nakinkuori. Olen persevä  ja harteikas.  Tuntuu että ne vaatteet on suunniteltu muodottomille tikuille. 

Sama juttu kengissä, mun kengänkoko on normaalisti 40 mutta siellä koko 40 ei mahdu jalkaan millään.

Vierailija
18/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun 9v. tyttösi on kyllä ylipainoinen. Mun 10v. poika painaa n.32kg. Poika on kyllä alipainoinen, mutta 16kg lihavampana olisi ylipainoinen. Kauhulla katson lasten lihavia kavereita. Eivät jaksa edes juosta ja hengästyvät kun kiipeävät 3 kerrosta rappusia ylös. Ei mitään liikuntaharrastuksia. On karhunpalvelus lapselle.

Vierailija
19/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Taitaa olla provo koko aloitus.

Vierailija
20/51 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä new yorkerista. Sovitin bikineitä ja olen normaalisti kokoa D75 yläosasta ja M alaosa. No ei toivoakaan et olis löytynyt noin isoa yläosaa. Vaikka eikai toi ole edes iso.

Alaosista taas joku L tai xl olis ehkä mennyt. Tunsin itseni norsuksi. Sitten menin H&M:ään ja bikinit oli vielä pienempiä. Joo, tyhmä ajatus et sieltä olis löytynyt. Ilmeisesti 59 kg on sitten jo mallia "iso tyttö". 

T. Viestin 5 kirjottaja