Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Lokki kykenee näkemään ja haistamaan JÄTELÖN jo kolmen kilometrin etäisyydeltä (ja tuon matkan se lentäensyöksyy muutamassa sekunnissa!)

Vierailija
11.07.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011343264.html

Ihme että me ihmiset saamme syödä edes mitään koska lokit näkevät jokaisen suupalamme! Esimerkiksi laihduttajalle koulutettu lokki olisi tärkeä apuväline, nappaisi ihmiseltään herkut ja naposteltavat ennen niiden suuhun ehtimistään!

Lokki voi vaikkapa Hesoissa kyllä täysin valita mitä syö, jatkuvasti näkee tuhansia ihmisiä joilta napata makupala ( Ihmisten syödessä ulkotiloissa!)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somali haistaa Kelan 10 kilometrin päästä ja on ovella kolmessa sekunnissa.

Vierailija
22/36 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä asiantuntija tuokin on sanomaan, että lokeille ei saa antaa ruokaa. Keskieuroopassa on mm. toreilla isoja pululaumoja, joille ihmiset heittelee siemeniä. Mikä takapajula tämä Suomi on missä kaupungistuneille eläimille ei saisi kesällä antaa ruokaa; ja miksei talvellakin. Niillähän on poikaset ruokittavana tällä hetkellä. 

No sanoo asiantuntija mitä vaan, niin minä jatkan lokkien ruokkimista niiden poikasaikana.

Iltaisin olen vienyt niille muikkuja; rauhallisesti odottavat minua, syövät ja lähtevät.

Näin olen tehnyt muutaman vuoden juuri tähän poikasaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mulla on pätevä selitys perheelle, minne pakastimesta katoo jädet.

Vierailija
24/36 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa hyvin sitä miten tiukassa lokkienkin ruoka on.

Vierailija
25/36 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somali haistaa Kelan 10 kilometrin päästä ja on ovella kolmessa sekunnissa.

Man ne haistaa työkkärin 20 kilometrin päästä ja väistää sen sekunnissa.

Vierailija
26/36 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lokki todella tulisi jäätelön kimppuun 3 km päästä 25 sekunnissa, sen pitäisi lentää äänivallin (n. 1235 km/h) läpi moninkertaisella nopeudella.

Ja ratkaisisi meidän avaruusmatkailuun liittyvät haasteet.

Vierailija
27/36 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä asiantuntija tuokin on sanomaan, että lokeille ei saa antaa ruokaa. Keskieuroopassa on mm. toreilla isoja pululaumoja, joille ihmiset heittelee siemeniä. Mikä takapajula tämä Suomi on missä kaupungistuneille eläimille ei saisi kesällä antaa ruokaa; ja miksei talvellakin. Niillähän on poikaset ruokittavana tällä hetkellä. 

No sanoo asiantuntija mitä vaan, niin minä jatkan lokkien ruokkimista niiden poikasaikana.

Iltaisin olen vienyt niille muikkuja; rauhallisesti odottavat minua, syövät ja lähtevät.

Näin olen tehnyt muutaman vuoden juuri tähän poikasaikaan.

Tosi kiva, niiden kuuluisi oppia itse kalastamaan.

Vierailija
28/36 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlannissa on hätäkokous lokkien takia. Ne ovat siellä kuulemma jättikokoisia ja vievät ruoat jopa suusta. Pelätään että ne vielä tappavat jonkun lapsen joiden kimpussa joka pvä. Koska meillä havahdutaan?? Nyt jo hgissä aggressiivisia kuin mitkä 

Vierailija
29/36 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokit tuo kesän.  Mutta yksi jätelö ei riitä mihinkään.

Vierailija
30/36 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisella grillikioskilla sain pyytämättä ja yllättäen parisenkymmentä uutta kaveria hampparin ostettuani. Ystävät olivat naakkoja ja sain syödä lähes rauhassa. 

Tiirat on pahempia kuin lokit, enkä lokkejakaan diggaa yhtään.

Vierailija
31/36 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heko heko. On muuten kieltokyltit sielläkin ettei tulisi kauheaa rottainvaasiota, mutta aina löytyy se muutama älykääpiö (jotka ovat niin eläinrakkaita että haluavat rottien kuolevan tuskallisesti sisäiseen verenvuotoon, senhän se myrkky millä niitä myrkytellään tekee.)

Vierailija
32/36 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan jätelökesän... 🎵🎶

Opettele kirjoittamaan oikein.

Vierailija
33/36 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skotlannissa on hätäkokous lokkien takia. Ne ovat siellä kuulemma jättikokoisia ja vievät ruoat jopa suusta. Pelätään että ne vielä tappavat jonkun lapsen joiden kimpussa joka pvä. Koska meillä havahdutaan?? Nyt jo hgissä aggressiivisia kuin mitkä 

Nyky ihminen (kaupunkilainen) on heikko. Ei saa henkeä pois edes linnulta.

Vierailija
34/36 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan jätelökesän... 🎵🎶

Kyllästynyt siihen biisiin, voisivat keksiä jo uuden.

Vierailija
35/36 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friteerattuja lokin koipia Texas Pete kastikkeessa, ranskankermahupulla ja seesaminsiemenillä, loraus avokadoöljyä ja sitruunanmehua, suosittelen!

Vierailija
36/36 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmislokki haistaa Kelan yli 10 tuhannen kilometrin päästä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan