IS: Lokki kykenee näkemään ja haistamaan JÄTELÖN jo kolmen kilometrin etäisyydeltä (ja tuon matkan se lentäensyöksyy muutamassa sekunnissa!)
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011343264.html
Ihme että me ihmiset saamme syödä edes mitään koska lokit näkevät jokaisen suupalamme! Esimerkiksi laihduttajalle koulutettu lokki olisi tärkeä apuväline, nappaisi ihmiseltään herkut ja naposteltavat ennen niiden suuhun ehtimistään!
Lokki voi vaikkapa Hesoissa kyllä täysin valita mitä syö, jatkuvasti näkee tuhansia ihmisiä joilta napata makupala ( Ihmisten syödessä ulkotiloissa!)
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mikä asiantuntija tuokin on sanomaan, että lokeille ei saa antaa ruokaa. Keskieuroopassa on mm. toreilla isoja pululaumoja, joille ihmiset heittelee siemeniä. Mikä takapajula tämä Suomi on missä kaupungistuneille eläimille ei saisi kesällä antaa ruokaa; ja miksei talvellakin. Niillähän on poikaset ruokittavana tällä hetkellä.
No sanoo asiantuntija mitä vaan, niin minä jatkan lokkien ruokkimista niiden poikasaikana.
Iltaisin olen vienyt niille muikkuja; rauhallisesti odottavat minua, syövät ja lähtevät.
Näin olen tehnyt muutaman vuoden juuri tähän poikasaikaan.
No nyt mulla on pätevä selitys perheelle, minne pakastimesta katoo jädet.
Kuvaa hyvin sitä miten tiukassa lokkienkin ruoka on.
Vierailija kirjoitti:
Somali haistaa Kelan 10 kilometrin päästä ja on ovella kolmessa sekunnissa.
Man ne haistaa työkkärin 20 kilometrin päästä ja väistää sen sekunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos lokki todella tulisi jäätelön kimppuun 3 km päästä 25 sekunnissa, sen pitäisi lentää äänivallin (n. 1235 km/h) läpi moninkertaisella nopeudella.
Ja ratkaisisi meidän avaruusmatkailuun liittyvät haasteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä asiantuntija tuokin on sanomaan, että lokeille ei saa antaa ruokaa. Keskieuroopassa on mm. toreilla isoja pululaumoja, joille ihmiset heittelee siemeniä. Mikä takapajula tämä Suomi on missä kaupungistuneille eläimille ei saisi kesällä antaa ruokaa; ja miksei talvellakin. Niillähän on poikaset ruokittavana tällä hetkellä.
No sanoo asiantuntija mitä vaan, niin minä jatkan lokkien ruokkimista niiden poikasaikana.
Iltaisin olen vienyt niille muikkuja; rauhallisesti odottavat minua, syövät ja lähtevät.
Näin olen tehnyt muutaman vuoden juuri tähän poikasaikaan.
Tosi kiva, niiden kuuluisi oppia itse kalastamaan.
Skotlannissa on hätäkokous lokkien takia. Ne ovat siellä kuulemma jättikokoisia ja vievät ruoat jopa suusta. Pelätään että ne vielä tappavat jonkun lapsen joiden kimpussa joka pvä. Koska meillä havahdutaan?? Nyt jo hgissä aggressiivisia kuin mitkä
Lokit tuo kesän. Mutta yksi jätelö ei riitä mihinkään.
Paikallisella grillikioskilla sain pyytämättä ja yllättäen parisenkymmentä uutta kaveria hampparin ostettuani. Ystävät olivat naakkoja ja sain syödä lähes rauhassa.
Tiirat on pahempia kuin lokit, enkä lokkejakaan diggaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Heko heko. On muuten kieltokyltit sielläkin ettei tulisi kauheaa rottainvaasiota, mutta aina löytyy se muutama älykääpiö (jotka ovat niin eläinrakkaita että haluavat rottien kuolevan tuskallisesti sisäiseen verenvuotoon, senhän se myrkky millä niitä myrkytellään tekee.)
Vierailija kirjoitti:
Muistan jätelökesän... 🎵🎶
Opettele kirjoittamaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Skotlannissa on hätäkokous lokkien takia. Ne ovat siellä kuulemma jättikokoisia ja vievät ruoat jopa suusta. Pelätään että ne vielä tappavat jonkun lapsen joiden kimpussa joka pvä. Koska meillä havahdutaan?? Nyt jo hgissä aggressiivisia kuin mitkä
Nyky ihminen (kaupunkilainen) on heikko. Ei saa henkeä pois edes linnulta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan jätelökesän... 🎵🎶
Kyllästynyt siihen biisiin, voisivat keksiä jo uuden.
Friteerattuja lokin koipia Texas Pete kastikkeessa, ranskankermahupulla ja seesaminsiemenillä, loraus avokadoöljyä ja sitruunanmehua, suosittelen!
Ihmislokki haistaa Kelan yli 10 tuhannen kilometrin päästä!
Somali haistaa Kelan 10 kilometrin päästä ja on ovella kolmessa sekunnissa.