Helsingissä on todella pitkät etäisyydet
Kun on tottunut kaupunkiin, jossa kaikki on kävelyetäisyydellä.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten on joukkoliikenne.
En todellakaan ala ensin kävellä pysäkille, odottaa bussia, kävellä pysäkiltä kuntosalille ja sama toisin päin! Puhumattakaan vasteostoksille menosta. Ap
Sitten muutat esim Töölöön tai Kallioon jossa on kaikki kävelymatkan päässä.
Kalliossa on lieveilmiöitä. Töölö... Ei sieltä saa edes sukkaparia ostettua, paidasta puhumattakaan. Tai herätyskelloa. Tai... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ala ensin kävellä pysäkille, odottaa bussia, kävellä pysäkiltä kuntosalille ja sama toisin päin! Puhumattakaan vasteostoksille menosta. Ap
Kalliossa on lieveilmiöitä. Töölö... Ei sieltä saa edes sukkaparia ostettua, paidasta puhumattakaan. Tai herätyskelloa. Tai... Ap
Töölöstä et jaksa kävellä suoraa tietä keskustaan?
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Jos töihin on pitkä matka, matkan tulee olla mielekäs ja miellyttävä. Ap
Oliskohan sitten vaikka Kaivopuisto sinun kriteerit täyttävä? Kuntoilureittiä, rantaa, keskustan palvelut kävelymatkan päässä.
T. Kaivopuistossa töissä käyvä. (Asun ok-seudun ulkopuolella).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti yli kilometri. Ja siellä pitää kyllä luikerrella pikkuteitä, jotta pysyisi järjissään. Kuka jotain Manskua kävelee? Ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä on sulle pitkä matka, mutta itse kyllä kävelen keskustasta esim Pasilaan.
Kaksi kilsaa on ihan tavallinen kävelymatka.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se toimi ja jatkuva rähinä siellä päällä, pärjääkö ilman asetta?
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan sitten vaikka Kaivopuisto sinun kriteerit täyttävä? Kuntoilureittiä, rantaa, keskustan palvelut kävelymatkan päässä.
En tunne Kaivopuiston tunnelmaa. Pahoin pelkään, että siellä haisee väärällä tavalla raha. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti yli kilometri. Ja siellä pitää kyllä luikerrella pikkuteitä, jotta pysyisi järjissään. Kuka jotain Manskua kävelee? Ap
Ok, kilsa on sulle liikaa. Selvä. Itse kävelen helposti 5km matkan töihin ja takaisin hymyssä suin.
Se on tietysti kun Hki on tuollainen niemi, niin se on joutunut levittäytymään tavallaan tuplaten laajemmalle alueella. Siinä samalla sen ilmavuus ja kauneus, rannoissa, meressä, saarissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä kaupungit on niin pieniä, että voi kävellä toiselta laidalta toiselle helposti? Itselle ei tule monikaan mieleen, isot kaupungit on syystä isoja, pienemmät on pieniä väkiluvultaan, mutta saattaa olla pinta-ala lataan vielä suurempia.
Kerava, Järvenpää, Hyvnkää, Riihimäki...
Mites sitten ihan keskusta? Itse asun vuorikadulla. Eikä tämä asunto oikea nyt niin kallis ollut kuin monet luulevat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ruokakauppaa eikä muita palveluita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä kaupungit on niin pieniä, että voi kävellä toiselta laidalta toiselle helposti? Itselle ei tule monikaan mieleen, isot kaupungit on syystä isoja, pienemmät on pieniä väkiluvultaan, mutta saattaa olla pinta-ala lataan vielä suurempia.
Ok, Hyvinkäällä asun itse ja en kyllä kävelen toiselta laidalta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ruokakauppaa eikä muita palveluita
Onhan ruoakkauppoja. Kasarmitorin s market ei ole kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Koko Helsinki-Espoo-Vantaa on kuin laajalle levitetty pannukakku. Pk-seudun laidasta laitaan kulkeminen eri julkisia vaihtaen voi olla hitaampaa ja raskaampaa kuin tulla sieltä pikkupitäjästä yhdellä junalla, tai bussilla Helsinkiin.
Mun työkaveri pääsee samassa ajassa Tampereelta töihin Helsingin keskustaan kuin minä kotoani julkisilla pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin. Kävelen Paavolasta Marttiin ja takas viikottain. En palveluiden takia, mutta kavereiden ja sukulaisten. Ennen pyöräilin, mutta fillari varastettiin Martista kolmesti. Luovutin, en hankkinut enää uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrolla pääsee 20-30 minuutissa helsingin läpi.
Olen sanaton. Kuka haluaa mennä metroon?
Niin juu. Narkkarit siellä puukottaa puolet hengiltä ja loput raiskataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin. Kävelen Paavolasta Marttiin ja takas viikottain. En palveluiden takia, mutta kavereiden ja sukulaisten. Ennen pyöräilin, mutta fillari varastettiin Martista kolmesti. Luovutin, en hankkinut enää uutta.
Äkkiseltään tarkoitin että vanhastakylästä jonnekkin ridasjärvelle on 30km matkaa ja ei ole edes ihan äärireunoilla nuo. Että jos tuo on jonkin mielestä koko kaupunki kävelymatka päässä jos vertaa Helsingin kaupunginosia.
Töihin meno