Vanhempieni tilanne huolestuttaa
Ovat kohta 70v ja edelleen autistinen sisarukseni asuu siellä heidän nurkissaan. Ei omaa juurikaan elämisen taitoja koska äiti pyykkää ja kokkaa, eikä vanhemmillani tunnu olevan minkäänlaista aloitekykyä ohjata häntä oman elämän poluille. Kenenköhän odottavat häntä hoitavan sitten kun menevät huonoon kuntoon ja heistä aika jättää, vai kuvittelevatko muka elävänsä ikuisesti. Tuntuu niin voimattomalta kun ei itsekään toisten paikalleen jämähtäneeseen tilanteeseen pysty vaikuttamaan.
Kommentit (5)
Sinä sitten huolehdit kaikista kolmesta, kun eivät enää itse kykene.
Minkäpä tuolle voi. Kuinka vaikeasta autistinen? Hyvinvointialuella on rahat loppu niin tuskin edes puuttuvat tilanteeseen, jos ei ole huolta tai perhe ei itse halua apua. Sitten ottavat kyllä koppia, jos vanhempasi eivät siihen enää pysty. Jos sinulla on oikea huoli niin tee tosiaan huoli ilmoitus.
Eiköhän autistinen sisaresi saa asuntolasta asunnon jos ei pysty itsenäisesti asumaan ilman vanhempienne apua.
Vierailija kirjoitti:
Minkäpä tuolle voi. Kuinka vaikeasta autistinen? Hyvinvointialuella on rahat loppu niin tuskin edes puuttuvat tilanteeseen, jos ei ole huolta tai perhe ei itse halua apua. Sitten ottavat kyllä koppia, jos vanhempasi eivät siihen enää pysty. Jos sinulla on oikea huoli niin tee tosiaan huoli ilmoitus.
Ajokortti on ja töissä käy joten uskoisin että omillaankin pystyisi helposti asumaan, vaan kun ei ole koskaan siihen patisteltu. Tuntuu että vanhemmat käyttää sitä varsin lievää autistisuutta vaan tekosyynä ettei hän muka mihinkään pystyisi eikä heidänkään sitten tarvitsisi mitään asialle siksi tehdä ja tilanne jatkuu samana koko ajan.
Tee huoli-ilmoitus.