Miten "valmistaudut" ja pukeudut pitkälle lennolle?
Olisi n.14h matkan teko edessä, siitä n.12h lentokoneessa, 1 välilasku ja koneen vaihto.
Kommentit (58)
Löysät vaatteet esim velour verkkapuku ja vielä jokin huivi mikä käy tarvittaessa neuleesta ja/tai silmäsuojasta jos nukut
Mukavasti ja lämpimästi. Sellaiset kengät jotka mahtuu jalkaan lennon jälkeenkin.
Mukavat joustavat vaatteet päälle. Välttelen kaasua muodostavia ruokia :) Vesipullo ja pientä evästä mukaan.
Itsellä on pahat suonikohjut jaloissa, käytän tukisukkia ja pyrin nousemaan parin tunnin välein vessaan, vaikka ei niin kova hätä olisikaan. Ei oikein muut jaloittelu paikkaa ole.
Mukavat vaatteet, niskatukityyny, korvatulpat ja unimaski silmille. Menee iso osa matkasta nukkuessa.
En suurin surminkaan lähtisi vapaaehtoisesti. Pukisin mukavat vaatteet ja tilavat kengät. Huivi tai unimaski ja tulpat.
Mitä Ap haet tällä jos ei oma järki kerro?
Viime reissulla oli jalassa löysät pellavahousut, ohut merinovillatoppi, jonka päällä collegepaita sekä jalassa kangastennarit. Laukussa oli varalta ohut villahuivi, unimaski ja korvatulpat. Lensin ilmastosta toiseen.
Käsimatkatavaroihin e-kirja, kuulokkeet, lääkkeet, huulirasva, hammasharja ja -tahna. Päälle löysät vaatteet.
Jos vain on varaa, lennä business-luokassa niin saat tuolin makuuasentoon ja voit nukkua paremmin.
Millä yhtiöllä te oikein lennätte jos pitää silmäsuojat ja muut ottaa mukaan? Lennän SAS:lla ja pidemmillä lennoilla tulee yhtiöltä hammasharja, silmälappu, sukat ja kosteusvoiteet. Istumapaikkaan kuuluu myös tyyny ja peitto.
Mulla on aina ihan normaalit vaatteet. Pukeudun mekkoihin 90 prosenttia ajasta niin lennollakin olen mekossa. Talvisin lisäksi sukkahousut ja se bleiseri mikä nyt sinä päivänä on. Kesäisin myös mahdollinen bleiseri ja valitsen kenkään sopivan sukkamallin tai olen ilman sukkia.
Noin pitkälle lennolle ehdottomasti lentosukat. Jalkaan helposti laitettavat sekä riisuttavat kengät, koneessa yleensä otan kengät pois ja laitan villasukat. Mukavat vaatteet tietysti ja huppari sekä huivi. Niskatyyny, ääntä vaimentavat kuulokkeet ja jos on lyhyt ihminen niin sellainen keinumallinen jalkatuki joka kiinnitetään omaan pöytään.
Desinfiointiliinat joilla saa pyyhittyä oman näytön, pöydän ja käsinojat. Paketti nessuja ja pieni muovipussi johon saa tungettua omat roskat. Reilusti vettä. iPad, kindle tai jotain muuta ajanvietettä. Teepussit otan aina omat.
Myös erikoisateriat kannattaa tsekata lentoyhtiön sivuilta etukäteen, itse usein tilaan hedelmä- ja vihanneslautasen josta riittää naposteltavaa pitkäksi aikaa. Lisäksi otan mukaan salamitikkuja, proteiinipatukan tmv.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina ihan normaalit vaatteet. Pukeudun mekkoihin 90 prosenttia ajasta niin lennollakin olen mekossa. Talvisin lisäksi sukkahousut ja se bleiseri mikä nyt sinä päivänä on. Kesäisin myös mahdollinen bleiseri ja valitsen kenkään sopivan sukkamallin tai olen ilman sukkia.
Mekko päällä on ikävä nukkua. Se kiertyy ympärille kun kääntää kylkeä.
Hammasharja ja iso huivi on mulle tärkeimmät. Kirja tai sukkakudin auttaa kuluttamaan aikaa.
Kertakäyttöiset tossut on myös kätevät, niin ei tarvitse pukea kenkiä vessareissulle.
Vierailija kirjoitti:
En suurin surminkaan lähtisi vapaaehtoisesti. Pukisin mukavat vaatteet ja tilavat kengät. Huivi tai unimaski ja tulpat.
Sama, Kanarian lento on pisin jonka suostuisin tehdä.
Mukavat joustavat vaatteet. Pitkät housut kuitenkin.
Tärkein valmistautumisesta unohtui eli siirtyminen lähemmäs kohdemaan aikavyöhykettä tunti kerrallaan väh. 3 päivää ennen lähtöä. Eli jos lentää itään niin aina tuntia aikaisempi herätys ja heti koneessa oma kello kannattaa siirtää kohdemaan aikaa ja yrittää elää sitä aikaa.
Lennolle laitetaan aina puku tai jakkupuku, vain juntit pukeutuu johonkin verkkareihin ja huppariin.
Vierailija kirjoitti:
Millä yhtiöllä te oikein lennätte jos pitää silmäsuojat ja muut ottaa mukaan? Lennän SAS:lla ja pidemmillä lennoilla tulee yhtiöltä hammasharja, silmälappu, sukat ja kosteusvoiteet. Istumapaikkaan kuuluu myös tyyny ja peitto.
Minä käytän mekkoja muuten, mutta lennoilla aina housut. Ammattilaiset suosittelevat, helpompi poikkeustilanteissa.
Onko paha homma istua aloillaan?