Nimenmuutos
Jos vaihtaa nimensä niin saako siitä kaikki ihmiset, tutut ja vieraat, tietää automaattisesti? Sukulaiset pelottelevat että virallisessa lehdessä kuulutetaan kaikelle kansalle että Maija Meikäläinen on nyt Liisa Virtanen.
Mitä hyötyä on esimerkiksi turvallisuuden vuoksi nimeään muuttaa kun kaikki saa siitä tietää jos näin on?
Kommentit (9)
Kyllä, torilla huudetaan kaikkien muuttuneet nimet aina kerran viikossa. Niille, jotka ei pääse paikalle, lähetetään postitse infokirje.
Höpsis. Ja vaikka julkaistaisikin, kuinka monta ihmistä tunnet joka lukee Virallista lehteä? Luetko itse?
Joskus muinoin oli sääntö, että nimi ilmoitettiin Virallisessa lehdessä, mutta se oli tyyliin 30 vuotta sitten. Kukaan ei saa tietää, jos et itse kerro.
Eivät saa, itse pitää ilmoittaa. Poikani vaihtoi nimensä, ei mulle mitään ilmoitusta tullut, itse ilmoitti.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Ja vaikka julkaistaisikin, kuinka monta ihmistä tunnet joka lukee Virallista lehteä? Luetko itse?
Joku hullu stalkkeri voi seurailla entisen heilan puuhia melko tarklaan
Vierailija kirjoitti:
Joskus muinoin oli sääntö, että nimi ilmoitettiin Virallisessa lehdessä, mutta se oli tyyliin 30 vuotta sitten. Kukaan ei saa tietää, jos et itse kerro.
Ja silloinkin ilmoitettiin vain jos nimilautakunta oli asiassa mukana, eli nykyään uudissukunimet tai joku ikivanha paljon selvittelyä ja mietiskelyä vaativa nimi voi tarvita lautakuntaa ja täten mahdollisen ilmoituksen. Muuten kaikki menee ihan dvv:n sisällä ja ilman mitään ilmoittelua. Eiköhän ole jonkun henkilötietosuojalain vastaistakin jaella nimenmuutoksista tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku hullu stalkkeri voi seurailla entisen heilan puuhia melko tarklaan
Tää!!
Ihan turhaan nimeäsi vaihtelet kyllä se viranomainen saa sinut kiinni siitä huolimatta!!
No eivät tietenkään.