Mitä teen kun en rusketu?
Minulle kuittaillaan, oletko sairas, miksi olet aivan kalpea , etkö viihdy ulkona yms.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Itseruskettava? Suihkurusketus?
Onko niitä semmoisia mistä ei jää heti kiinni?
Hanki hyvä itsetunto ja ole välittämättä muiden kommenteista?
Nyt, kun huomasit tämän, voit lopettaa tuon turhan epäterveellisen homman kokonaan.
Äitini söi ennen ulkomaan reissua aurinkokapseleita, sellaisia vitamiineja, jotka auttavat ruskettumaan ja pitämään sen rusketuksen. Kyllä hän ruskettui hyvin, ei palanut heti, mutta silti saa käyttää aurinkorasvaa. Taisi apteekista löytää silloin. Tästä lomareissusta taitaa kohta olla lähemmäs 20v aikaa.
Jos haluat välttämättä väriä, niin mene ammattilaiselle suihkutusketukseen.
Itse olen kalkkilaivan kapteeni, mutta se sopii hevi-ihmisen imagoon :)
Itse saan aurinkoihottuman, en siis siedä ruskettavaa aurongossaoloa. Sano tuo sama syy niille pölvästeille !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Osta asteittain ruskettava voide eli sellainen joka tummenee joka käyttökerran jälkeen. Mitä useammin laitat, sen ruskeampi olet.
Oleiletko auringossa puolen päivän tietämillä? Käytätkö aurinkorasvaa?
Parikin ystävääni ovat ihmetelleet rusketustani (no, tänä kesänä Suomessa ei ole päässyt ruskettumaan mutta aiempina kesinä). Toinen valitti miten ei ymmärrä yhtään miksi ei rusketu vaikka ottaa aurinkoa lomalla joka päivä.
Selvisi että hänen auringonpalvontansa tapahtuu aina klo 16 jälkeen ja aurinkosuojan kerroin on vähintään 30. :D
Tiedote rusketuksesta haaveileville: ruskettuminen vaatii sen että iho on kosketuksissa uv-säteilyn kanssa.
Itse käytän itseriskettavia pisaroita normaalin kasvovoiteen seassa kerran viikossa. Luonnollisen näköinen lopputulos. Jos olen ollut yli viikon käyttämättä kalpeus alkaa näkymään
Minä rusketun hitaasti. Ennen etelänlomia syön 2 viikkoa karoteenikapseleita ja jatkan koko loman ajan, oman kokemukseni mukaan estää aurinkoihottumaa, tieteellistä näyttöä siitä ei taida olla, mutta minulla toimii. Käytän runsaasti aurinkovoidetta 30 kertoimella ja rusketun hitaasti mutta näillä konsteilla en koskaan pala ja lopulta kyllä saan sopivan rusketuksen. En ikinä edes tavoittele voimakasta rusketusta, se on aika whiskytango, kuten sanotaan. Ruskettuminenhan ei ole varsinaisesti terveellistä, mutta kyllähän suomalainen kalmankalpea iho on nätimpi vähän päivettyneenä. 
Kotimaassa harvoin lomailen niin, että aurinkosuojaa tarvitsee käyttää, mökillä joskus tai veneillessä tietysti, mutta tänä kesänä ei ole paljon tarvinnut.
Mua kohtaan ei käyttäydytä noin. Olen aina valkoinen kesän jälkeen. Vain käsivarret ovat hieman ruskettuneet. En halua ruskettua ja mulla on hyvä iho.
55v.
Vanhoihin ämmiin ei enää edes rusketus tartu. Kuulun itse näihin, eli kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoihin ämmiin ei enää edes rusketus tartu. Kuulun itse näihin, eli kokemusta on.
Kyllä tarttuu. Olen nähnyt ruskeita papuihoja.
Tyhmään ihannoida ruskeaa ihoa. Vanhempana iho on huono ja ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bondi Sands Sapphire Technocolor on itseruskettava vaahto vaaleammille ihonsävyille. Koostumuksen siniharmaa opasteväri ja matalatasoiset aktiiviainesosat vastustavat oranssinsävyistä lopputulosta antaen luonnollisen kauniin, viileänsävyisen päivetyksen.
 itseruskettava vaahto
 luonnollinen, viileä sävy
 sopii vaalealle iholle
Onpas tökeröä kommentointia. Olen itsekin törmännyt tähän. Sanon nykyään, että olen luonnostaan todella vaalea enkä halua rupsauttaa ihoa tai ottaa syöpäriskiä olemalla liikaa auringossa.
Vaan juntit sädettää ihoaan auringossa ihan tarkoituksella. Näyttää köyhältä, näyttää juntilta.