Pidätkö ihmisistä?
Kommentit (33)
Minulla on positiivinen suhtautuminen yleensä kaikkiin. Haluan ajatella hyvää ja etsiä hyvyyttä myös ihmisistä. Mutta kuten palstakin todistaa, niin monenlaisia sitä on. Jonkunlainen varautuneisuus voi olla hyväkin asia, vaikka avoimin mielin haluaisikin olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tulen hyvin toimeen kaikkien kanssa. Ja jos en jonkun kanssa tule hyvin toimeen, vika on tietenkin siinä toisessa, enkä anna sen häiritä. Mulla on hyvä, terve itsetunto. Vittuile mulle niin hymyilen sut kumoon karismallani.
Riippuu niin paljon ihmisestä. Suurin osa on kai ihan pidettäviä. Mätämunat jäävät parhaiten mieleen ja luovat vääristymän, että kaikki ovat ihan hirveitä. Olen kyllä myös yleisellä tasolla hyvin pettynyt ihmisiin ja siihen, mitä olemme lajina saaneet aikaan.
Miten helvetissä kukaan jaksaisi edes olla elossa jos vihaisi kategorisesti ihan kaikkia ihmisiä? Itse koettaisin sellaisessa tilanteessa opiskella tyyliin virulogiaa ja koettaisin kehittää sellaisia viruksia, jotka tappaisivat ihan kaikki.
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän koen sympatiaa jokaista ihmistä kohtaan. Kun näen kaupungilla syrjäytyneitä tai vaikka narkkareita, aikuisiakin, mietin aina, että ovat jonkun lapsia ja mitkähän kokemukset ovat elämässä tuohon vieneet. Samoin jopa huonosti käyttäytyvät ihmiset voivat saada ymmärrystä, mitä ovat kokeneet, kun tuolla tavalla käyttäytyvät. Kukaan ei synny ilkeänä tai valtavirrasta poikkeavana. Helpompi tietysti tykätä kivoista ihmisistä, mutta noin yleensä ottaen kyllä, kyllä tykkään ihmisistä. Pyrin aina olla kaikille ystävällinen, enkä pidä itseäni muita parempana.
Pidän eläimistä huomattavasti enemmän, ovat aitoja ja vilpittomiä.
Totuus on että jos pidät itsestäsi pidät muista, suot saman oikeuden muille, ei kuitenkaan kaikista tarvitse pitää, mutta anna olla olemassa sellaisena kuin ovat.
Riippuu mausta enkä ole edes maistanut. Vakavasti puhuen pidän vaikka ihmisten tyhmyys koettelee usein hermoja. Tuntemattomien kanssa kun olen jutellut esim. baareissa olen kuullut monta kertaa sanat mä en ole koskaan ajatellut sitä tuolta kannalta. Nuo sanat koskee useita eri asioita. Vähän mua tuntevilta kuulee esim. Älä nyt naurata kun juon kahvia. Tuota kuulee eniten töissä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän eläimistä huomattavasti enemmän, ovat aitoja ja vilpittomiä.
Juu, ne tappaa sumeilematta ilman moraalisia pidäkkeitä.
Tykkään oikein vanhoista ihmisistä ja pienistä lapsista. Omat läheiset rakkaita ja eläimistä pidän paljon, mutta suurin osa tutuista eivät paljon merkitse.
Ihmiset toki hyviä, voi ymmärtää jotenkin paremmin kuin sisiliskoja. Eli kyllä joo.