Miksi nykyään 200€ ei saa edes viikon ruokia vaikka teen kaiken itse?
Miten ruoka on niin kallista että yksin asuvalla miehellä menee yli 200€ viikossa pelkkään ruokaan? En käytä alkoholia, tupakkaa tai sokeria.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti saa.
Siis on mulla myös koira. Sille ostan naudan sisäfilettä
AP
Yksin asuva mies voisi tarkistaa sitä mitä raaka-aineita (/ruokaa) kaupasta ostaa. - Ei olisi itselläni varaa laittaa noin paljoa pelkästään ruokakauppaan.
Asun myös yksin ja teen kaikki ruoat itse, usein leivon leipää. Luultavasti saan 200 eurolla koko kuukauden sapuskat. En laske omiin elintarvikkeisiini mitään pesuaineita ja hygieniatuotteita tai kissanruokia mukaan. Olen sekasyöjä ja hyvä kokki, hävikkiä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti saa.
AP
Alkaa selvitä mihin rahasi kuluu... On tiotta, ett moni koira syö paremmin kuin suuri osa ihmisistä Suomessa.
Kyllä minä saan, tällä viikolla on mennyt vasta 60 € ja on vielä huomiseksikin ruokaa.
Syön 180e/kk kuin kuningas ja samaan budjettiin kuuluu ravintolassa syöminen kerran viikkoon.
Mutta olenkin siitä veikeä, että syön samaa ruokaa lähes päivittäin ja toimii minulle, täysin ymmärrettävää jos ei toimi monelle. Pointtina se, että kyllä se on mahdollista.
Syön yleensä kanaa ja riisiä, itse tehdyn hampurilaisen, hedelmiä, vihanneksia, jäätelöä. Kulutan myös kahvia + maitoa päivittäin.
Proteiinia lähemmäs +160g päivässä ja muita en laske, kaloreita joku 2000-2500
Just kävin tiistaina kaupassa ostamassa viikon ruoat ja maksoi 39 euroa. Asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti saa.
AP
Niin varmasti.
Meitä syö tuohon hintaan 3. Välillä kotimaista pyydettyä kalaa, välillä iso kattila puuliedellähaudutettua hernesoppaa. Ja kaikkea siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Syön 180e/kk kuin kuningas ja samaan budjettiin kuuluu ravintolassa syöminen kerran viikkoon.
Mutta olenkin siitä veikeä, että syön samaa ruokaa lähes päivittäin ja toimii minulle, täysin ymmärrettävää jos ei toimi monelle. Pointtina se, että kyllä se on mahdollista.
Syön yleensä kanaa ja riisiä, itse tehdyn hampurilaisen, hedelmiä, vihanneksia, jäätelöä. Kulutan myös kahvia + maitoa päivittäin.
Miksi noin paljon proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mahtaa olla tämä ravintola, jossa sinulla on varaa käydä neljä kertaa kuukaudessa ja vielä jää varaa syödä kuin "kuningas"?
Niin olet tosiaan naikkonen. Ihan kuten me muutkin täällä naikkosten palstalla. Paitsi minä olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin paljon proteiinia.
Treenaan tavoitteellisesti ja painan 82kg, niin semiturvallinen range on 2 ish grammaa per elokilogramma
Missä käyt ostoksilla? Vaihda halvempaan kauppaan.
Kannattaa luopua merkkituotteista. Esimerkiksi tällä palstalla vitsaillut Xtra-tuotteet ovat pääasiassa ihan yhtä hyviä kuin vastaavat merkkituotteet. Voit säästää 40-50 prosenttia näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mahtaa olla tämä ravintola, jossa sinulla on varaa käydä neljä kertaa kuukaudessa ja vielä jää varaa syödä kuin "kuningas"?
Se vähän vaihtelee, välillä nepalilainen, kiinalainen, sushibuffetit/-ravintolat. En missään usean ruokalajin ravintoloissa käy kun en koe tarpeelliseksi ja varmaan nostattaisi budjettia aika roimasti.
Minulla on maha täynnä koko ajan, ei tarvitse katsoa hintaa kaupassa. Niin olen enemmän kuin tyytyväinen tilanteeseeni ja kuvittelen, että kuninkaat syövät samalla ideologialla.
Ottaa esim kaalin yhdeksi raaka-aineeksi, niin saa halvalla hyvää ruokaa ja kasvissuosituksetkin tulee täytettyä. Porkkanat ovat myös edullisia. Proteiiniksi pavut, kana jne.
Mitä ostat? Meillä ei edes lapsiperheessä mene noin paljon.