Osaako teidän 5½ v pojat laittaa housujen napin kiinni/ auki?
Ostin pojalle kahdet kivat kesähousut, joissa on nappi ja vetoketju. Tähän mennessä pojalla ollut lähinnä nepparikiinnitteisiä huosuja ja niiden kanssa ei ole ongelmia, paitsi niitäkin kyllä mielellään riisuu/ pukee neppari ja vetskari kiinni ollessa eikä availe niitä mielellään. Nyt harmittaa kun poika ei osaa nappia laittaa ja itkeskelee kun joudun palauttamaan housut kauppaan. Nämä housut kun eivät veny vyötäröstä niin paljon, että voisi vaan vetää alas/ylös. Paidan napit osaa kyllä laittaa kiinni ja avata. En ymmärrä mitä eroa tuossa housun napissa on?
Kommentit (3)
Joskus saattaa vähän tuottaa vaikeuksia jos on tosi tiukka se reikä mihin nappi laitetaan.
Miksi sä viet ne housut takaisin kauppaan. Mä sinuna laittaisin vaikka napin itse kiinni, ja annat pojankin harjoitella. Kyllä se siitä sitten, nopeitahan ne on oppimaan ja ei toi nyt kovin vaikee juttu ole loppujen lopuksi.
Sovittiin pojan kanssa, että pidetään housut ns. kotihousuina eli ei päiväkotikäyttöön jossa joutuu itse ne pukemaan/ riisumaan. Poika tuli äsken omasta huoneestaan jossa oli salaa ne uudelleen pukenut päällensä ja oli saanut napin itse kiinni! Ihan turhaa hössötin taas. Nopeata tuo oppiminen on näköjään tuossa iässä :)
t. ap
Riippuu siis housuista. Jos tosiaan on jäykkää joustamatonta kangasta niin ei onnistu. Pojalla muutamat housut sellaset. Ja oon kyllä niistä ne napit ite laittanut. Ei siis ole koulussa tms missä joutuu yksin käymään vessassa tms.
Uskoisin kyllä että pienellä opettelulla vois jo sujua itekseenkin.