Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laattojen siivous apuja kaivataan

29.03.2007 |

Ostimme asunnon missä on lattiassa sellaiset laatat jotka tuntuu keräävän likaa. En tiedä miksi niitä sanotaan,mattapintaiset?, mutta eivät ole siis sellaiset kiiltäväpintaiset. Olen nähnyt kauppojen hyllyissä jotain laatanpesuainetta, mutta millä pesuvälineellä ne kannattaisi pestä?? Ja mikä olisi paras pesuaine?

Entä millä pestä pienen veskin ja ison kylpyhuoneen seinäkaakelit? Pitääkö ne veskin kaakelit myös kuivata jollain?

Haluaisin päästä helpolla joten siksi hakusessa nyt oikeoppinen siivoustapa ja välineet.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pessyt tolulla ja sinin mikrokuituisella kaakelisinipiialla. seiniä en ole jälkeenpäin kuivannut, koska sinipiika on ollut enemmänkin nihkeä kuin märkä kun olen seiniä pessyt.

kaakeleiden saumat pesen aina välillä höyrypuhdistimella.

Vierailija
2/7 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksestasi. Onko tuollainen höyrypuhdistin kuinkakin kätevä? Entä onko se kalliskin? Onko joku muu tapa millä saa saumat hyvin puhtaaksi? Veskissä näyttää saumat vähän siltä että alkuperäinen asukas ei ole tainnut niitä ollenkaan putsata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa 50-100 euron välillä. minä ainakin pidän ko. kapistusta kätevänä. sillä pystyy puhdistamaan altaat, vessanpöntöt ym. tosi tarkkaan pienimmistäkin kolosista. jotkut sitä käyttää ikkunan pesuun, mutta minä sen koin hankalaksi.

tosi tosi pinttyneeseen saumojen likaan ei taida auttaa muu kuin hiekkapaperi. eli hienolla hiekkapaperin palasella pyyhkäset sauma-ainetta hieman pinnalta pois ja uusi kiiltävä sauma tulee näkyviin... näin minä tein vanhassa kodissa kun keittiön valkosiin saumoihin oli imeytynyt kahvia ym.

tässä uudessa kodissa koitan pitää puhtaana, ettei tarvii alkaa hiekkapaperia käyttämään (vaikka ei sekään työlästä touhua ollut)

monet muuten kehuu sitä universal stonea (ihmekiveä). myydään jauheena purkissa ja purkin hinta on noin 15 euron kieppeillä. itse en ole kokeillut, mutta kuulemma tehoaa moneenkin pinttyneeseen likaan.

Vierailija
4/7 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakaupoissa, Anttilassa, Hobby Hallissa..........

Vierailija
5/7 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rautakaupat, anttila (kodin1) ja hobby hall nyt ekana ainakin mieleen tulee mistä sellaisen saattaisi löytää

Vierailija
6/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei kun hommiin. Puhdasta tulee. Miksei myös voi ottaa jonkun sienivarsimopin avuksi, jolloin saa varren päästä työskennellä. Huuhtele vedellä lopuksi.

Samalla aineella esim. rosteritiskipöydät kiiltäviksi. Käy moneen paikkaan.

Ainetta myydään Stokkalla, rautakaupoissa, Prismassa, erilaisilla messuilla.

Vierailija
7/7 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin höyrypesimen saumojen puhdistamiseen, kun kaverini sitä niin kovasti kehui. Itse en ystävystynyt kapineen kanssa. Älyttömän hidasta, kun joka kohtaa pitää niin kauan höyryttää, että lika irtoaa. Nopeampaa saan puhdistettua, kun juuriharjalla ja kaakelipesuaineella (lähes laimentamattomalla) jynssään lattiat. Universal Stone on toinen hyvä aine.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi