Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus suomen terveydenhoidosta

Vierailija
10.07.2025 |

Olipa kerran hammasraudan pidikkeet, jotka otettiin pois siten että ne kiristys pultit jättivät ylä viisauden hampaisiin kiillevauriot ja ehkä reijät.

noin 7 vuoden kuluttua nuo reijät hampaissa alkoivat oireilla ja minulle tuli 39c asteen kuume ja tuntui että kävin lähellä "noutajaa". en kuitenkaan parantunut täysin vaan minulle jäi tulehdustila päälle ja aamuheräämisestä tuli mahdotonta narkolepsia oireita muistuttavan väsymyksen vuoksi.

hakeuduin yliopiston terveydenhoidon puoleen josta minut ohjattiin mielenterveys puolelle. aivan siis mitään muuta ei oletettu minussa olevan vialla kuin mielenterveys..

noh pitkä tarina lyhyesti: psykoosi lääkkeet eivät korjanneet tulehdusta ja pikku hiljaa huomasin että kaulassani oli turvonnut imusolmuke ja aloin katsoa suuhuni peilistä ja huomasin nuo mustuneet ja tulehtuneet taka-hampaat, joita hammaslääkärit eivät olleet koskaan huomanneet.

röntgenien ja erittäin pitkän ajankuluttua olen lähtenyt niitä hampaita irrottelemaan, kaikki toki omasta aloitteesta.

mutta nyt vaikuttaa siltä ettei hammaslääkäri halua ottaa niitä pois vaan on vain ottamaisillaan. koska silloin hänen pitäisi käytännössä myöntää myös kaikki aiemmat virheet mm se että minun väsymys ei johtunutkaan mt-ongelmista.. ja ne kaikki pakkohoidot olivatkin aiheettomia

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku pitkittynyt vaiva, vaikka esim hampaissa tai joku hermostollinen ongelma niin julkinen puoli ainakin on ihan toivoton. Siis ne voi pyörittää ihmistä vuosia hoitamatta ikinä sitä itse ongelmaa. Siinä välissä vaan vaihtuu kokoajan hoitajat ja lokaatiot, mutta vaivan hoitaminen ei etene mihinkään. Ne on niin kiinni jotenkin sellasissa valmiiksi opituissa asioissa, että ne ei osaa ajatella ollenkaan itse mitään. Siinä sitten kokoajan selittelet uudelle hoitajalle alusta asti ongelmaa, jotta se voi taas laittaa lähetteen jonnekkin muualle, pois omista käsistä. Mä olen monesti sanonutkin sitä että jos terveydentila ei ole akuutti, ei kannata kuunnella niitä hoitajia yhtään missään. Tilanne menee aina vaan pahemmaksi kun siellä pyöritetään jo valmiiksi uupunutta ihmistä niin pitkään, että se ihminen ei edes itsekään välitä enää. Leikkaukset jne, joo hyviä, mutta jos yleisestä terveydestä kyse, älkää ikinä kuunnelko niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme