Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa tulisi päästä yli kauneusvastaisuudesta

Vierailija
10.07.2025 |

Sillä moni nainen kärsii hiljaa. On ihan ookoo hakea kauneutta edistäviä hoitoja. Me ei enää eletä 50-luvun maaseudulla, jossa oli pakko tinkiä. Mikäli koet tarvetta ehostaa itseäsi voit varata ajan ammattimeikkaajalle, tai kampaajalle. Osassa kampaamoista asennetaan suortuvia suoraan päähän, jos et halua satsata Torista saataviin hiuslisäkkeisiin. Youtubestakin näkee vieläpä ilmaiseksi stailistien julkaisemia vinkkivideoita.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen ikääntyneet, luonnollisesti vanhentuneet ihmiset kauniina. Jotka hyväksyvät harmaat hiuksensa ja rypistyvät kasvonsa. Jotka ymmärtävät sen, että elämässä on kyse paljosta muustakin kuin siitä, miltä näyttää. Juhliin voi laittautua ja yllättää kaikki. Kukaan ei ole täydellinen ja tulen surulliseksi siitä, miten ihan nätit nuoret tytöt löytävät vain virheitä itsestään. Tähänhän koko valtava kosmetiikkateollisuus pyrkii - "muutu joksikin muuksi, älä ole itseesi tyytyväinen..." 

Aloittaja ei puhunut harmaantuneista hiuksista vaan irti lähteneistä hiuksista. Kaljuuntumisen hyväksyminen on aika eri kokoluokan juttu kuin harmaantumisen hyväksyminen. On ymmärrettävää että ulkonäön takia hankkii peruukin tms. Olen itse käyttänyt meikkivoidetta finnien peittämiseen ja sekin on ihan ok, en meikkaa massiivisesti muuten. Mutta joo, olen samaa mieltä että pitää olla vähemmän pinnallinen koko yhteiskunnan. Kauneus on mun mielestäni jotain muuta kuin pintaa. 

eri

Vierailija
22/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60+ ja käynyt monenlaisissa  toimenpiteissä viimeisten 20 vuoden aikana. Ne rahat on kyllä hyvin käytetty. Olen todella tyytyväinen ulkonäkööni, enemmän kuin kaksikymppisenä. Suosittelen lämpimästi, jos on taloudellisesti mahdollista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai onko joku noita vastaan? Enemmän kritiikki on näitä b-luokan missijulkkiksia vastaan, jotka on milloin mistäkin tyhjäpäisestä asiasta esillä.

Kannattaisi olla seuraamatta niitä, niin niitä ei jatkuvasti pidettäisi esillä 

Vierailija
24/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään, kun nainen on huoliteltu ts. pukeutuu kauniisti ja kiva meikkikin. Tärkeintä kauneudenhoidossa on huolehtia ensin fyysisestä ja henkisestä hyvinvoinnista esim. liikkuminen, baletti, nukkuminen. Kaikkk silikoni- yms. täytteet kannattaa unohtaa.

-mies

Kannattaa nyt ihan aloittaa se ajattelu siitä, että _kukaan_ ei laita itseään miellyttääkseen muita. Miksi ihmeessä laittaisi?

En sanonut, että naisen tulisi laittautua minua varten, vaan että pidän siitä, kun nainen huolehtii itsestään ts. on huoliteltu?

-mies

Vierailija
25/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näihin ihanteisiin uskoo se on jokaisen oma asia. Se on pääosin kykymys itsensä hyväksymisestä kuin jostain leikkauksista joita lopulta otetaan loputon määrä kun ei mikään riitä. Sit ku ollaan. Ahneudella on paska loppu. Egon luomassa harhassa uskotaan että elämä on siitä kii miltä näyttää joz on 2 kg liikaa jossain niin se muka estää parisuhteen. Ehkä joidenkin mielestä ei kaikkien. Sellaset ihmiset jotka elää pelkästään pinnallisessa todellisuudessa jokainen ihon virhe on kriisi. 

Mut me vanhetaan jopa ne jotka itseään leikkelee. Alkaa näyttää viä pahemmalta mitä oli ennem leikkausta.

Kaikki mikä kiiltää ei oo kultaa.

Vierailija
26/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Ei hitto. 🤣

Jep. Nykyajan individualistisen ja sekulaarin yhteiskunnan narsistinen tuotos? Mitäs tykkäätte? 5/5?

Tyyppi käyttää elämänsä tekstinsä copypastettamiseen Vauva-foorumilla.

Vierailija
27/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kauneusvastainen, mutta otan enemmän sellaista ranskalaista linjaa: hyväksytään itsemme ja ehostaudutaan ja hoidetaan ulkonäköä omien piirteiden korostamiseksi, ei muuttamiseksi.

En ajattele kehoa virheellisenä, enkä ymmärrä ajattelua, jossa ihminen on kaunis vasta kun näyttää samalta kuin joku tietty ideaali. 

Vierailija
28/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäistetty naisviha on täällä vahvana. Naiselliset ja naisia ilahduttavat asiat nähdään tyhminä ja turhina.

Onko ankannokkahuulet naiselliset? Ehkä ne ilahduttavat vastaantulijaa, jopa naurattavat. 

Vierailija
29/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen kauneus näkyy myöz ulospäin. Ja sinut itsensä kanssa oleva ihminen on kaunis ja charmikas. 

Vaikka joku nainen olis kuinka kaunis hyvänsä ei hän silti hyväksy itseään. Vaikka olisi aihetta. Sisäinen tyytymättömyys ajaa näihin leikkauksiin. Vai onko itsekeskeisyys ja ulkonäkökeskeisyys menny jollain oli hieman yli.? 

Vierailija
30/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen ikääntyneet, luonnollisesti vanhentuneet ihmiset kauniina. Jotka hyväksyvät harmaat hiuksensa ja rypistyvät kasvonsa. Jotka ymmärtävät sen, että elämässä on kyse paljosta muustakin kuin siitä, miltä näyttää. Juhliin voi laittautua ja yllättää kaikki. Kukaan ei ole täydellinen ja tulen surulliseksi siitä, miten ihan nätit nuoret tytöt löytävät vain virheitä itsestään. Tähänhän koko valtava kosmetiikkateollisuus pyrkii - "muutu joksikin muuksi, älä ole itseesi tyytyväinen..." 

Vaalien aikaan huvitti nää yli 50 v  naiset täytettyine huulineen ja silikonein, vahvasti meikattuna.  Eikö politikkassa osaaminen ja asia olisi tärkeempää kuin kukertaa tunnetumman politiikan kainalossa nättinä?  No kukaan näistä ei päässyt ees valtuustoon, kai mun lailla ajattelee jotkut muutkin.

Vierailija
31/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se, että isoa osaa suomalaisnaisia ei kiinnosta erityisemmin itsensä ehostaminen tarkoita kauneusvastaisuutta. Ne jotka tykkää, saavat aivan vapaasti panostaa ulkonäköönsä haluamallaan tavalla ja ne joita ei kiinnosta panostaa, eivät sitten panosta.

Olen eri mieltä siitä, että ihan vapaasti saisi panostaa. Niitä nätimpiä vaivihkaa lytätään ja katsotaan päästä varpaisiin. Somessa ilman mitään suodattimia, jopa suoraan henkilön omaan profiiliin mennään lyttäämään.

Olen itse siis jo yli 50 vuotias, eikä tuollainen ole mihinkään hävinnyt. Itse sen sijaan sanon aivan suoraan vaikkapa ystävän teinityttärelle että onpa ihanat ripset tai jotain muuta pientä kehua. Tai sanon ystävälle, niin että hänen tyttärensä varmasti kuulee, että "kaunis tytär sinulla". Sen näkee, miten se "vanhan tantan edessä" epävarmana seisova teinityttö sädehtii kun saikin positiivista palautetta. Kun olen varma, että mun ikäisissä tantoissa on aina niitäkin, jotka ei kehu, vaan katsoo arvostelevasti pitkään päästä varpaisiin, kyllä nuoret naiset sen katseen ymmärtävät. 

disclaimer; kehun ulkonäköä kun en henkilöä tunne jotta voisin saavutuksia kehua! 

Vierailija
32/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniille naiselle on vanheneminen ehkä raskaampaa ja he kuvittelevat, että kirurgi voisi auttaa. No joskus voikin, useimmiten ei.

Vierailija
33/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaalien aikaan huvitti nää yli 50 v  naiset täytettyine huulineen ja silikonein, vahvasti meikattuna.  Eikö politikkassa osaaminen ja asia olisi tärkeempää kuin kukertaa tunnetumman politiikan kainalossa nättinä?  No kukaan näistä ei päässyt ees valtuustoon, kai mun lailla ajattelee jotkut muutkin.

Sanot, että osaaminen on tärkeämpää, mutta itse ruodit vain näiden naisten ulkonäköä :D

Vierailija
34/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tänäkin päivänä enkä tiedä miksi muut ihmiset ja varsinkin omat ikätoverit paheksuvat jos varttunut henkilö panostaa ulkonäköönsä kuten esimerkiksi muokkaa vartaloaan kuntosalilla, laitattaa kasvojaan, hiuksiaan ja kynsiään eikä pukeudu mummo- tai pappalookkiin vaan käyttää samanlaisia vaatteita kuin itseään nuoremmatkin. 

Vierailija
35/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi määrittää millainen on kaunis. Onko tästä, mikä meillä on nyt vallitseva kauneusihanne, pakko kaikkien tykätä ja pitää kauniina. Tarkoitan näitä täytteillä ja botoxilla pumpattuja naamoja, valtavia kumitissejä, isoja tekoper...seitä, ylivalkoisia hammaskuoria, silmät peittäviä tekoripsiä. Jos sanoo ettei tykkää niin saa vihat.

Vierailija
36/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60+ ja käynyt monenlaisissa  toimenpiteissä viimeisten 20 vuoden aikana. Ne rahat on kyllä hyvin käytetty. Olen todella tyytyväinen ulkonäkööni, enemmän kuin kaksikymppisenä. Suosittelen lämpimästi, jos on taloudellisesti mahdollista. 

Hyvä, jos olet tyytyväinen. Itse tosin epäilen, että jälki ei ole hyvää. Jos rikkaat julkimot, joilla on tod näk paljon enemmän rahaa käytettävissä leikkauksiin, näyttävät kammottavilta (Pricilla Presleyn esim), niin rohkenen epäillä, että juuri sinun kohdallasi on käynyt hyvä mäihä, koska yleensä rahalla saa ja hevosella pääsee. Monet silmä-leikkaukset ovat aivan liian helposti havaittavissa kaikenmaailman täytteistä poskipäissä puhumattakaan. Mutta toivottavasti olen väärässä, ja sinun toimenpiteet ovat todella onnistuneita. Kukin tavallaan.

Vierailija
37/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä tänäkin päivänä enkä tiedä miksi muut ihmiset ja varsinkin omat ikätoverit paheksuvat jos varttunut henkilö panostaa ulkonäköönsä kuten esimerkiksi muokkaa vartaloaan kuntosalilla, laitattaa kasvojaan, hiuksiaan ja kynsiään eikä pukeudu mummo- tai pappalookkiin vaan käyttää samanlaisia vaatteita kuin itseään nuoremmatkin. 

Minäkin ihmettelen. Ja ihmettelen myös sitä väitettä, että jos huolehtii ulkonäöstään, niin elämässä ei ole sitten mitään muuta. Itse ainakin olen sen verran pystyvä, että ehdin hoitaa ulkonäköäni ja sen lisäksi tehdä töitä, opiskella, huolehtia kodista jne.

Vierailija
38/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se, että isoa osaa suomalaisnaisia ei kiinnosta erityisemmin itsensä ehostaminen tarkoita kauneusvastaisuutta. Ne jotka tykkää, saavat aivan vapaasti panostaa ulkonäköönsä haluamallaan tavalla ja ne joita ei kiinnosta panostaa, eivät sitten panosta.

Olen eri mieltä siitä, että ihan vapaasti saisi panostaa. Niitä nätimpiä vaivihkaa lytätään ja katsotaan päästä varpaisiin. Somessa ilman mitään suodattimia, jopa suoraan henkilön omaan profiiliin mennään lyttäämään.

Olen itse siis jo yli 50 vuotias, eikä tuollainen ole mihinkään hävinnyt. Itse sen sijaan sanon aivan suoraan vaikkapa ystävän teinityttärelle että onpa ihanat ripset tai jotain muuta pientä kehua. Tai sanon ystävälle, niin että hänen tyttärensä varmasti kuulee, että "kaunis tytär sinulla". Sen näkee, miten se "vanhan tantan edessä" epävarmana seisova teinityttö

sädehtii kun saikin positiivista palautetta. Kun olen varma, että mun ikäisissä tantoissa on aina niitäkin, jotka ei kehu, vaan katsoo arvostelevasti pitkään päästä varpaisiin, kyllä nuoret naiset sen katseen ymmärtävät. 

disclaimer; kehun ulkonäköä kun en henkilöä tunne jotta voisin saavutuksia kehua! 

Kehuin aina omien tyttärieni ulkonäköä, koska itse en sellaisia kehuja koskaan saanut ja vaikka itseäni aikuisena kehuttiin, en koskaan uskonut vaan näin vain "vikani".

Sikäli kuin olen huomannut, tytöilläni ei ole ulkonäkökomplekseja, ainakaan sellaisia kuin itselläni oli.

Vierailija
39/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut tuollaista.

Etkö? Suomessa on sananlaskukin, "rumat ne vaatteilla koreilee". 

Kyllä se jostain luterilaisuudesta nöyryydestä tulee tällainen perustavanlaatuinen asenne pinnallisuutta ja kauneudenhoitoa vastaan. Tärkeää oli olla työteliäs, ei kaunis. Kyllä siitä pitäisi eroon päästä, ihminen saa olla mitä vain, miksi ei myös kaunis! 

Kyllä tuollaisesta asenteesta on päästy eroon jo aikoja sitten.

Ei kai kukaan milleniaali ole enää tuollaiseen kulttuuriin kasvanut, ainakaan suurin osa. Eli jotain poikkeuksia ovat ne jotka noin ajattelevat. 

Ja milleniaalit on jo yli kolmikymppisiä, osa yli nelikymppisiäkin. 

Pistoshoitoboomia kyllä kritisoidaan, se on mielestäni ihan aiheellistakin. 

Vierailija
40/59 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan on päästävä eroon Instagram, Tiktok hömppälehti painotteisista kauneus ihanteista. Tiktok ja Instagram kielto eduskunnan käsittelyyn.

Etkö kestä katsoa normaali painoisia ja kauniita ihmisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi