Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin kohtuukäyttörajat

Vierailija
10.07.2025 |

Loma olisi kiva istua iltaisin saunan jälkeen terassilla, ottaa pari olutta ja ruuan kanssa lasi viiniä. Voin olla juomatta ollenkaankin, ei siinä mitään. Mutta silti ihmettelen, että... 

Miten nämä alkoholin käyttörajat on laskettu? Miten ne voi olla kaikille samat, naisille 7 ja miehille 14 viikossa? Minä olen iso nainen, 184 cm pitkä ja painan 110 kg. Miksi minun kohtuukäyttörajani on pienempi kuin 160 cm 70 kg miehellä? Miten minun kohtuukäyttörajani voi olla sama kuin 150 cm 50 kg painavalla naisella?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 annosta viikossa on naisille hirvittävä määrä, tuo pitäisi muuttaa niin että max. 4 annosta kun tutkittua tietoa alkoholin haitoista erityisesti naisille on koko ajan enemmän.

Millä tavalla 7 annosta on hirvittävä määrä? Se on alle 5 tölkkiä 0.5l siideriä. Eli vaikka lauantaina 3 tölkkiä ja keskiviikkona 2 tölkkiä.

Vierailija
42/45 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on liikaa, ja mikään ei ole riittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa joskus minkä verran Englannin edesmennyt kuningatar Elizabeth joi päivässä alkoholia. Se ei ole mikään pieni määrä, silti hän eli pitkän elämän suht terveenä.

Vierailija
44/45 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlatkaa joskus minkä verran Englannin edesmennyt kuningatar Elizabeth joi päivässä alkoholia. Se ei ole mikään pieni määrä, silti hän eli pitkän elämän suht terveenä.

Ei Ellua kuitenkaan kännissä koskaan nähty. 

Vierailija
45/45 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään kohtuukäyttöä.

Onpas ja lisäksi on ongelma ja viihdekäyttöä. Jotkut vain ovat liian jääräpäisiä myöntämään faktoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi