Miksi työttömiä haukutaan Kela rotaksi, kun myös työssäkäyvät kuppaa lapsilisää Kelasta
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
tuttavan eläke on 3000 euroa brutto, mun palkka 2500 bruttona
ei ole järkeä
ja sitten vielä jotkut sanoo että kaikki työ on kannattavaa
Onhan tämä suomalainen systeemi ihan hanurista. :D toiset kuppaa kelasta rahaa lapsilisien muodossa ja toiset saa enemmän eläkettä kuin palkkatyössä oleva XD ei voi kuin nauraa enää tälle kummeli touhulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole järkeä
Onhan tämä suomalainen systeemi ihan hanurista. :D toiset kuppaa kelasta rahaa lapsilisien muodossa ja toiset saa enemmän eläkettä kuin palkkatyössä oleva XD ei voi kuin nauraa enää tälle kummeli touhulle
Ja vika aina työttömissä. Kaikki muut on puhtaita pulmusia. Jopa linnassa istuva rikollinen on puhdas pulmunen työttömään verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole järkeä
Ja vika aina työttömissä. Kaikki muut on puhtaita pulmusia. Jopa linnassa istuva rikollinen on puhdas pulmunen työttömään verrattuna.
taitaa se linnassa istuvakin saada enemmän fyrkkaa kuin työtön... hih hih lol
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole järkeä
Joo, tämäkin keskustelu hyvin nopeasti osoitti sen, että kaikki muut saa kupata rahaa kelasta, ei työttömät. Se, että pari kertaa vuodessa hakee kelasta rahaa on ok., ja sekin on ok että 8000 euroa tienaavat saa hakea kelasta rahaa, koska ovat niin "köyhiä"
Vierailija kirjoitti:
Rikkailta lapsilisät pois! Pitäisi olla tuloihin jotenkin sidoksissa. Eikö tätä ole välillä mietitty hallituksessa.
Mielestäni toisinpäin, mitä enemmän maksaa veroja sitä enemmän lapsilisää, jos elää tulonsiirroilla ei lapsilisääkään tipu.
Ja aloittaja työssäkäyvät maksaa veroja, maksaa päivähoidosta, eivätkä he nosta työttömyys päivärahaa joka on eri asia kuin lapsilisät
Ei mitään järkeä lapsilisissä. Poistetaan lapsilisät ja lasketaan verotusta.
En saa kelasta mitään rahaa, en edes lapsilisää. Tukia pitää leikata lisää.
Siksi persut ja ytk.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sellaisille vanhemmille pitäisi antaa lapsilisää jos tulot on 4000 euroa brutto. Eli jos vaikka molemmat vanhemmat saisi 4000 niin se olisi 8000. Niin miksi ihmeessä vielä pitäisi saada Kelasta rahaa, hei haloo?
Koska he maksavat ne lapsilisät pa porukalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten kelarahaa kuppaa nämä hoitovapaalaiset. Sehän perustuu ansiotuloon. En ymmärrä miksi korvausperuste on tuloperusteinen. Kaikille sama raha eli se sama kuin mitä työttömät saa.
Hoitovapaalainen saa 300 €/kk miinus verot. Äitiyslomasta kyllä saa palkan mukaan 3 kk rahaa ja sen jälkeen muutaman kuukauden ajan vanhempainrahakauden ajalta siitä tiputetaan osa pois.
Miksi äitiyslomalla kuuluisi saada palkkaa, miksi pomosi pitäisi elättää se että hankit itse lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä enemmän lapsia, niin sitä kalliimmaksi tulee yhteiskunnalle. Miksi minun lapsettomana tulisi elättää toisten lapsia, kun en edes omia halua?
Koska ne toisten lapset menevät kohta rahakkaisiin töihin ja maksavat nåsun tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80% suomalaista saa jotain tukea Kelasta, miettikää sitä työttömien haukkujat! 👍🏻
Ja tästä iso osa maksetaan velalla. Eikö ole hienoa👌
Eiköhän tässä pidä ottaa oikea kirves Riikkulin ompelusaksien sijaan käyttöön: roimasti yritystukia alas, kuten myös nykyisten eläkeläisten yli 2500 euron brutto eläkkeitä alas. Järjestelmähän sen mahdollistaa kun seuraava sukupolvi maksaa eläkkeen saajan fyrkat joten omaa rahaa ei kirves vie edes.
Listaamattomat yrityksen pääomaveron alle, ja vakuutuskuoret samoin. Nyt alkaa rolex-väki määkiä, siellä se filunki verosuunnittelussa on. Jos vituttaa liikaa edellä mainitut uudistukset ko. tuloluokkalaista jokin Suomen lentokenttä on auki ja passi taskuun. Keskiluokka elää jo nyt velkavetoisesti ja ensi vuonna alkaa tuskan hiet lentää tuleeko vaki
Niistä yritysten maksamista veroista se jaettava rahaa tule Kelallekin ja julkiseen talouteen. Ei sitä taivaasta jaeta.
Hulluinta on puistoruokailu, ilmaista ruokaa kakaroille puistoissa. Tai ei se mitään ilmaista ole, minä veronmaksaja sen maksan. Miksi??
Lapsien hankkiminen on OMA VALINTA. Ei yhteiskunnan tai pomojen tule sitä maksaa.
Taas nämä vonkujat aloittavat sen märinän siitä, että lapset pitäisi jo syntyessään jakaa loosereihin ja niihin jotka vain saavat ilon maksaa. Eiköhän kaikkien lapset ole edes syntyessään tasa-arvoisia. Kaikilla on ainakin mahdollisuus kouluttautua ja päästä aikanaan työelämään.
Tuota on iät kaiket mouruttu ja on todistettua, että paljon enemmän tulisi maksaamaan jos joka kuukausi lasketettaisiin,että maksetaanko tälle kaupan kassalle lapsilisää tässä kuussa, kun on tehnyt yhden ylimääräisen työvuoron. Ja tietenkin se johtaisi myös erilaisiin kyttäytksiin ja laskemiseen.
Vierailija kirjoitti:
80% suomalaista saa jotain tukea Kelasta, miettikää sitä työttömien haukkujat! 👍🏻
Ja moni työtön ei saa sieltä mitään. En minäkään. Ei ole lapsia, omistusasunto, päiväraha reippaasti yli toimeentulotuen rajan. Tervekin kun olen niin ei tule mitään yksityisen sairaanhoidon Kela-korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja moni työtön ei saa sieltä mitään. En minäkään. Ei ole lapsia, omistusasunto, päiväraha reippaasti yli toimeentulotuen rajan. Tervekin kun olen niin ei tule mitään yksityisen sairaanhoidon Kela-korvauksia.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Hulluinta on puistoruokailu, ilmaista ruokaa kakaroille puistoissa. Tai ei se mitään ilmaista ole, minä veronmaksaja sen maksan. Miksi??
Kyllä. Tietenkin! Just sinun verorahat menee puistoruokiin :D :D :D Ah tuota ylimielisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsien hankkiminen on OMA VALINTA. Ei yhteiskunnan tai pomojen tule sitä maksaa.
Yhteiskunnan kannalta on aika välttämätöntä, että jotkut myös lisääntyvät. Oikeastaan vaikea keksiä yhteiskunnan jatkuvuuden kannalta sen keskeisempää tehtävää. Minua se homma ei monestakaan syystä ole kiinnostanut, mutta ihan mielelläni kustannan veroillani myös lisääntyneille lapsista koituvia kuluja.
- vela
Työvoimatoimistot voisi lakkauttaa turhana kulueränä. Työllistymisen ammattilaisten luulisi löytävän muita töitä.
ei ole järkeä