Lomalaiset, mitä kaikkea olette tehneet tänään?
Heräsin kukonlaulun aikaan, kävin salilla ja kaupassa, pesin pyykkiä ja kävin asioilla. Nyt junassa matkalla kotiin. En aio enää tehdä ihmeempiä tänään.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Leikkasin nurmikon, leivoin kaavispiirakkaa ja luin kirjaa. Illalla saunaan.
Saunominen ja nurmikon leikkaaminen nollaavat vegaanisen hyvesignalointisi. Itse asiassa menet pahasti miinukselle.
Vierailija kirjoitti:
Olispa lomaa.
-työtön
Sähän oot käytännöss 24/7 lomalla?
Heräsin kuuden jälkeen, luin kirjaa melkein tunnin ennen kuin nousin ylös aamiaiselle. Siitä sitten pyörällä salille, treenin jälkeen pyöräilin ostamaan terassiöljyä. Söin lounaan, minkä jälkeen öljysin kaksi terassia. Nyt katson suunnistusta.
Pelkannut pleikkaa kuten olen tehnyt jo 3 viikko joka päivä. Tylsin loma ikinä. Kesä kohta loppu ja vasta nyt lupaillaan lämpöä.
Nukuin pitkään laivalla paluumatkalla Riikasta takaisin Suomeen. Eilen oli touhukas päivä, kun mentiin ensin bussilla Riikan keskustaan ja tutustuttiin kaupunkiin kävellen. Illalla illallinen laivalla, pubissa katsottiin naisten EM-ottelut ja niiden jälkeen nukkumaan.
Heräsin ennen klo 8. Käymässä ollut opiskelijapoikani oli keittänyt kahvit. Kahviteltiin. Sitten käytiin puhelinkaupoilla ja ostin pojalle uuden puhelimen ja vein hänet bussille, kun lähti kotiin.
Tulin kotiin, laitoin lounasta ja söin toisen pojan kanssa. Sitten käytiin äitini syntymäpäivän vuoksi äidin ja isän hautapaikalla kävelemässä. Kaupan kautta kotiin. Kaupasta jädeä ja kahvipullaa, nyt kahvilla parvekkeella.
Siivosin koko kämpän. Pesun pyykit, Kävin kaupassa, kävin juoksulenkillä 3 x. pelasin lautapelejä, Laitoin ruokaa. Kävin kirjastossa.
Vierailija kirjoitti:
Siivosin koko kämpän. Pesun pyykit, Kävin kaupassa, kävin juoksulenkillä 3 x. pelasin lautapelejä, Laitoin ruokaa. Kävin kirjastossa.
Uimahalli puuttui. Myös siellä kävin.
Päivä 2
Puolilta öin kun kaupoilta tulin innostuin tekemään kaalisalaatin, papusalaatin marinoitumaan.. kuin myös kassleriköntsän. Leivoin pullaa ja sämpylöitä raakana pakkaseen, siivosin loppu mökin. Vieras mökit myös. laitoin vieraille lakanat ja pyyhkeet. Tyynynpäällys minttuja kun ei ollut, niin suunnittelin tervetuliaispussukat kaikille..
Kello olikin sitten 04.27 mietin nukkumaan menemistä, mutta se koira oli yhä lenkittämättä. Eikä väsyttänyt.
Kyllähän se tässä pihapiirissä juoksee ja telmii. Kuin tuota mökkitietä kilsan eestaas, mutta tuo tarvii muutaman kerran 10 kilsaa, että asettuu.
Selkeesti emäntäkin, kun rytmi katoaa heti, kun liikunta jää vähiin, eikä perhe rytmitä.
Aamun noustessa juostiin koiran kanssa kilpaa maalaismaisemassa 8,7 km.
Uitiin ja köllähdettiin unille saunan terdelle. Puolilta päivin heräilin ja uin. Aamukahvit rauhaksiin..
Luin, kattelin Toimistopoikia, vilkuillut palstaa ja 💚nypin kasvimaata.
Suunnittelin heti valmista sähkösaunaa, kun en taaskaan jaksanut itteni takia saunaa lämmitellä tunteja. Semmonen tynnyrisauna pihan perälle puskaan piiloon. Otin mitat ja katselin vaihtoehtoja. Miehelle linkkasin ja tuo paniikissa soitti, ettethän sä vaan ole tilannut vielä mitään?! Pärjäätkö vuorokauden vai lähteekö heti tulemaan?
Lupasin olla kiltisti ja törsäämättä.. mutta ne pussukat piti ommella ja hakea täytettä..
Ompelin kyllä ja perjantaina piipahdan aamusta kaupoilla.
Tunnin verran haaveillut pitsasta. Pikku tulet pitää jonnekin tehdä, että saa paistettua. Tein kotona jo läjän pitsoja pakkaseen oman maun mukaan. Toiset elää makkaralla kesän, mä pienehköillä pitsoilla ja kaaliraasteella.
Tämmöstä pulinaa tää sitte on, kun mä yksin saan olla. Kiitos ja anteeksi.💚
Laitoin mökin siistiksi, ajoin 300 km ja nyt pesen pyykkiä. Poikkesin katsomassa alpakka-vauvaa, Kuhmoisten satamaa ja ihmettelin vastaan ajavia satoja motoristeja. Menossa varmaan Pyhäjärven Kirjavalle kierrokselle.
Tulin tänään Nizzasta, lentokenttä oli todella tyhjä kun ilmeisesti Finski lakkoilee taas?
Heräsin yhtä aikaa kaksivuotiaan kanssa, nyt olen suorittanut 14 tuntia. Nyt kun lapsi nukahti ja sauna on kuuma, löysin käsivarresta ilmeisesti borrelioosirinkulan. Onhan tämä joutenolo aika tanan raskasta.
Olen kerännyt kantarelleja ja mustikoita, käynyt uimassa, tehnyt puutarhatöitä, laittanut ruokaa nukkunut päiväunet ja suunnitellut kivaa tekemistä tuleville päiville.
Kävin leikkipuistossa lasten kanssa.
Ottanut aurinkoa kun se lopultakin on ollut mahdollista tälle kesää.
On se vaan niin ihanaa kun ei tartte tulla Suomeen. Elama taalla ulkomailla on paljon parempaa ja lampoa riittaa
ei palstan akat käy kampaajalla!