Nyt tunnen itseni taas normaaliksi! (ehkäisystä)
Synnytyksen jälkeen sain minipillerit -> tekivät mut suoraan sanottuna hulluksi. Huusin, raivosin, sydän pamppasi koko ajan rinnassa ja tuntui kun olisi ahdistunut koko ajan. Vaihdoin nuvaringiin, joka oli sopinut minulle ennen synnytyksiä ihan hyvin. Senkin kanssa tunnepurkauksia, kaikki vitutti, kaamea huuto jos lapsi vahingossa (tai välillä tahalleenkin) kaatoi maitolasin, seksihalut vähenivät olemattomiin (eli ei seksiä ollenkaan). Lopetin ne ja nyt menemme ihan kondomilinjalla.
Nyt vasta rupean tuntemaan itseni normaaliksi, en huuda enkä karju, pinna ei kiristy koko ajan, ei ole ahdistunut olo ja huumorikin on tullut takaisin. Seksi maistuu kanssa.
Tulin entistä varmemmaksi etten hormonaalista ehkäisyä halua. Miten varma tuo kondomin kanssa toimiminen on? Sopii meille molemmille tällä hetkellä kuitenkin. Voiko kondomia pitää pitkäaikaisena ehkäisynä?
Kommentit (4)
Meillä ollut käytössä pitkään, kohta laitatan hormonikierukan.
pahan nikkeliallergian takia.
Pelkään vaan että tulen sitten hormonikierukan kanssa samanlaiseksi raivotautiseksi kun olin muun hormoniehkäisyn kanssa.
ap
Ja kun haluttiin lasta, ei kun kumit nurkkaan ja kas, tulin laakista raskaaksi. :)
Mulle sopinut mainiosti, ei kanssa hormonihommat toimi, tekevät musta sekopään. Itse en tykkää kumeistakaan, ei voi edes koskaan harrastaa spontaania seksiä...