Elämä tuntuu välillä olevan paskaa
Kieltämättä se tuntuu. Kaikenlaisia ongelmia on. Ihan hemmetisti velkaa. Yli 45 tonnia. Lisäks ei osaa käyttää rahaa. En osaa elää pienellä rahalla. Töissä käyn ja lyhennän velkaa. Ei jää rahaa mitään. Velka ei lyhene. Alkoholiin myös menee rahaa ja se on ongelma. Elämä jotenki sekasin tai oon masentunut. Seurustelen myös. Tuntuu vaan että tässä missään ei ole mitään järkeä.
Kommentit (25)
Kai se vaan pakko jaksaa tätä elämää vai?
Ennen velkaa oli jopa puolet vähempi.
En tiedä on niin paljon ongelmia ettei jaksa tätä elämää
Tuntui etten saa apuakaan oikein mistään.
Elämä menny syvään paskakuiluun vaan
Anteeksi kun valitan mutta tilanne on vain paha.
Mitenköhän seurustelukumppanisi suhtautuu tuohon valitukseen? Itse kokisin, etten ole minkään arvoinen, kun elämä on paskaa vain.
Ota velat ja asiat hoitoosi. Katso vaikka pari jaksoa raharemonttia avuksi. Sinun vastuulla ne on ja voit ihan itse auttaa itseäsi.
Onko asenteesi muutoinkin pääsääntöisesti negatiivinen? Kokeile ajatella, mistä voit olla kiitollinen. Ja olla tyytyväinen kaikesta huolimatta elämään.
Se kuuluu elämään, että se on välillä paskaa. Välillä taas se on mukavaa. Se on elämän ominaisuus, ettei aina voi olla kivaa ilman vastuuta. Tietänet itse, mitä sinun tulee tehdä ongelmiesi kanssa, hae tarvittaessa apua niihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän seurustelukumppanisi suhtautuu tuohon valitukseen? Itse kokisin, etten ole minkään arvoinen, kun elämä on paskaa vain.
Ota velat ja asiat hoitoosi. Katso vaikka pari jaksoa raharemonttia avuksi. Sinun vastuulla ne on ja voit ihan itse auttaa itseäsi.
Onko asenteesi muutoinkin pääsääntöisesti negatiivinen? Kokeile ajatella, mistä voit olla kiitollinen. Ja olla tyytyväinen kaikesta huolimatta elämään.
kai se on negatiivinen,, olen kyllä käynyt terapiaa, mutta tuntuu että sekaisin vain.
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu elämään, että se on välillä paskaa. Välillä taas se on mukavaa. Se on elämän ominaisuus, ettei aina voi olla kivaa ilman vastuuta. Tietänet itse, mitä sinun tulee tehdä ongelmiesi kanssa, hae tarvittaessa apua niihin.
En jotenkin koskaan opi. oon ongelmatapaus ja teen vain lisää velkaa ja velkaa ja kaikkee paskaa elämässä.
Mulla on kai keskittymishäiriö tai mielenterveysongelmia
Muilla on myös ongelmia. Ehkä erilaisia. Joillakin samanlaisia. Vähennä alkoholia jos voit. Toivottavasti velka lyhenee tai sukulainen voisi auttaa. Entä puhuminen yksityisen jonkun ymmärtävän terapeutin kanssa, että itse päätät kuka ja miten jutellaan, ei väärää ihmistä siihen (vaihto jos ei toimi). Oot tosi rohkea jo nyt, kun oot töissä. Toivottavasti on lomia.
68 vuotta ollu ihan perseestä..kaikki päin v i t t u a..
En kai ole ihan terve tai menny ihan sekasin tän rahan käytön kanssa ottanu vaa velkaa.
Ahahaha.... taas Allu valittamassa. Ja tänään sitten taas seurustelukumppanikin löytyy, eilen sitä ei ollut. Voi jumaliste mikä taliaivo.
Onko mitään mikä toisi iloa tai parempaa elämää. Tai lepoa tarpeeksi. Alkoholi voi väsyttää. Mitä haluaisit elämääsi ja mitä et. Entä haluatko joskus käydä Välimerellä lomalla tms.
Jotkut päivät on kultaa
jotkut päivät on kultaa ja kiveä muut
joskus lämpimään multaan saa juurtua puut
joskus jäätävä tuuli saa huurtumaan luut
jotkut päivät on kultaa ja kiveä muut...
🌞
Vierailija kirjoitti:
Ahahaha.... taas Allu valittamassa. Ja tänään sitten taas seurustelukumppanikin löytyy, eilen sitä ei ollut. Voi jumaliste mikä taliaivo.
En ole Allu
Ei tietenkään missään ole mitään järkeä kun et tiedä siitä tarpeeksi. Buddhalaisuus opettaa, että kärsimys on osa elämää, mutta kärsimys ei ole ikuista. Se on seurausta siitä, miten ajatuksesi ja halusi kietoutuvat toisiinsa. Alkoholi ja raha ovat vain asioita, jotka voivat joko hallita sinua tai joiden kanssa voit oppia elämään viisaasti.
Tärkeintä ei ole pakoon juokseminen, vaan hyväksyminen, tunnista se, missä olet nyt, ja ota vastuu siitä. Nyt on aika rakentaa vahvempi sinä, askel kerrallaan, ilman itsesi syyllistämistä mutta ilman myös itsesi sääliä.
Hae apua, opiskele. Kreikassa on tälläinen sana kuin odysseia joka tarkoittaa elämän mittaista seikkailua ja uskon täydestä sydämestäni, että seikkailu ei lopu ennen kuin ihminen päättää lopettaa sen/kuolema korjaa.