Ostaisitko uudemman auton tässä tilanteessa?
Nykyinen auto on ihan mieleinen ja vikoja ei ole ollut, mutta vanha ja kilometrejä 250 t, dieselauto.
Suunnitelmissa oli ostaa uudempi hybridiauto, jos saan haluamani työpaikan ja on siis vakautta maksaa autolainaa. Sain sen työpaikan, mutta käytännössä teen nyt pelkkää etätyötä, eli auto pääasiassa vaan seisoo pihassa. Kaupassa sillä käydään ja joskus naapurikunnassa, mutta kaikki pidemmät matkat tehdään toisella autolla.
Ei taida olla mitään järkeä lähteäkään nyt autokaupoille? 😄
Kommentit (27)
Riippuu sun rahatilanteesta ja siitä minkälaisen arvonaleneman olet valmis kärsimään.
Näillä vanhoilla autoilla on siinä mielessä mukavan huoletonta että arvonalenema on jo kärsitty eli rahaa menee ainoastaan korjauksiin silloin kun niitä ilmaantuu.
Jäi sitten kertomatta että millaista ajoa tuo työmatka-ajo on? Pääasiassa moottoritietä vai ei? Matkan pituus? Etkö joka tapauksessa voi jo nyt alkaa säästämään uuteen autoon niin et tarvitse niin paljon sitten velkaa?
Kunhan vaan kysyn......
Ajelisin sen nykyisen auton loppuun. Voi kestää pitkäänkin jos etätöiden takia ei tule kilometrejä.
Kannattaneeko sitä nykyistäkään autoa edes pitää seisomassa? Jos vaikka siellä kaupassakin voisi käydä sillä toisella autolla?
Aika uuden rapsakkahan tuo kuulostaa olevan, itsellä alkaa tulla 400 tuhatta täyteen ja mietin vähän että vaihtaisko uudempaan. Nyt olis kyllä ihan hyväpalkkainen työ ja muut velat maksettu, niin pystyisi vaikka rahoitustakin makselemaan, paitsi että jokavuotiset yt:t hillitsee velanottointoa. Pitänee katsoa miten saa säästöjä kertymään ensin.
Me olemme aina käyttäneet autot "loppuun". Viimeisin miehen diesel (250 000 km) ajettu yhä soiva peli myytiin tyttärelle parilla tonnilla ja ostettiin tilalle hybridi.
Oma bensakäyttöinen 13v pikkuautoni (120 000 km) seisoo pihassa yhä enemmän. Koska kilsoja on niin vähän ja ikää niin paljon saa vanhetakin ihan rauhassa, kunnes pääsen eläkkeelle.
Mihin ylipäätään tarvitsette kahta autoa?
Jos tuo on oikea diiselauto ajalta ennen urea-pakkoa niin en missään nimessä luopuisi siitä.
Uusi auto kannattaa vain jos sillä on todella paljon ajoa, jos ajoa on vähän niin vanha kohtuullisesti ajettu on oikein hyvä valinta.
Hybrideissä ei enää ole mitään järkeä. Enemmän hajoavia osia vain.
Osta tavallinen perus Toyota ..hybriidin voi ostaa mutta ilman latausjohtoja ne menee rikki ..kato vaikka Jessen videoita
250t ajettu diesel, jos olet tyytyväinen aja loppuun se. Katsele sitten tilanne uudestaan. Itse möin auton kun työttömänä ei paljon ole käyttöä ja kuitenkin pakolliset maksut juoksee. Hesassa maksaa pelkkä kadunvarsipysäköintilupakin vuodessa yli 700 euroa.
en mä tuossa tilanteessa ottaisi autolainaa.
a) sä et edes tarvitse autoa
b) sun vanha 2500000ajettu diesel kestää vielä toisen 250 000km ihan kivasti
c) jos ei ole varaa AIVAN uuteen autoon, tuttu vanha ja vanhempikin auto on lähes aina parempi kuin tuntematon vähän uudempi auto: Molempiiin tulee varmasti pikkuremppaa, mutta tutun auton kanssa ainakin tiedät mihin ne tulee ja osaat varautua mihin
Vierailija kirjoitti:
Jäi sitten kertomatta että millaista ajoa tuo työmatka-ajo on? Pääasiassa moottoritietä vai ei? Matkan pituus? Etkö joka tapauksessa voi jo nyt alkaa säästämään uuteen autoon niin et tarvitse niin paljon sitten velkaa?
Kunhan vaan kysyn......
Kerroin kyllä että työ onkin etätyötä. Eli sitä työmatka-ajoa ei ole. Ap
Tarvitaan kaksi autoa, koska toinen auto on käytössä ja poissa 3-5 vuorokautta viikossa, ja sinä aikana kyllä on usein tarve käydä kaupassa, lääkärissä, kaverilla tms. Täällä ei ilman autoa pärjää.
Eka dieselautoni, eli en ehkä ole osannutkaan ajatella miten paljon tuolla on käyttöaikaa vielä 😄 Eli aivan totta, ei kannata nyt sitä mihinkään vaihtaa. Tuttu ja turvallinen. Ap
Osta sitten kun nykyinen auto hajoaa. Säästä sitä varten jo ennakkoon.
Suotta vaihtaa toimivaa.
Itsellä sisäänajettu +400000km Volvo (ruotsalainen). Öljyt ehkä voisi taas vaihtaa.
En ostaisi jos menee katsastuksesta läpi ja ehkä pikkuremppaa joutuu tekemään. Sitten jos eteen tulee isompaa hitsausta tai kone- tai laatikkoremppaa, niin sitten vasta uudempaa tilalle.
Vaihtaisin ainakin bensaan, ettei tarvi maksaa dieselveroja. Jos onnistuu niin tee niin kuin minä, annoin dieselin ja sain bensanauton. rahaa ei liikkunut mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on oikea diiselauto ajalta ennen urea-pakkoa niin en missään nimessä luopuisi siitä.
Uusi auto kannattaa vain jos sillä on todella paljon ajoa, jos ajoa on vähän niin vanha kohtuullisesti ajettu on oikein hyvä valinta.
Vuoden 2008 auto, joten ihan oikea 😄 ap
Tuskin kestää ilman remontteja enää kun parisataa tuhatta km. Menee ainakin laturi, voi tulla jopa 300€ maksamaan.