Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään iäkkäitä vieraita syömään?

Vierailija
09.07.2025 |

Mitä ruuaksi? En yhtään keksi. Voisiko joku auttaa. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hyvä rahka.

Vierailija
22/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hirven jauhelihaa, voisin tehdä pullat ja kastikkeen ja uudet potut ja salaatin ja leipää. Vaikka huomenna. Jäisi perjantaille lounas töihin. 

ap

Miksi kerrot tuon vauvapalstalla? Kalastelet kiitosta. Typerää, lapsellista ja luotaantyöntävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hirven jauhelihaa, voisin tehdä pullat ja kastikkeen ja uudet potut ja salaatin ja leipää. Vaikka huomenna. Jäisi perjantaille lounas töihin. 

ap

Miksi kerrot tuon vauvapalstalla? Kalastelet kiitosta. Typerää, lapsellista ja luotaantyöntävää.

Kateus vie kalatkin vedestä.

Ap

Vierailija
24/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

🤮

Vierailija
25/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jokin laatikkoruoka, Janssonin kiusaus, kinkkukiusaus. Tai keitto, yleensä vanhemmat ihmiset on tottunut syömään keittoja. Vaik sosekeitto alkuun, siihen smetana tai ranskankerma päälle. Sitten kiusaus. Kermalla saat lisättyä energiaa.

Vierailija
26/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makkarakeitto.

Kaalilaatikko.

Lihapullia.

Ei kiitos tuommoisia mössöjä. Mieluiten söisin erilaisia kiinalaisperäisiä sapuskoita, kanawokki menee aina rapeakuoristen sämpylöiden ja hyvän viinilasillisen kanssa. Tai kunnollinen ohuenohut lehtipihvi maustevoilla ja uusien yrttiperunoiden sekä hyvä fetajuustosalaatin kera. Ei ainaista lohta!

t. Iäkäs

Vierailija
27/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida kaikki olla kotona 🙄 Oletko muistanut ottaa lääkkeesi?

Vierailija
28/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista ruokaa. Ei vanhemmilla ihmisillä sen erilaisempi maku ole kuin nuoremmillakaan.

Vierailija
29/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei mitään pullia. Ruuan pitää olla märkää. Mieluummin hirvenlihakeitto. Tai muusi ja hirvenlihahöystö hirvikäristyksen tapaan. Puolukkasosetta kans.

Vierailija
30/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat ikääntyneillä? Me ollaan 75v ja 78v ja syödään ihan samaa ruokaa kuin nuoremmat. 

Eilen tein kanan sisäfileistä maukkaan aterian. Maustoin fileet sitruunanmehulla, suolalla ja pippurilla. Jauhotin kevyesti, paistoin öljy-voissa kauniin värisiksi. Siirsin fileet paistovuokaan, rahastoon päälle sekä sitruunankuorta että parmesaania, loraus kermaa. Tämän tein siis valmiiksi

Kun vieraat tulivat, lykkäsin vuoan uuniin 15 minuutiksi. Perunoita oli lisäksi ja mansikka-meloni-fetasalaattia.

Vierailija
31/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kateus vie kalatkin vedestä.

Ap

Et voi olla tosissasi? Kuka olisi jostain RUOASTA kateellinen? Hanki apua.

Vierailija
32/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä he tulevat. Turha siitä nillittää.

olen loistava kokki, kokkaan vanhemmilleni vähintään kaksi kertaa viikossa. Ruuan ja jälkiruuan. Kokkaatteko te vanhoille vanhemmillenne? Pidättekö yhteyttä?

viimeksi oli uunilohta ja uusia perunoita. Teen sitä jos ei tule muuta ehdotusta. Huomennakin tulevat, silloinkin pitäisi siis kokata! Laitanko teinit grillaamaan? Vai olisiko joku muu ruoka paikallaan? 

ap

Mun vanhemmat on kuolleet eli en kokkaa heille.

Nämä sun kysymykset on hassuja. Vanhempasi käyvät lähes joka päivä, ei luulisi olevan vaikeaa. 

Miten ne teinitkin nyt tähän vedit???

Vierailija
33/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee jokin laatikkoruoka, Janssonin kiusaus, kinkkukiusaus. Tai keitto, yleensä vanhemmat ihmiset on tottunut syömään keittoja. Vaik sosekeitto alkuun, siihen smetana tai ranskankerma päälle. Sitten kiusaus. Kermalla saat lisättyä energiaa.

Sellainen kettuiluviesti. Sivusta 

Vierailija
34/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 72v ja toivon, että tarjolla on sushia. Tai sitten ihan vain kunnollista lohisalaattia. Nuoremmat kuvittelevat, että olen ikäni syönyt perunavelliä, mutta kyllä meillä käytiin pizzalla jo ennen kuin nykynuoret olivat syntyneet.

Vierailija
35/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä riivaa kiusaamaan ja laistamaan ja aliarvioimaan? Eikö ole muuta elämässä kun nimettömänä haukkua toisia netissä? Oletteko edes mitenkään kiinni yhteiskunnassa. Yhteiskunnan autettavaa kuitenkin, kaikki pitäisi ilmaiseksi saada.

ap

Miksi ihmeessä kirjoitat tällaisista?

Vierailija
36/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää mainita iäkkäät eikä vaikka omat vanhemmat tai vieraat? En millään usko, että nykyisillä iäkkäillä olisi mitään ennakkoluuloja ruokia kohtaan. Voi, voi, jo v.1967 syötiin kesätöissä sammakonreisiä Ranskassa.

Vierailija
37/37 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään liharuokia. Ne jää hampaanväleihin. Helposti pureksittavaa esim. jotain keittoa, kesäkeitto voisi olla hyvä. Pehmeää leipää ettei tule yskäkohtaus ja saa alas helposti. Bon appetit! Jälkiruokana hedelmäsalaatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä