Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Levy jää pyörimään päässä" Miten lopettaa?

Vierailija
08.07.2025 |

Kaksi päivää olen pyöritellyt samaa asiaa päässä ja alkaa jo ahdistamaan. Ylipäätään ahdistaa, kun en saa ajatuksia muualle kuin hetkellisesti ja sitten taas jatkuu tämä sama pyöritys. Ja aina siis kyseessä negatiiviset, minuun kohdennetut asiat. Mietin, mitä olisin voinut tehdä toisin tai olisi pitänyt tehdä niin tai jättää tekemättä. Tämä on pitkän päälle oikeasti todella uuvuttavaa, kun nämä samat ajatukset tulee jo uniinkin ja herään niihin keskellä yötä ja en saa enää unta :( 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää täyteen viinaa

Vierailija
2/10 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisuudu alasti ja lähde kaupungille. Menee ajatukset muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin nostat vain neulan ylös.

Edellisellä oli hyvä vinkki miten.

Vierailija
4/10 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue lehtiä, kirjoja jne. Saat muuta ajateltavaa. Aivot tottuu pikkuhiljaa toisenlaiseen muutokseen kun et ajattele epämukavia asioita.

Vierailija
5/10 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyri ratkaisukeskeisyyteen. Kirjaa vaikka ne  mielessä pyörivät ajatukset, mitkä sinua eniten vaivaa. Mikä on semmoinen asia, mihin voisit itse vaikuttaa? Kirjaa kaikki ajatukset ylös. 

Sen jälkeen lähde vaikka kävelylle, katso vaikka hyvä elokuva elokuva tai tee jotain muuta mukavaa, jotta saat mielen ja ajatukset hetkeksi toisaalle. 

Kyllä kaikki järjestyy. 

Vierailija
6/10 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden ajatuskehien takana on tunteita, jotka jäivät vaivaamaan sinua. Kohtaa nuo tunteet. Anna niiden tulla vapaasti, rajoittamattomina, ja arvottamatta, arvostelematta, tuomitsematta niitä tunteitasi. Vain kokien, tuntien. Viivy hetki. Anna itsellesi lupa tuntea ne kaikki tunteet. Toista prosessi aina kuin ajatukset palaavat. Vaatii hieman harjoittelua alkuun.

Vierailija
7/10 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää jättää itsesyytös. Elää tätä päivää, ei eilistä. Ja sanoa alitajunnalle se. Mennyttä ei takaisin saa, vain tämä hetki on.

Vierailija
8/10 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täysin sama ongelma, jatkuvasti jää levy pyörimään päähän. Muistan pitkän ajan takaa kun joku on sanonut minulle jotain negatiivista, hyviä juttuja harvemmin muistan. Ja jonkun tilanteen jälkeen saatan miettiä monta päivää että miksi sanoin jonkun asian niin tai näin ja olisi pitänyt sanoa toisin tai jos joku on sanonut minulle jotain negativiista. Yksi levy on pyörinyt päästä viime joulukuusta lähtien kun pomon pomo lähetti ikävän sähköpostin, se tuli nyt vielä kesälomallakin uniini. Ja itselläni ei kirjojen lukeminen tai leffojen katselu auta kuin hetkellisesti, aina en pysty edes rauhoittumaan että pystyisin leffaa katsomaan jos joku levy vaan jauhaa päässä ja vaivaa mieltä, todella rasittavaa. Työterveyteen en mene kun takuulla saisin kenkää seuraavalla yt-kierroksella.

Vierailija
9/10 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainoa mikä auttaa siihen että kun levy jää pyörimään päässä on alkoholi, usein kun viikonloppu alkaa niin työhön liittyvät jutut pyörii päässä. Nyt edelleen pyörii sama levy päässä viime viikolta. Ärsyttää kun tunnen itseni mitättömäksi töissä kun mitään ei kerrota ja yhtäkkiä uusi kesätyöntekijä aloittaa juuri kun mnä aloitin kesälomani ja kun tulen lomilta takaisin niin kukaan ei ole viitsinyt edes mainita kesätyöntekijälle että minäkin kuulun ryhmään.

Vierailija
10/10 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää biisi jää soimaan sun päähän. Tää biisi jää soimaan sun päähän. Tää biisi jää soimaan sun päähän, eikä lähde sieltä milloinkaan pois.

Yleensä auttaa.

Mut ei ehkä tuohon auta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme