Mistä kakun päälle syötäviä kukkia?
Näyttävät kauniilta mutta ostetaanko ne siis kukkakaupasta vai kerätään tien varsilta? Orvokkeja monissa kakuissa koristeena ja ihanko ihmiset ostavat orvokkiamppelin ja koristelevat sillä?
Kommentit (25)
Eli mistä sellaisia siis ostetaan?
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta tietysti. Vihannesosastolta.
Ihan marketin kylmähyllystäkin voi löytää.
Näin ainakin viikko sitten Prisman he-vi osastolla. Oli orvokkia ainakin ja jotain muutakin, mutta en muista mitä, kun vain nopeasti katsoin.
Kaikki kukat on syötäviä. Ainakin kerran.
Ainakin ihan perus K-Supermarketissa myydään syötäviä orvokkeja. Niissä siis erikseen on maininta, että ovat syötäviä.
Olen nähnyt noita kauppojen vihannesosastoilla.
Vierailija kirjoitti:
Näin ainakin viikko sitten Prisman he-vi osastolla. Oli orvokkia ainakin ja jotain muutakin, mutta en muista mitä, kun vain nopeasti katsoin.
Joo, meidän S-marketissa oli myös neilikkaa.
Prisman (tai Cittarin) heviosastoa kannattaa kokeilla, siellä minäkin olen nähnyt syötäviä orvokkeja. Löytyi samasta paikasta, missä on marjat ja ananakset. Löytyy kyllä aika harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ostanut joskus Prismasta.
Hommaa ihan tavallinen rääpittävä hyydekaakku.
Jos ostat kaupasta, etsi vihannes- ja hedelmäosastolta rasia, jossa lukee 'syötäviä kukkia'.
Jos keräät luonnosta tai puutarhasta, käytä ihan normaalia järkeä: selvitä, mitkä ovat syötäviä ja kerää puhtaalta paikalta kuten keräät vaikkapa marjasikin.
Ja tuonne vähän ylemmäs: kukaan? Mistä sinä sen tiedät? Ihan sama kuin minä sanoisin, että ei kukaan mitään mansikoita tahdo syödä. Vaikka en niistä lötköistä puutarhamansikoista pidäkään, ei se koko maailman totuus ole.
Sellainen metsämansikan oksa , jossa on lehtiä ja mansikan kukkia ja ehkä mansikkakin, on kaunis pikku kimppu kakun reunalle.
Nokkoset on syötäviä. Sopii kakkuun kuin nyrkki nenään
Lemmikki on myös syötävää, mutta sen sesonki meni jo.
K supermarketissa ja cm olen nöhnyt leivos/ marja hyllyllä. Orvokit ym ovat erikseen muovirasioissa.
Luonnosta syötäviä kukkia ovat mm. Orvokki,mesiangervo, lemmikki, apilat, horsma, ruiskaunokki, kissankello
Kasvatettavistta mm.kehäkukka, kurkkuyrtti, tuoksupelargonia, samettikukka, ruusut
( ja tietysti myrkyttä kasvatettuja)
Kyllä ne pitää olla siihen tarkoitukseen kasvatettuja. Ei mitään myrkkyjä ym. Laita mansikoita, ei kukaan halua mitään kukkia syödä.