Olin työtön, masentunut ja uupunut
Jotenkin sain raahattua itselleni masennuksen ja työttömyyden keskellä uuden opiskelupaikan ja koulutuksen. Sainkin kuin ihmeen kautta vakituisen viran, kun valmistuin, joka helpotti masennusta ja taloudellista ahdinkoa.
Nyt olen 5 viikkoa lomalla ja ekan viikon vain lepäsin, olin saanut kitkutellen säästettyä rahaa mökkilomaan Ahvenanmaalle perheen kanssa yhdessä miehen avustuksella. Lepäsin ja virkistyin. Oli ihana loma.
Nyt palattuani kotiin koin jonkun ihmeen ja jostain sain energiaa alkaa tehdä kodin suursiivousta, olen pessyt ikkunat, verhot, lattiat ja matot. Pyyhkinyt ovia ja kodin pintoja ja siivonnut kaappeja. Kotini on ollut sotkuinen ja likainen, kun masentuneena en jaksanut tehdä mitään kotihommia, opiskelu vei kaiken vähäisen energian mitä oli jäljellä.
Nyt vuosiin, olen saanut kodin siivottua perusteellisesti ja tänään tuntui, ja tajusin, että mähän olen ihan eri henkilö kuin aiemmin!! Jaksan ja en uuvu enää pienistäkään kotihommista. Olen leiponut lomalla mm mansikkakakun ja nyt tää kodin kuntoon laitto!!
Vielä on lomaa jäljellä monta viikkoa, aion lukea kirjoja, katsella leffoja, käydä rannalla ja viettää perheen kanssa aikaa.
Melkein itkin kun tajusin että masennuksen kuristava uupumus hellittää ja mun elämäntilanne on kohisten parantunut. Tunnen mielihyvää mm töistä joissa olen kokenut pärjääväni ja pystyväni. Ja miten ihanaa saada vihdoin talous pikkuhiljaa kuntoon ja että voi ostaa jopa asioita joita tarvii, kun työttömänä en vuosiin voinut ostaa esim kenkiä tai vaatteita itselleni tai ostaa yhtään mitään muuta kuin pakolliset ruoat yms.
Toivon sydämestäni, että tää elpyminen jatkuu elämässäni
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Kaipa silti kaipaat vapautta ja lepoakin. Ettei työ sanelisi kaikkea tai olisi vankila.
Ei toki. Teen osa-aika työtä kun koen, etten vielä uskalla tehdä täyttäpäivää. Nyt teen 26 tuntista viikkoa joten työpäivät on lyhyitä ja viikonloput vapaat.
Kaipa silti kaipaat vapautta ja lepoakin. Ettei työ sanelisi kaikkea tai olisi vankila.