Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ripuloiva suomalaisnainen poistettiin Finnairin lennolta En tiedä, korvaako kukaan

Vierailija
08.07.2025 |

Nainen kävi ennen lennon nousua koneen vessassa, minkä takia häntä alettiin epäillä sairaaksi.

Nainen kertoo, että hänen uudestaan jonottaessaan koneen vessaan, lentoemäntä tuli puhuttamaan häntä. Lentoemäntä kysyi syytä naisen vessakäynnille. Nainen kertoo vastanneensa, että hänen vatsansa on hieman sekaisin.

Nainen kertoo panneensa hieman kapuloita rattaisiin, kun häntä pyrittiin saamaan poistumaan koneesta. Hän kertoo sanoneensa, että ei lähde koneesta mihinkään, ennen kuin poliisit tulevat hakemaan. Lopulta hän kuitenkin myöntyi, koska ei halunnut pahentaa tilannetta.

Otin kimpsut ja kampsut ja venailin siinä portailla, kun linja-auto tuli hakemaan.

Kommentit (416)

Vierailija
121/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaana lentokoneeseen.

Tämä.

A) voi tarttua 

B) tällaiset sar.ja.pas.kan.ta.jat varaa WC itselleen koko lennon ajaksi tai lähes koko lennon ajaksi eikä kukaan muu pääse vessaan 

Vierailija
122/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää🙁😡.

Minulla on Ibs,eli ärtyvä suoli ja saattaisin käydä jopa kahdesti ripulilla ennen koneeseen nousua. Kyllä vit""tasi,  jos joku lentoemäntä alkaisi leikkiä lääkäriä eikä päästäisi koneeseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokonekin olisi kyllä ikävä paikka istua ripulipaskat housussa esim. 13 tuntia putkeen. Että sikäli ymmärrän poistumiskäskyn.

Tämä.

C) olo voi huonontua lennon aikana

Vain terveenä koneeseen 

Vierailija
124/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta niin lääkäreiden pitää päästää sitten ibs sairaudesta eläkkeelle. Itse ravaan töissä vessassa välillä 3 kertaa puolen tunnin aikana.

Vierailija
125/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää🙁😡.

Minulla on Ibs,eli ärtyvä suoli ja saattaisin käydä jopa kahdesti ripulilla ennen koneeseen nousua. Kyllä vit""tasi,  jos joku lentoemäntä alkaisi leikkiä lääkäriä eikä päästäisi koneeseen!

Siinä tapauksessa ei kannata lentää ollenkaan - lentohenkilökunnalla on se päätösvalta ja viimeinen sana arvioida oletko lentokuntoinen.

Vierailija
126/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokonekin olisi kyllä ikävä paikka istua ripulipaskat housussa esim. 13 tuntia putkeen. Että sikäli ymmärrän poistumiskäskyn.

Mellevät hajut koko koneessa.

Vierailija
127/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi outoa. Minulla on suolistosairaus. Täytynee jatkossa pukea aikuisvaippa ja paskoa siihen. Haluan kuitenkin matkustaa.

Kun lentokoneesta soitetaan lääkärille, kyllä se lääkäri ottaa kantaa syyhyn (onko norovirus). Jos rehellisesti ilmoitat suolistosairaudesta, lääköri tuskin epäilee noroa.

Kyllä lentoyhtiö tietää jokaisen suolistosairaan koneessa ilman ilmoitustakin, koska tarvittaville lääkkeille on oltava luvat kunnossa ja ne tarkastetaan kentällä. 

No eipä ole tarkastettu millään lentokentällä ei Suomessa, Euroopassa eikä Aasiassa mun Imodiumeja, Gavisconeja ja muita troppeja IBS:n hoitoon viimeiseen 17 vuoteen. Eikä lentoemännät häiriintyneet vessassakäynneistä. Japanissa käyn vuosittäin ja lennän tällä ripulimahalla vähintään sen 13h suuntaansa - mutta en tosiaankaan nappaile laksatiiveja ennen matkaa kuten tässä tapauksessa.

Vierailija
128/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskotko sinä housuun aina lentokoneessa? Minä kävisin vessassa.

Koko ajan ravaat kun vatsa sekaisin?

Entä pääseekö sinne vessaan enää muut asiakkaat?

Vierailija
129/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran samalla lennolla ripulisen ihmisen kanssa ja todellakin olisin toivonut että ko. henkilö olisi jätetty pois lennolta! Oli ripulinen jo koneeseen tullessaan. Ei käynyt kateeksi niitä jotka istuivat tämän p*skahousun kanssa samalla rivillä!

Vierailija
130/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää🙁😡.

Siinä tapauksessa ei kannata lentää ollenkaan - lentohenkilökunnalla on se päätösvalta ja viimeinen sana arvioida oletko lentokuntoinen.

Minä en halua, että ne lentää joilla on pyörätuoli, vievät tilaa ja liikkuminen hidasta.

Työnantaja voi määrätä ibs sairastavan työmatkalle.

Vierailija
131/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää🙁😡.

Kukaan ei kiellä sinua käymästä vaikka kahdesti ripulilla ennen nousua - kunhan teet sen terminaalissa. Imodium on keksitty. Lentoemäntä ei leikkinyt lääkäriä vaan lääkäri määräsi matkustuskiellon.

Vierailija
132/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö ei yleensä itse käytännössä tiedä, kummasta on kyse, ruokamyrkytyksestä vai tarttuvasta ripulitaudista. Ei sinne koneeseen tulla tartuttamaan vaan sillä perusteella, että saattoihan se olla se eilisiltainen salaattikin.

Ihan käsittämätöntä porukkaa täällä. Melkein toivoisi uuttaa pandemiaa, kun jo parissa vuodessa on kaikki perusasiatkin unohtunut hygieniassa ja tartuntojen hallinnassa. Esim että sairaana ei matkusteta joukkoliikenteessä.

Milloin ihmisistä on tullut näin tautikammoisia? Ennen koronaa oli ihan normaalia, että joku aina lennolla aivasteli. Joku joskus oksentelekin, kun oli matkapahoinvointia. Itseä ei pelota tällaiset yhtään. Jos sairastun, niin sitten sairastun.

Vierailija
133/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tästäkin tapauksesta saada jonkun silminnäkijän kommenttia vielä siitä millaista tämän artikkelin henkilön käytös on ollut. Siinähän se sitten selviää.

Vierailija
134/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair = kehitysmaatason firma, ensimmäisen maailman hinnat.

Vierailija
135/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska ei pääse eläkkeelle voi kuitenkin työskennellä ravintolassa, vaikka ripuloi 12 kertaa päivässä, kun on ibs. Eläkkeelle kun ei pääse.

Vierailija
136/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta niin lääkäreiden pitää päästää sitten ibs sairaudesta eläkkeelle. Itse ravaan töissä vessassa välillä 3 kertaa puolen tunnin aikana.

Ibs ei ole sairaus vaan toimintahäiriö. Ibd on sairaus.

Vierailija
137/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää🙁😡.

Kukaan ei kiellä sinua käymästä vaikka kahdesti ripulilla ennen nousua - kunhan teet sen terminaalissa. Imodium on keksitty. Lentoemäntä ei leikkinyt lääkäriä vaan lääkäri määräsi matkustuskiellon.

Kaikilla ei auta imodium.

Vierailija
138/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää🙁😡.

Minä en halua, että ne lentää joilla on pyörätuoli, vievät tilaa ja liikkuminen hidasta.

Työnantaja voi määrätä ibs sairastavan työmatkalle.

Kaikkea saa tässä maailmassa haluta. Ei se silti ilmailulakia muuta.

Vierailija
139/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ibs ei ole sairaus vaan toimintahäiriö. Ibd on sairaus.

Niin eli pitää ravata paskalla 12 kertaa päivässä töissä vähintään.

Vierailija
140/416 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jotkut köyvät lennon aikana useampaankin kertaan. 

Ja kyllähän siellä on koneen sisäilmassa pöpöjä moneen lähtöön.

Joo, no räjähdyksenomaisesti leviävä noro on tuskin semmoinen pöpö, jota kukaan haluaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi