Osaavatko iäkkäämmät vielä ihastua
Tai jopa rakastua? Vai laimenevatko tunteet kun hormonitoiminta heikkenee? Puhutaan nyt sellaisista 60+ ikäisistä. Voiko kokea vielä jotain sellaista kuin nuorempana?
Kommentit (38)
Haluaisin tietää, tunteeko tuon ikäinen oikeasti romanttista vetovoimaa vai onko kyseessä enemmänkin se että halutaan joku turvaksi ja seuraksi?
Joo. Ehkä mielikuvituksessa on romansseja, jos ei oikeassa elämässä. Veikkaan näin. Keski-ikäisillä ei ole myös välttämättä kumppania tai nuorilla.
Ihan samalla tavalla kuin nuoremmat. Onneksi ikä tuo edes osalle heistä älyä, etteivät lähde itseään 30-40 vuotta nuorempia jahtaamaan. Valitettavasti osalle se viisaus ei tule vanhemmiten.
Suurin osa naisista ei enää tuossa vaiheessa elämää ihastu, kun ei ole enää sitä hormonitoimintaa, mikä ohjaisi jatkamaan sukua. Miehillä tuo taas ei ikinä lopu kokonaan. Voivat siittää lapsia vielä vanhoinakin ja siksi myös ihastuvat vanhoinakin. Yleensä itseään selvästi nuorempiin.
Eli ei kannata lähteä iäkkäämmän kelkkaan joka vakuuttelee rakkautta??
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista ei enää tuossa vaiheessa elämää ihastu, kun ei ole enää sitä hormonitoimintaa, mikä ohjaisi jatkamaan sukua. Miehillä tuo taas ei ikinä lopu kokonaan. Voivat siittää lapsia vielä vanhoinakin ja siksi myös ihastuvat vanhoinakin. Yleensä itseään selvästi nuorempiin.
Ihastumiseen ei tarvita hormonitoimintaa. Tiedän monia yli 60 -vuotiaita naisia, jotka ihastuvat.
Yhteiskunta ylikorostaa seksuaalisuutta ja ulkonäköä ja kaikkea mikä näkyy sitten nuorissa.
Seksi on parisuhteen kirsikka ei koko kakku. MINUN näkökulmasta.
Itselläni ei ole vielä ihan niin paljon ikää ja on vaikea tietää toisen perimmäisiä ajatuksia. Luin jostain että ihastumisen tunne katoaa hormonien huvetessa mikä kuulostaa ikävältä, vaan pitääkö paikkaansa.
olen nyt 65v nainen ja ihastuin niin tulisesti etten olisi itsekään koskaan uskonut!Meni ruokahalut ja laihduin.Meni yöunet ja se mies kokoajan mielessä!
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole vielä ihan niin paljon ikää ja on vaikea tietää toisen perimmäisiä ajatuksia. Luin jostain että ihastumisen tunne katoaa hormonien huvetessa mikä kuulostaa ikävältä, vaan pitääkö paikkaansa.
Saatoin siis lukea tämän vauvapalstalta...
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä minun kohdalla ja muista en voi sanoa. n -59.Nuoret luulee paljon asioita senioreista ja useinkaan ne eivät ole totta.Keho vanhenee, mutta mieli pysyy nuorena.
Ihanaa jos näin on. Itse olen toivottaman ihastunut. Itseäni vanhempaan.
Mieletön ihastuminen vanhalla iällä voi olla merkki sairaudesta, fyysisestä tai psyykkisestä.
Vierailija kirjoitti:
Mieletön ihastuminen vanhalla iällä voi olla merkki sairaudesta, fyysisestä tai psyykkisestä.
Okei.
Vierailija kirjoitti:
Mene sinä takaisin koloosi.
Kukaan?