Mustikoita keräämällä tienaa parhaillaan 3 000 € päivässä
Kommentit (114)
Miten niin parhaillaan? Eiväthän ne ole edes kypsiä.
Vierailija kirjoitti:
Multa ei onnistusi. Jos veloitan euron per mustikka, niin pitäisi kerätä 30000 mustikkaa.
Puhe oli kolmesta tonnista. Jos veloitat euron mustikasta, niin 3000 mustikkaa riittää. Litrahinta voi vaan olla kova.
Vierailija kirjoitti:
Tonnin kun kerää kuukaudessa (30 kiloa päivässä) ja myy itse torilla, niin voi tienata jopa 30 000 euroa.
Tosta pitää maksaa jo verotkin.
Timantteja kaivamalla voi parhaimmillaan tienata pari miljoonaa päivässä,joskus jopa kymmenen miljoonaa.
Kuka niitä ostaa ts. missä te kerääjät myytte?
Taas alkaa tämä syyllistäminen, että poimikaa marjoja nuoret ja työttömät (laiskurit).
Ne ikääntyneet, jotka poimii, tuntevat paikat. Heillä on kesämökki/ maatila, ovat sitä ikäpolvea, joita vietiin pienestä pitäen metsään.
Nykyisessä urbaanissa yhteiskunnassa on satoja tuhansia ihmisiä joilla ei ole mitään siteitä agraariyhteiskuntaan, ei mökkiä tai sukulaisten vanhaa maatilaa ei tunneta marjapaikkoja. Kaupunkien taajamien lähellä olevat marjat kerätään vuodesta toiseen lähes raakoina. Niissä pienissä kaupunkimetsissä ja ulkoilureiteillä vuosia kulkeneet ovat opetelleet marjapaikat, ja keräävät sieltä muutaman litran.
Ei saisi sanoa, mutta tietystä ilmansuunnasta tulevat kansallisuudet keräävät kaiken putipuhtaaksi puoliraakana, että muut eivät ehdi väliin. Enkä puhu nyt kaupallisista poimijoista.
Autottoman, kesämökittömän kaupungissa tai taajamassa asuvan on lähes mahdotonta löytää metsämarjoja kuin hyvällä tuurilla. Ei ole kiva mennä ämpärin kera bussilla jonnekin ja rämpiä tuntikausia vain muutaman desin vuoksi. Näin tein taas tyhmänä viime syksynä, kun kaikki kehuivat kuinka "puolukkaa on metsät punisenaan". Selkävaivaisena selkäni kipeytyi entisestään, ja sain peräti pari litraa puolukoita usean tunnin rämpimisen tuloksena. Hirvikärpäset bonuksena.
Lähtisin ilomielin marjaan, jos joku autollinen ottaisi mukaan hyvään marjapaikkaan... Mutta eihän kukaan halua jakaa marjapaikkojaan. Joten lopettakaa jo syyllistäminen.
Olen epäsosiaalinen eikä minua kiinnosta olla ihmisten kanssa tekemisissä niin että yrittäisin niitä marjaämpäreitä saada myydyksi. Enkä edes ole missään somessa.
Vierailija kirjoitti:
No niin palstalaiset. Antakaapa nuoli ylös päin, jos olet onnistunut keräämään 750 litraa mustikoita per päivä.
Antakaa nuoli alas päin, jos olet sitä mieltä, että ei tule onnistumaan yhdeltä ihmiseltä kerätä 75 kymmenen litran sankollista mustikoita päivässä.
Ottakaa myös huomioon, että marjat pitää ehtiä myös myymään yksityisille.
Mustikoitten pitää olla todella kypsiä, että kannat lähtevät edes suurimmasta osasta sormin nyppimättä. Oikeasti niitä ei kukaan nypi yksitellen jokaisesta mustikasta.
Otetaanpa laskelma taas uusiksi. Siis 3000 euroa päivässä.
Paljonko sinä olet valmis maksamaan ämpärillisestä eli 10 litraa = n. 6 kiloa puhtaita mustikoita?
Sen jälkeen minä tulen kertomaan sinulle, paljonko tienaan päivässä. Kerrotaan se sitten 30:llä niin saadaan kuukausipalkka olettaen, että voisin poimia niitä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnin kun kerää kuukaudessa (30 kiloa päivässä) ja myy itse torilla, niin voi tienata jopa 30 000 euroa.
Tosta pitää maksaa jo verotkin.
Ei luonnonmarjoista tarvitse maksaa veroa, jos niille ei tee muuta kuin poimii ja puhdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kertasumma sotkee työttömän talouden pitkäksi aikaa.
Kuten jo aiemmin mainittu, ei ole verotettavaa tuloa eli koko rahan saa omaan käyttöön eikä vaikuta työttömyyskorvaukseen. Toimeentulotukea saavan kannattaa ottaa marjanmyyntirahat käteisenä. Ei sitten tule toimeentulotuen maksajan tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, jos mä sitten pääsen hyvään paikkaan polkupyörällä ja saan ne kaikki mustikat jotenkin jonnekin.
Fillariin vaan peräkärry.
Mä en onnistu koskaan löytämään sitä oikeaa paikkaa, jossa on minulle kerättäväksi tarpeeksi. Tarvitsisin jotain apua, jotta joku vissiin auttaisi sitten jotenkin, että saan mustikat muille myytyä tai torille tms.
Mustikoita kyllä pystyisin keräämään työkseni. 😪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Litroittain kun myy niin saa paremman hinnan.
No kun mä en osaa edes myydä ilman jonkun opastusta. Olisihan siinä minulle sitten sellainen työpaikka, poimisin marjoja.
🙂 Repisin niitä lupiinejakin vaikka. Miten se homma toimii, että siitä maksetaan. Siis mitä mun pitää tehdä, että mä todistan jne.
Viime vuonna keräsin mustikoita yhtenä viikonloppuna 38.502 kiloa, onneksi yksi tuttava tuli hakemaan mustikat kuorma-autolla tienvarresta.
Ja jutun kuvassa on astiat täynnä puolukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpa laskelma taas uusiksi. Siis 3000 euroa päivässä.
Paljonko sinä olet valmis maksamaan ämpärillisestä eli 10 litraa = n. 6 kiloa puhtaita mustikoita?
Sen jälkeen minä tulen kertomaan sinulle, paljonko tienaan päivässä. Kerrotaan se sitten 30:llä niin saadaan kuukausipalkka olettaen, että voisin poimia niitä joka päivä.
Taisin viime vuonna maksaa 50 euroa. Suoraan thaimaalaiselle poimijalle.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä ostaa ts. missä te kerääjät myytte?
No kun mäkään en tiedä, vaikka metsät ovat sinänsä tuttuja ja rakkaita paikkoja ja siellä haluaisin olla.
Pistän sitten vaikka omaan suuhuni.
Vierailija kirjoitti:
Ja jutun kuvassa on astiat täynnä puolukkaa.
Puolukkaa, mustikkaa, variksenmarjaa, suomuuraimia, metsävadelmaa, samapa tuo mitä keräisin. Miten mä me myisin ja kenelle?
Vierailija kirjoitti:
Timantteja kaivamalla voi parhaimmillaan tienata pari miljoonaa päivässä,joskus jopa kymmenen miljoonaa.
Hehe, joo! Onhan timantteja muuten Suomessakin. 😂
Kuka maksaa yhdestä mustikkakilosta eli noin kahdesta litrasta mustikoita 30 euroa edes torilla?