Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustikoita keräämällä tienaa parhaillaan 3 000 € päivässä

Vierailija
07.07.2025 |

Ahkerimmat vetää tuollaista.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonnin kun kerää kuukaudessa (30 kiloa päivässä) ja myy itse torilla, niin voi tienata jopa 30 000 euroa.

Maksaako mustikat muka 30e kilolta?

ja vaikka maksaisi, niin tuo 30000 olisi liikevaihto, ei voitto.

Mustikoiden poimiminen on verovapaata, eikä sitä lasketa liiketoiminnaksi. 

Vierailija
62/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli satatonnia kuukaudessa? Mustikkaa poimimalla? Poimijalle? Just joo. Korkeintaan nämä marjakeisarit vetää välistä tuon summan.

Marjakeisareille ei kannata myydä. Suoraan kuluttajalle. Verovapaata tuloa. Tosin noin valtaviin summiin ei normaali-ihminen kyllä yllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just just. Eli poimin kuukaudessa kymmenen päivää mustikoita 75 kymmenen litran sankoa/ päivä. Saan kymmenen päivän tienestinä yhteensä 30 000 euroa eli pienituloisen henkilön ( bruttopalkka 2500 euroa kuukaudessa) koko vuoden bruttopalkan.

Ja vain kymmenessä päivässä!

Hei aloittaja oletko kehitysvammainen?

Vierailija
64/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jonkun suurperheen isän juttu. Lapset poimii ja puhdistaa, vaimo myy torilla. Mies itse kuljettaa marjat ja tulkitsee ansainneensa rahat ihan yksin.

Vierailija
65/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nivelrikko käsissä. Ehkä kolme euroa saisin kasaan päivässä. 

"Kaikilla meillä on rajotteita" Sanoi Susanna Koski (Kok). Ja nyt loisii Sopeutumisrahalla...

Vierailija
66/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vanhojen ahkerien ihmisten hommaa. Ei nuorten ja laiskojen. Kukaan suomalainen  (nuori)  ei enää käy poimimassa marjoja missään. Eikä väliaikaisesti työttömiäkään voi tälläiseen pakottaa tietenkään. Absurdi ajatus kaupunkilaiselle ilman työtä olevalle. 

Vierailija
67/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jonkun suurperheen isän juttu. Lapset poimii ja puhdistaa, vaimo myy torilla. Mies itse kuljettaa marjat ja tulkitsee ansainneensa rahat ihan yksin.

Miksi niitä tarvitsee torille mennä myymään? Sosiaalisessa mediassa saa ostajat ja lisäksi aikaisempina vuosina ostaneet kyselee jo itse. Ostajat siis käyvät kotoa hakemassa. 

Vierailija
68/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustikankeruulla voi tienata 3000€ päivässä? No, paljon litrahinta ja monta litraa niitä kerää - päivässä? Näistähän se koostuu, paljonko voi tienata. Ja minne ne myy? Aika sankari saa olla, joka tekee mustikan keruulla kolmen tonnin tilin päivässä. Tuostahan menee helvetisti veroa, että saa kyllä kerätä aika ripeästi ja harppoa metsässä aika pitkin askelein. Entä monta litraa yksi ämpäri vetää mustikoita ja kuinka monta ämpärillistä sitä pystyy kerrallaan metsästä pois kantamaan? Tulee päivässä paljon ajoo.

Verovapaata tuloa

No ei varmana ole verovapaata enää siinä kohtaa, jos niillä mustikoilla ruvetaan oikein tuhansia tienaamaan. Joutuu vielä kymmenen vuotta istumaan, kun on vetänyt tuhansia euroja verottajan ohi.

Vierailija
69/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa-a uskokoon ken tahtoo.

Vierailija
70/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu saa tuollaiset rahat kun "kerää" varastosta valmiiksi pakattuja.

Vierailija
71/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ja naapurin teini tekivät viime kesänä hyvän tilin mustikanpoiminnalla. Eivät saaneet kesätöitä kun olivat vasta 15- ja 16-vuotiaita. Molemmat kyykkivät 5-6 viikkoo lähimetsissä, sähköpyörillä liikkuivat ja lastenkuljetusvaunuissa kuskasivat marjaämpäreitä. Joku 5-6 kertaa me vanhemmat vietiin heidät kauemmas apajille ja myös haettiin kun saalista oli niin paljon. Tarjoutuivat maksamaan bensoista, mutta päätettiin molemmissa perheissä että tuetaan nuorten yritteliäisyyttä kuskaamalla heitä ja marjoja. Kaksi paikallista marjayrittäjää osti kaiken. Nuorille tuli tuloja reilut 3000 euroa per lärvi mutta heillä siis tuo tili tehtiin ei viikossa vaan 5-6 viikossa. Mutta enemmän toi 3000 euroa silti on kuin olisi ollut kesätyösetelillä missä tahansa kotikunnan hommassa. Tänä kesänä molemmat pääsivät "oikeaan" kesätyöhön mutta naapurin teini ilmoitti jo että aikoo hoidella mustikkahommia myös. Meidän teini ei syttynyt ajatukselle enää. :=))

Vierailija
72/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä tarvitsee torille mennä myymään? Sosiaalisessa mediassa saa ostajat ja lisäksi aikaisempina vuosina ostaneet kyselee jo itse. Ostajat siis käyvät kotoa hakemassa. 

Kannattaa kaupata somessa. Marjat viedään siellä käsistä ja hinnan saa melkein itse asettaa. Verottaja ei piittaa paskaakaan. terv. pienituloinen

Vierailija
73/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti kukaan saa 3000 euroa päivässä kerättyä. Jos joku firma ostaa mustikoita niin se maksaa niistä 3 euroa ja myy 7 eurolla litra. Olen keränyt monta kesää mustikoita ja päivässä saa kerättyä 40 litraa puhdasta mustikkaa jossa ei ole roskia seassa. Pitää olla kuitenkin hyvä paikka josta saa pieneltä alueelta paljon kerättyä. Sitten pitää olla ämpäreita koko ajan siinä vieressä että saa mustikat laittaa poimuriin.

Vierailija
74/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei onnistusi. Jos veloitan euron per mustikka, niin pitäisi kerätä 30000 mustikkaa.

Vierailija
75/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä luku on varmaan saatu tilastokeskukselta. sopisi hyvin niihin lukuihin mitä sieltä välillä esitellään "totuutena" :)

Vierailija
76/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole marjoja poimi.  On ylipainoa (130 kg) ja nivelet jäykät. Nostan Kela-rahat, se riittää. Tulkoot thaimaalaiset poimimaan. 

Vierailija
77/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonnin kun kerää kuukaudessa (30 kiloa päivässä) ja myy itse torilla, niin voi tienata jopa 30 000 euroa.

Litroittain kun myy niin saa paremman hinnan.

Olen jo aiemmin pyytänyt laskelmaa. Jos poimin 10 ämpärillistä päivässä a' 10 litraa =  100 litraa päivässä x 30 päivää = 3000 litraa kuukaudessa.  Ammattipoimijana keskellä hyviä marjamaita saattaisi hyvinkin tähän pystyä. Puhdistuksessa olisi varmasti toivomisen varaa, vaikka olisi tehoimuri.

Maksaisiko joku teistä 10 euroa mustikkalitrasta, eli 100 euroa ämpärillinen ja n. 20 €/ kilo? Niinpä!

Toinen juttu on se, että miten mustikoita voi poimia joka ainoa päivä kuukauden ajan.

Vierailija
78/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustikankeruulla voi tienata 3000€ päivässä? No, paljon litrahinta ja monta litraa niitä kerää - päivässä? Näistähän se koostuu, paljonko voi tienata. Ja minne ne myy? Aika sankari saa olla, joka tekee mustikan keruulla kolmen tonnin tilin päivässä. Tuostahan menee helvetisti veroa, että saa kyllä kerätä aika ripeästi ja harppoa metsässä aika pitkin askelein. Entä monta litraa yksi ämpäri vetää mustikoita ja kuinka monta ämpärillistä sitä pystyy kerrallaan metsästä pois kantamaan? Tulee päivässä paljon ajoo.

Verovapaata tuloa

No ei varmana ole verovapaata enää siinä kohtaa, jos niillä mustikoilla ruvetaan oikein tuhansia tienaamaan. Joutuu vielä kymmenen vuotta istumaan, kun on vetänyt tuhansia euroja verottajan ohi.

Varmana on. Luonnonmarjojen myynti käsittelemättömänä on verovapaata. Puhdistamista ei lasketa sellaiseksi, joka tekisi myynnistä verollista. Jos ne pakkaa ja pakastaa, menee sekä avl että tulovero.

Mikä pakkomielle sinulla on kirjoittaa sellaisesta asiasta, josta et tiedä?

Vierailija
79/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kertasumma sotkee työttömän talouden pitkäksi aikaa. 

Vierailija
80/114 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Isäni on kerännyt koko ikänsä mustikoita myyntiin. Tietää paikat ja nopea kerääjä. Ensinnäkin pitää tietää valtavasti paikkoja ja kukaan muu ei saa ehtiä kerätä ensiksi, lisäksi mustikat pitää myös ehtiä puhdistaa. 300€/päivässä tarkoittaisi n. 6ämpäriä PUHDISTETTUA mustikkaa ja sekin on paljon. Tunnit loppuvat kesken. Puhdistaminen on hidasta.

Ämpärillisen putsaa parissakymmenessä minuutissa Marjukalla,sillä imuriin liitettävällä.

Paljonko sinulla menee aikaa putsata ne kymmenen ämpärillistä päivässä, jotka olet ehtinyt poimia? Jos olet rivakasti poiminut, ne ovat niin roskaisia, että kuuteen ämpärilliseen saattaa mennä hyvinkin 10 poimittua ämpärillistä.

Kuka niistä kuudesta ämpärillisestä maksaisi yhteensä 1000 euroa? Niin paljon pitäisi saada, jotta kuukaudessa kertyisin 30 000 euroa.

Selvästi ei ole matematiikka tuon jutun tehneen toimittajan vahvin puoli eikä hän ole itse käynyt koskaan keräämässä mustikoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi