Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa nuoret miehet aliarvostamaan äitiään?

Vierailija
07.07.2025 |

Tunnen nuoria miehiä, joilla on äitiään kohtaan kylmä asenne. Nämä äidit ovat olleet aivan tavallisia äitejä, epätäydellisiä toki, ihmisiä kun ovat, mutta kaikkia yhdistää vilpitön rakkaus omaan poikaan. Miksi aikuiset ihmiset eivät voi arvostaa äitiään vaan tuhahtelevat heille ja kieltäytyvät näkemästä äitiään ihmisenä. Suurimman osan isät ovat olleet etäisiä, kylmiä tai puuttuneet kokonaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ottavat esimerkkiä isästään. Jos isä kohtelee äitiä viileästi, välinpitämättömästi tai jopa halveksuen, siitä tulee helposti tapa lapsillekin.

Eikö tuollaisen ketjun haluaisi sitten katkaista?

Naiset sitä ylläpitää. Isä on näissä aina vieraannutettu, joten kyllä se on naiset, jotka sitä ylisukupolvista traumaa ylläpitää keinotekoisesti. Nyt yhä useampi poika on isästä vieraannutettu ja kasvanut naisten kanssa, joten innolla odotan mitä tuleman pitää. Puhun kokemuksesta. Oma isäni oli oikea mies ja pystyi lyömään naista. Itse taas käytän naisten omia aseita, eli sanoja. Osaan ja haluan loukata paljon pahemmin, kuin mihin nyrkit pystyisivät.

Vierailija
22/31 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se lapsi näkisi, kun isä on vieraannutettu. Aivan naisten keskuudessa kasvoin, opin tuntemaan naisten synnynmäisen pahuuden, ja siksi vihaan naisia.

Anna kun arvaan, vihaat myös kissoja.

En, mutta vihaan koiranomistajia. Anna kun arvaan, olet 150kg feministi "vela"

67 kg kahden äiti.

Ei synnyttäminen tee sinusta äitiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on yhtä monta syytä kuin on näin käyttäytyvää miestäkin. Toisten dynamiikkaa on vaikeaa arvioida - usein jopa perheen sisältä. Voi olla isältä perittyä halveksivaa asennetta, mutta väittäisin että tämä on enemmän ydinperheissä kasvaneilla, eikä niinkään yh-perheissä kasvaneilla. Yh perheissä kasvaneet useammin halveksivat sitä etäiseksi jäänyttä vanhempaa.

Suurimmalla osalla kyse lienee molemminpuolisesta suhdeongelmasta. Miehen voi olla vaikeaa sietää esimerkiksi läheisriippuvaista äitiä, kun on jo oman uran luonut, perheen perustanut jne. Ei kukaan nelikymppinen mies suostu olemaan vauva/pikkulapsi äidin mieliksi, ja silloin voi tulla ulkopuolisen silmään tarpeettoman näköistä tuhahtelua/viileyttä. Joskus jopa sisaruksella voi olla vaikeaa ymmärtää toisen sisaruksen viileää käytöstä vanhempaa kohtaan,  jos itse on tiedostamattaan "alistunut" rooliin, jossa soitellaan äidin kanssa kymmenen kertaa päivässä ja suunnitellaan yhdessä keittiön verhojen väri. Tuolloin sisaruksen korostunut rajojen veto voi vaikuttaa tunnekylmältä toiminnalta. Vaikka se lopulta olisi siis terveempi toimintamalli.

Vierailija
24/31 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ulkopuolelta välillä aika vaikea nähdä mllainen suhde näillä hyvillä äideillä on poikiensa kanssa todella ollut. 

Vierailija
25/31 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisinpä muistamaan lapsuuteni riittävän hyvin, sillä tunnistan itsessäni ajoittain tuota ap:n mainitsemaa. Olen kuitenkin varmaan vaistonnut lapsena jonkinlaista isäni halveksuvaa tai kylmää asennetta äitiäni kohtaan. Myöhemminhän ollessani teini, he erosivat. Isä kylmästi vaan petti äitiäni, järkytys oli valtava minulle ja sisaruksilleni. Mitään selitystä tai anteeksipyyntöä ei isältä tullut koskaan. Tälläistä kusipäisyyttä isältäni. Nyt olen jo keski-ikäinen.

Vierailija
26/31 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ulkopuolelta välillä aika vaikea nähdä mllainen suhde näillä hyvillä äideillä on poikiensa kanssa todella ollut. 

Yleensä häiriintynyt suhde näkyy päällepäinkin. Paljon yleisempää on tuollainen kevythalveksinta, kun ei olla aikuistuttu eikä käsitelty omia mörköjä ollenkaan. 

Vierailija
27/31 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisinpä muistamaan lapsuuteni riittävän hyvin, sillä tunnistan itsessäni ajoittain tuota ap:n mainitsemaa. Olen kuitenkin varmaan vaistonnut lapsena jonkinlaista isäni halveksuvaa tai kylmää asennetta äitiäni kohtaan. Myöhemminhän ollessani teini, he erosivat. Isä kylmästi vaan petti äitiäni, järkytys oli valtava minulle ja sisaruksilleni. Mitään selitystä tai anteeksipyyntöä ei isältä tullut koskaan. Tälläistä kusipäisyyttä isältäni. Nyt olen jo keski-ikäinen.

Vihaatko tai halveksutko siis äitiäsi? Lapsuuden traumojen jälkimaininkeja?

Vierailija
28/31 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuvat isäkokelaat silloin, kun olisi ollut tasaisen lapsuuden aika ja äidin huomio ja läsnäolo olisi ollut tarpeellista. Ja riippuminen ja marttyrointi sitten, kun nuori mies aikuistunut ja elää omaa elämäänsä ikääntyvän äidin jäätyä yksin.

Vierailija
29/31 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
30/31 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...