Istuvatko jotkut yli nelikymppiset muka huvikseen baareissa?
Tuttava kyseli, mikä meidän suosikkibaarimme kotikunnassamme on. Mitä ihmettä me kohta viisikymppinen pariskunta baarissa tekisimme?
Kommentit (52)
Aloin tätä ketjua lukiessa miettiä, että ehkä tuo englantilainen pubi on ikäänkuin 'kodin jatke'. Etenkin silloin, jos ihminen tapaa jotakuta kaveriaan usein ja paljon, ja ei nyt välttämättä halua ihan joka viikko kotiinsa kutsua, teatterissa, konsertissa, tai ruokaravintolassa istua, taikka sen 10-40 vuotta rinnalla olleen puolison kanssa yhdessä tavata kavereitaan aina pariskuntana, vaan myöskin yksin välillä. Olisiko se pubi sitten eräänlainen 'rentoutumispaikka'? Ei niin, että alkoholi ruoka, kulttuuri, musiikki tai liikunta olisi sen tapaamisen pääasiallinen tarkoitus, vaan se itse kohtaaminen, leppoisa rupattelu, kuulumisten vaihto, rennossa ympäristössä. Välillä myös ehkä toki pelkkä miesten/naisten ilta ilman sitä puolisoa(ei siinä että heidän puolisoissaan olisi mitään vikaa, mutta harva haluaa aivan kaiken vapaa-ajan yhdessä viettää, ihan aina). Ja tuo tunnelmallinen pubi paikkana mahdollistaa sen - Olenko oikeilla jäljillä? (Vai vain liiaksi asiaa romantisoiva, kun en sitä paremmin tunne)
Täh? Olen 47 v., kesän lopulla 48. Käyn tietysti baareissa, etenkin kesällä terassilla vähintään 2-3 kertaa. Tänään esimerkiksi otin piccolopullot kuohuviiniä ja vuohenjuustosalaatit ystävän kanssa terdellä, koska oli nii upea sää. Ei minulla ole ollut varaa mihinkään baareihin 18-25-vuotiaana, hyvä jos leipää sai pöytään. Ja käyn myös talvella baareissa, pikkujouluissa ja sen semmoisissa muutamia kertoja. Käyn konserteissa ja erilaisilla keikoilla, joissa tulee myös istuttua baarissa ennen tai jälkeen keikan tai konsertin.
Minä en tiennyt, että baareissa käymiseen on joku yläikäraja. Yli kuusikymppisenä käyn edelleen baareissa juomassa pari hyvää olutta tai kuuntelemassa elävää musiikkia. Samoissa paikoissa käy minua vanhempia, niin pariskuntia kuin muita yksinolevia.
Ap:n kannattaa selvittää, missä baareissa omalla paikkakunnalla keski-ikäiset ja vanhemmat käyvät.
Jotkut ihmiset nyt vaan on aina liian vanhoja normaaleihin asioihin.
Vuosien takaa on jäänyt mieleen eräs nainen, joka suureen ääneen ilmoitti olevansa liian vanha lähtemään baariin. "Oon jo 28 v. Ei tässä iässä enää voi baariin mennä." Me muut oltiin kolmekymppisistä ja lähdettiin tyytyväisinä. Yhtään ei oltu liian vanhoja.
Nyt olen viisikymppinen, ja elämäntilanteeni on sellainen, että hyvin harvoin kiinnostaa lähteä baariin. Viimeksi taisin käydä joulukuussa kun olin reissussa. Mutta voi tässäkin iässä käydä vaikka joka viikko jos sellainen tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä huvikseni siellä istu, vaan koska pitää dokata.
Dokaaminen ei vaadi baaria.
Sä vedät jossain kämpässä maksuhäiriöbisseä. Mä käyn baarissa moikkaamassa kavereita ja juttelemassa.
55-vuotiaana käy edelleen baareissa koska tykkään laulaa karaokea. Terassilla myös kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset nyt vaan on aina liian vanhoja normaaleihin asioihin.
Vuosien takaa on jäänyt mieleen eräs nainen, joka suureen ääneen ilmoitti olevansa liian vanha lähtemään baariin. "Oon jo 28 v. Ei tässä iässä enää voi baariin mennä." Me muut oltiin kolmekymppisistä ja lähdettiin tyytyväisinä. Yhtään ei oltu liian vanhoja.
Nyt olen viisikymppinen, ja elämäntilanteeni on sellainen, että hyvin harvoin kiinnostaa lähteä baariin. Viimeksi taisin käydä joulukuussa kun olin reissussa. Mutta voi tässäkin iässä käydä vaikka joka viikko jos sellainen tuntuu hyvältä.
Kiitos! Tää jotenkin avasi mulle sitä, että noin se varmaankin on, että se on enempi ihmisen oma kokemus, itse määrittelee ettei jotakin voi jonkun ikäisenä tehdä. Mukamas. (Terveydelliset esteet toki sitten erikseen)
En tajua miten työttömillä olisi rahaa notkua baareissa. En edes ole ollut baareissa 20 vuoteen vaikka olin töissäkin. En maksa 8 euroa kaljasta joka on väljähtänyttäkin vielä.
Ei kai nyt kukaan tuossa iässä huvikseen, pakotettuna siellä varmasti ovat.
Mikä ihmeen mystinen paikka se baari on? Siellä on viinaa joo mut niin on monella kotonaankin. Ihmisiä, vieraita tai tuttuja, onko se kauheaa? Mitään mitä ei halua ei tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten työttömillä olisi rahaa notkua baareissa. En edes ole ollut baareissa 20 vuoteen vaikka olin töissäkin. En maksa 8 euroa kaljasta joka on väljähtänyttäkin vielä.
Mä en tajua miksi baarissa pitäisi juoda väljähtynyttä kaljaa oli hinta mikä hyvänsä 🤔
Onneksi nykyään on muutakin valikoimaa; moktaileja, limua tai ihan vaan vettä. Ei ole mikään pakko juoda alkoholia
Noin se on kun jos haluaa pelkästään ryypätä voi tehdä sen kotona.