Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sokerirasituksessa todetaan että mulla on raskausdiabetes, mitä pahoin pelkään, niin mitä sille tehdään?

Vierailija
29.03.2007 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä laske hiilihydraatteja ap

Vierailija
2/5 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis toki silläkin on merkitystä minkälaiset arvot saat rasituksesta. Jos ne ovat ihan taivaissa niin varmaan sitten jotain erilaista. Mutta. Ensin saat ruokavalio-ohjeet ja sinulle annetaan verensokerimittari jolla mittaat aamuisin paastoverensokerin ja aterianjälkeiset arvot.

Jos ruokavaliosta ei ole apua niin sitten varmaan mennään radikaalimpiin keinoihin, mutta ei se ole välttämättä maailmanloppu vaan silloin saat tarpeellista hoitoa oireisiisi ja olosi korjaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2h rasituksessa todettiin kaksi kohonnuttta arvoa, joten sen seurauksena sairaalaan vuorokausikäyrälle.

Siellä mitattiin sokereita aterioiden jälkeen ja paastoarvoja, ultrattiin, kävin ravintoterapeutilla ja mitähän vielä. Muuten sai olla kun kotona.

Siellä mulla vain arvoista yksi oli hieman koholla ja ruokavaloihoito riitti koko raskausajaksi. Jos arvoista kaksi ois ollut niin sit ois aloitettu insuliinihoito.

Toisessa mulla ei sit ollutkaan

Vierailija
4/5 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat vain sen mittarin kotiin, ja ohjeet ruokavalioon. Tietysti se, että jo huomaat, voi olla merkki siitä, että arvosi ovat ihan kunnolla koholla, ja silloin voi tuo insuliinikin tulla kyseeseen. Mutta se sairaalassa seuranta voi olla ihan vaan yhden päivän keikka, jos ruokavaliolla saa oireet kuriin.

Vierailija
5/5 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi poikkeavaa arvoa. Jouduin kotona kolmen vuorokauden ajan mittailla sokereita itse. Jos niissä olis ollut jotain niin ois joutunu sairaalaan. Mulla ei ollu ja ruokavalio riitti hoidoksi. Jouduin kyllä usein mittailla silti niitä sokeriarvoja.