Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksinäisyys on lisääntynyt?

Vierailija
07.07.2025 |

Miksi yksinäisyys on lisääntynyt?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahan tulee ja on tullut paljon miehiä ja naiset pariutuu niiden kanssa. Silloin jää suomalaiset miehet yksin kun kaikille ei riitä kumppania. Osa naisista taas sekoaa rskausten ja hyväksikäyttöjen takia eikä enää kykene normaaliin parisuhteeseen.

Vierailija
22/45 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisten juttusille ei pääse millään jos ei ole täydellinen uros. Ja joo työtön kalju ja lyhyt heppu voi päästä kun osaa puhua rennosti mutta kun tällaisia taitoja ei kaikilla ole ja väkisin yritys olla ylisosiaalinen niin sille vaan nauretaan eikä toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuudenhalu. Ei jakseta töiden, kotihommien ja harrastusten jälkeen vielä kyläilemään. Vapaapäivät levätään ja kerätään voimia seuraavaan työviikkoon. 

Vierailija
24/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naisten juttusille ei pääse millään jos ei ole täydellinen uros. Ja joo työtön kalju ja lyhyt heppu voi päästä kun osaa puhua rennosti mutta kun tällaisia taitoja ei kaikilla ole ja väkisin yritys olla ylisosiaalinen niin sille vaan nauretaan eikä toimi.

Mies tarvitsee naisen hoitamaan miehen suhteet vanhempiinsa, sisaruksiinsa, ystäviinsä ja kavereihinsa? Miksi mies ei hoida niitä itse?

Vierailija
25/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöllisyyttä on vaikka kuinka paljon,  mutta ihmiset ovat liian laiskoja ja mukavuudenhaluisia osallistumaan toimintaan. 

Miksi minä yksinäisenä, pienituloisena ja sairaana osallistuisin mm. talkootöihin jossa muut ihmiset ovat perheellisiä, työssäkäyviä ja terveitä? Kuuntele siinä saatana kun toiset jauhaa missä lomailtu ja mitä tapahtui viikonloppuna sekä kuinka töissä mennyt jne. Vähemmästäkin tekee mieli poistua olemattomiin.

Vierailija
26/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on hyväksyttävämpää olla myös yksin. 

Vierailija
27/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen asun yksin muutun automaattisesti yksinäiseksi? 

Vierailija
28/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöllisyyttä on vaikka kuinka paljon,  mutta ihmiset ovat liian laiskoja ja mukavuudenhaluisia osallistumaan toimintaan. 

Miksi minä yksinäisenä, pienituloisena ja sairaana osallistuisin mm. talkootöihin jossa muut ihmiset ovat perheellisiä, työssäkäyviä ja terveitä? Kuuntele siinä saatana kun toiset jauhaa missä lomailtu ja mitä tapahtui viikonloppuna sekä kuinka töissä mennyt jne. Vähemmästäkin tekee mieli poistua olemattomiin.

Silloin ei pidä valittaa,  ettei ole yhteisöllisyyttä, jos on oma päätös,  ettei osallistu mihinkään yhteisölliseen.

Vierailija
29/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistähän se lähtee. Näköjään on sitten vain helpompi olla yksin tai vain sen oman perheen kanssa.

Ehkä ihmiset ei jaksa enää nähdä vaivaa? Jämähtävät vain puhelimilleen eli loputtomille viihdekeskuksille, eivätkä saa aikaiseksi kyläillä, osallistua yhteisölliseen toimintaan tai mihinkään. 

Tosi monethan juttelee puhelimen kautta jatkuvasti muille tai katsoo mitä muut tekee.. 

Minua tuo älypuhelin ei kyllä viihdytä yhtään. Kaipaan ihmiskontaktia.

m45

Vierailija
30/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole elänyt lajiominaisesti moniin satoihin vuosiin, onko ihmekään että tähän on tultu. Olemme mutaatiolaji, jonka on tarkoituskin... näivettyä omiin vikoihinsa.

Vierailija
31/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tyhmä kysymys. Minä Minä vuosikymmen tuli. Ei kelpaa kuka tahansa. 

Vierailija
32/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei pidä valittaa,  ettei ole yhteisöllisyyttä, jos on oma päätös,  ettei osallistu mihinkään yhteisölliseen.

Mitä minä niistä tilanteista hyödyn, en mitään. Vähillä rahoilla joudun osallistumaan tilanteisiin jotka eivät tuota minulle mitään muuta kuin lisää yksinäisyyden tunnetta. Sinä et tiedä tilannettani ja tilanteita sekä olosuhteita niin sinulla ei ole oikeutta arvostella minua millään tavalla.

Vierailija
33/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikilla tuntemillani kivoilla ihmisillä on jo tarpeeksi ihmisiä elämässään. En tiedä miten suljettuihin yhteisöihin voisi päästä osalliseksi.

Ei näköjään kovin kivoja ole. Oikeastaan aika vittumaisia.

Vierailija
34/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim siksi että yhä useampi on työttömänä. Työttömille ei ole oikein mitään toimintaa tai ainakin se on vähäistä. Suomessa on aina vain enemmän yhden henkilön kotitalouksia.

Itseasiassa se menee niin että kun joutuu työttömäksi kaikki tahot katkaisee välit ja suljetaan yhteiskunnasta ulos.

35/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys lisääntyy ympäri maailmaa. Veikkaan osasyiksi ainakin perhekokojen pienentymistä ja muuttoliikettä. Aieminkin yhteisöt ovat muodostuneet lähinnä sukulaisista sekä pitkäaikaisista naapureista. Kun sukulaisten määrä vähenee eikä edes pikkuserkkuja välttämättä olla ikinä edes tavattu, niin sukuyhteisö pienenee ja muuttuu tuntemattomaksi. Naapuritkin vaihtuu, varsinkin kaupungeissa. 

36/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Yksinäisyys lisääntyy ympäri maailmaa. Veikkaan osasyiksi ainakin perhekokojen pienentymistä ja muuttoliikettä. Aieminkin yhteisöt ovat muodostuneet lähinnä sukulaisista sekä pitkäaikaisista naapureista. Kun sukulaisten määrä vähenee eikä edes pikkuserkkuja välttämättä olla ikinä edes tavattu, niin sukuyhteisö pienenee ja muuttuu tuntemattomaksi. Naapuritkin vaihtuu, varsinkin kaupungeissa. 

Ja lisään vielä tuloerojen kasvun. Kuten 3nro 2 jo sanoi, ei pienituloisena voi osallistua sellaiseen yhteisöllisyyteen, mihin rahat ei riitä. 

Vierailija
37/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, et ole kivannnäköinen etkä edes osaa puhua, ja ajattelet että sulle pitäisi vaan niin kuin antaa ihmissuhde ilman mitään yritystä sinun puoleltasi? Ja mitäs sinä toisit siihen suhteeseen? Mykkää television katselua?

Vierailija
38/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim siksi että yhä useampi on työttömänä. Työttömille ei ole oikein mitään toimintaa tai ainakin se on vähäistä. Suomessa on aina vain enemmän yhden henkilön kotitalouksia.

Itseasiassa se menee niin että kun joutuu työttömäksi kaikki tahot katkaisee välit ja suljetaan yhteiskunnasta ulos.

Sitten siitä hävettää puhua. Pikemminkin piiloudutaan kaupassa hyllyjen taakse, ettei tarvitse vanhaan tuttuun vahingossakaan törmätä ja vaihtaa kuulumisia, missä se tulisi ilmi. Entistä enemmän syrjäyttää. 

Vierailija
39/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhesiteet rapautuu ja vanhukset työnnetään hoitokoteihin pois silmistä. Käydään kerran vuodessa moikkaamassa. 

40/45 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhesiteet rapautuu ja vanhukset työnnetään hoitokoteihin pois silmistä. Käydään kerran vuodessa moikkaamassa. 

Näinpä. Ja eläkeikä nousee, joten harva voi edes alkaa huolehtimaan vanhuksistaan itse. Jos mun kuopus - nykyisen arvion mukaan - jää eläkkeelle tavoite-eläkeiässään, mä olen silloin jo 100-vuotias.