Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvin hinta pöyristyttää Rodoksella

Vierailija
07.07.2025 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011349651.html

Minua pöyristyttää se, että ihmiset ruikuttavat hinnoista turistirysissä tai muutenkin kalliiksi tiedetyissä kohteissa. On parempi juoda Saludoa kotona ja säästää. Lomalla ainakin itse haluan syödä ja juoda miettimättä joka euroa. En matkists ollenkaan, jos ja kun rahatilanne on tiukka. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan ollut lentokoneessa ja ikää 53-vuotta.

Stat.fi:ssä oli noita mielenkiintoisia tilastoja, valtaosa suomalaisista ei ole ikinä ollut lentokoneen kyydissä. Lukema oli aika korkea, joku 60-70%?

Ne jotka ovat reissanneet, ovat pääosin käyneet laivalla viereisissä maissa tai matkanneet autolla kotimaassa.

Ihmiset jotka ovat lentäneet lomille moniin eri maihin ovat pieni vähemmistö kansasta. Valtaosa niistäkin jotka ovat ulkomaille lentäneet, ovat käyneet vain muutaman kerran yleisissä lomakohteissa kuten Kanariansaaret tai Bulgarian Sunny Beach.

Oikeasti? 60-70 %? 

Vierailija
22/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen niin vähävarainen että pystyn käymään ulkomailla ehkä kerran 5-10 vuodessa.

Silloin en todellakaan katso maksaako paikan päällä vaikka jätski tai kahvi 5 euroa vaan maksan sen. En jaksa kävellä tai mennä bussilla 40km päähän turisteista saadakseni halvemmalla. Olen lomalla ja haluan kaiken hoituvan mahd. helposti.

Jos minibaarissa on joku suklaapatukka tai voileipäsiivu niin syön sen eikä kiinnosta vaikka maksaisi vitosen.

Ei kannata reissata jos tällaisista jää reissun ilo kiinni.

Minä en ole koskaan ollut lentokoneessa ja ikää 53-vuotta.

Stat.fi:ssä oli noita mielenkiintoisia tilastoja, valtaosa suomalaisista ei ole ikinä ollut lentokoneen kyydissä. Lukema oli aika korkea, joku 60-70%?

Ne jotka ovat re

Uskomatonta puppua. En tiedä yhtään aikuista lähipiiristä, joka ei olisi lentänyt. 

Itsellä satoja lentoja takana, työ + vapaa-aika. Ensimmäinen lento 1990. Eri lentoyhtiöitä jotain yli 50. Maita käyty jotain 70. kaikki maanosat Antarktista lukuunottamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 € rantatuolista on kyllä erittäin vähän verrattuna moneen muuhun paikkaan. 101 € ravintolaan oli kuudelle hengelle... Joo eihän noi mitään ilmaisia ole, mutta ei kyllä kalliitakaan.

Vierailija
24/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siellä aika kovia hintoja. Viimeksi kävin Kortilla kymmenen vuotta sitten ja oli kyllä todella edullinen hintataso verrattuna silloisiin suomalaisiin hintoihin.

Vierailija
25/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun kyllä  reissussakin tarkkaan hintoja, mutta ei tulisi kyllä mieleenkään nurista siitä. 

Jos reissussa on niin joko maksetaan mitä pyydetäään, tai sitten ollaan ilman :)

Juuri näin. Katson itsekin hinta/laatusuhdetta lomamatkalla, mutta järjen kanssa. Ap

Vierailija
26/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella kreikkalaisten pitäisi myydä puoli-ilmaiseksi turisteille jotakin, eihän ne kauppiaat ja yrittäjät mitään hyväntekeväisyyttä siellä ole tekemässä. Ja jos hinnan nousu on pari euroa tai peräti viisi euroa edelliskesään niin pienestä on lomakassa kiinni...

Vierailija
27/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli siellä aika kovia hintoja. Viimeksi kävin Kortilla kymmenen vuotta sitten ja oli kyllä todella edullinen hintataso verrattuna silloisiin suomalaisiin hintoihin.

*Korfulla

Vierailija
28/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka on hyvin tuttu juttu. Ei minusta kahvi siellä ainakaan kalliimpaa ole ollut kuin täällä, edes turistirysissä. 

Vierailija
29/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa nyt oli ongelma? Kuvassa näkyi olevan puolen litran oluen hinta viis egee, halpahan se on.

Ei ole,  kun vertaa Lidlin lämpimään merkittömään olueeseen. Kuvitelkaapa, miltä Suomen hinnat tuntuvat ulkomaalaisista, jos ei lasketa tanskalaisia tai sveitsiläisiä. Porukka kuvaa Lidlissäkin kalliita hintoja.

Vierailija
30/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 € rantatuolista on kyllä erittäin vähän verrattuna moneen muuhun paikkaan. 101 € ravintolaan oli kuudelle hengelle... Joo eihän noi mitään ilmaisia ole, mutta ei kyllä kalliitakaan.

Niin verrattuna Suomen hintoihin, kiitos euron.

Vierailija
31/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa matkustaa  nii turha ruikuttaa hinnoista.

Vierailija
32/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut viimeisen 10vuoden aikana lukuisilla edullisilla allinclusive matkoilla Kreikassa ja ihan joka kerta olen ollut tyytyväinen ruokiin ja juomiin. Hotelliarvosteluista olen lukenut kuinka jotkut, suomalaiset tietenkin, ovat nurisseet kuinka on samoja ruokia tai pahoja ruokia, vaikka omasta mielestäni niissä ei ole ollut mitään vikaa. Luulenpa että ainoa missä on vikaa, on nurisevassa ja kitisevässä asenteessa, jollainen monella valitettavasti näyttää olevan.

Vierailija
33/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka perkele tuonne pakottaa menemään?

Vierailija
34/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säästää monta sataa ja jättää menemättä. Sitten voi käydä siellä abc:llä juomassa sumpit vaikka joka päivä kuukausien ajan.

Vierailija
35/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka perkele tuonne pakottaa menemään?

Nuokin menee vuodesta toiseen samaan paikkaan ja vielä valittavat hinnoista! Tomppelit. 

Vierailija
36/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole Rhodoksen hinnoissa, vaan siinä, että Suomessa palkat jäädytettiin 20v sitten. Ollaan Euroopan köyhälistöä.

Vierailija
37/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset menee tuonne jos kerran maksaa kaikki liikaa.

Vierailija
38/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin pari vuotta sitten Rodoksella.

Juotavat -oluet, viinit, viinat, limut- ja pikkusuolaiset kun osti Lidlistä niin säästi melkoisen summan keskustan kivijalkakauppoihin verrattuna.

Joskus aikoja sitten oli Rodoksen vanhassa kaupungissa vähän syrjemmällä pikkukauppoja, ilmeisesti paikallisille tarkoitettuja, joissa tavara oli puolta halvempaa kuin ihan *pääkadulla*.

Vierailija
39/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä mielummin Kyprokselle. Sama kreikkalainen vieraanvaraisuus mutta ainakin hinnat vielä ihan kohtuulliset.

Vierailija
40/73 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisjärjestöt pyörittää kuplettia. Rahaa pestään ja turistit rahoittaa ihmiskauppaa. Ihana loma. Ne työntekijät on monesti orjia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme